Bt.cx är superpålitliga och levererar pengarna snabbt, men de har fått stort ego av att de är populärast, så deras avgifter har blivit sjukt höga nu (de var billiga för bara ett år sen).
Safello är börsnoterade, de är ett pålitligt företag, jag har dock inte använt dem. Men eftersom bt.cx-avgifterna blivit extrema så kommer jag kolla in Safello.
BtcSwe luktar scammers. Deras avgifter är extremt låga och deras hemsida är superful. Sidan registrerades 2017 så deras påstående om att de agerat sedan 2018 kan vara sanning. Men det finns inget bolag kallat "BtcSwe" registrerat i Sverige och de skriver ej vad de heter på riktigt. De däljer sin identitet alltså. Via domain WHOIS lookup kan jag dock se att domänen ägs av "Snowbox AB" i Stockholm och är reggad via GoDaddy. Söker jag på Snowbox på Ratsit ser jag
https://www.ratsit.se/5590630512-Snowbox_AB att de omsätter 56 tusen kronor per år (0.056 miljoner) och har legat däromkring varje år. Detta är alltså helt jävla sjukt och luktar extrem scammer som ej har några tillgångar/inkomster alls. Det är reggat på en 28-årig kille ("Eriksson, Christopher Carl Tomas (28)") och hans pappa ("Eriksson, Björn Tomas (58)").
Som lite kontrast till BtcSwe (0.056 miljoner/år), så omsätter Safello 320 miljoner kronor per år, och bt.cx (Goobit AB) omsätter 310 miljoner kronor per år.
Vad gäller samarbete med myndigheter så tror jag att alla gör det. Det är ett lagkrav i Sverige!