2021-06-30, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masssi99
Är de många kriminella som handlar på elgiganten om du lagt märke till de? . Då man läst att dom handlar med kontanter för stora summor sen lämnar tillbaka för att få de på sitt kort.

- Japp! Och de lyckas alltid.

Samarbetar ni med skatteverket, polisen eller nån myndighet över kunder som köper mycket med kontanter?

- Jag vet inte. Om det görs så görs det i tysthet då många i butikerna runt om i la det känner de kriminella.

Tycker du att de är värt eller stor skillnad på tv som kostar 60.000 mot dom som kostar 1/3 av priset.
Samma storlek.

- Då jag dagligen ser dessa TV-apparater på våra väggar, olika prisklasser och storlekar, så ska jag nämna det att jag aldrig hade lagt 60 tusen på en TV. Lägger man 20 tusen för en TV så får man en bra TV.

Se svar under varje fråga.
Citera
2021-06-30, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varken.Eller
Det finns absolut dom som försöker handla för stora summor med kontanter och sedan lämnar tillbaka varorna i hopp om att få in dom på kort. Elgiganten har vid sådana tillfällen en rutin och skickar pengarna till kund kontant. / fd Elgiganten anställd

Ser olika ut i olika butiker. Den där rutinen efterföljs sällan. Illa är det!
Citera
2021-06-30, 07:46
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shqip.
Tillbehör till allt möjligt. Nästan 50% på dessa tillbehör. Telefonfodral/glasskydd är marginalen nästan 70% marginal på majoriteten av de vi säljer. Datorer allt från 10% - 40%. Vitvaror 20-30%. TV 10-30%.

Med andra ord kan man alltid försöka pruta på dessa varor.

Skulle man inte göra bort sig rejält om man försöker pruta över i disken i kassan?
Citera
2021-06-30, 08:06
Medlem
ScorchPipes avatar
Har du köpt nåt kul på Campus iår?
Citera
2021-06-30, 08:44
Medlem
Sam.Boyds avatar
Har ni bra utbud og priser på laserskrivare med inbyggd scanner?
Citera
2021-06-30, 09:01
Medlem
LinkBois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masssi99
Är de många kriminella som handlar på elgiganten om du lagt märke till de? . Då man läst att dom handlar med kontanter för stora summor sen lämnar tillbaka för att få de på sitt kort.

Som Varken.eller säger så får dom väll tillbaka pengarna på samma sätt som du betalat? Så står det på de flesta kvitton jag kollat på. Sen hur noga de är vet jag inte.
Har lämnat tillbaka ett spel förr på mediamarkt och där var man tvungen att ha samma kort som man betala med men var tjejen som köpte så fråga bara om det behövde vara samma kort o hon i kassan sa att det inte spela roll. Det är ju visserligen 500 spänn. 60 lax borde få annan uppmärksamhet
Citera
2021-06-30, 09:01
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallsortering
Vilka produkter har mest marginal?

Kablar, försäkringar, tv-optimering och självklart abonnemang. Elgiganten har ett märkligt system där de köper in TV apparaterna i ett företag och sedan säljer den vidare dyrare till butikerna. Finns flera orsaker men detta gör att säljarna får en stress att sälja tillbehör annars förlorar de extra bonus. Fult system
Citera
2021-06-30, 09:05
Medlem
LinkBois avatar
Kan ni få ut lika mycket information om kunden ifrån Apple Pay som om man skulle betala med vanligt bankkort? Som jag har försått det så ska det kryptera köper i viss grad men käns konstigt att ni inte skulle kunna se t.ex sista fyra på kortnumret som Apple Pay är kopplat till?

Köpte en grej på ica förr och insåg typ direkt efter att det var fel så fråga om jag kunde lämna tbx den och då sa hon att jag skulle stoppa i kortet jag betala med och sa att jag betala med Apple Pay men det gör väll inget. Då var jag tvungen att få tillbaka i kontant istället för det var allt som gick sa hon????
Citera
2021-06-30, 09:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hombre-de-Skandia
Jag gick in på en butik (Elgiganten eller nån liknande) och gick till medieavdelningen. Fick prata med en tjej runt 20 och frågade henne: "Har ni Bluray-spelare?"

Hon: "Vad är det?"
Jag: "Som en dvd-spelare, fast bättre."
Hon: "Är det typ för att lyssna på musik?"
Jag: "Nej, det är filmer på skiva. Men jag söker inte filmer, utan en apparat som spelar upp skivorna."
Hon: "Öh... Aldrig hört talas om. Tror inte det."

Efter samtalet letade jag lite själv och hittade minst fyra-fem olika modeller till försäljning.

Min fråga är: Är denna typ av total okunskap vanlig bland de anställda? Jag har själv blivit nekad jobb på liknande ställen med hänvisning till att "mer lämpade har sökt", så jag måste säga att jag blev bra förbryllad när jag insåg hur låg kunskapsnivån egentligen är hos elektronikkedjorna.
Välj en säljsnubbe i yngre medelåldern, dom har sannolikt ett intresse för teknik.
Senast redigerad av dissidentx 2021-06-30 kl. 09:36.
Citera
2021-06-30, 09:44
Medlem
carminaburanas avatar
https://youtu.be/oogJcFy90cI

Träffsäker hehe.

Jag letar alltid upp en snubbe, kvittar fan hur många gånger man ger en tjej en chans därinne, hon springer iväg och letar upp en snubbe.

I 8 fall av 10 kan jag mer om prylen än försäljaren ändå, eftersom jag maniskt kollat reviews och jämfört siffror jag egentligen inte vet nåt om de senaste 3 veckorna innan ett köp.
Citera
2021-06-30, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Skulle man inte göra bort sig rejält om man försöker pruta över i disken i kassan?

Yes. Därför ska man ta det med säljarna ute på golvet.
Citera
2021-06-30, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScorchPipe
Har du köpt nåt kul på Campus iår?

Aldrig handlat under Campus. Men många gör det så klart då priserna är bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in