2021-06-28, 08:55
Bannlyst
Vad har ni på eran hamburgare och vad äter ni till hamburgare?

Är det viktigt med pommes frites till eller klyftpotatis eller kan man äta hamburgaren utan?

Till huvudfrågan: vad har ni på eran hamburgare?

Jag har dressing, ketchup, ost och sallad o grönsaker på. Saltgurka passar jättebra om det ska vara ost på, tomater, men då utan ketchup till.

Kom med råd vad har ni på hamburgarna och kan du tänka dig att ha på.

Ägg går alldeles utmärkt att ha på.
Senast redigerad av Iwannakissrihanna 2021-06-28 kl. 08:57.
2021-06-28, 09:01
Medlem
Millkys avatar
Sidfläsk alternativt Fint bacon otroligt gott på hamburgare. Även stekt eller syltad lök.
Om man gillar stark kan även jalapenos vara en bra combo, men då gärna med mycket ost.
2021-06-28, 09:10
Medlem
Jag har sällan pommes eller klyftpotatis som tillbehör när jag gör hamburgare hemma. Förstår dock att det serveras så på resturang, bukfyllnad som kostar korvören att servera och som uppskattas av mer eller mindre varje människa.

Jag föredrar lättare, uppfriskande tillbehör så att man kan äta mer hamburgare. Någon grönsak jag dagen till ära inte har på hamburgaren, ofta tomat eller gurka. Om jag vill imponera slänger jag ihop en enkel sallad.
2021-06-28, 09:14
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Tomaten bjuder på en vattnig hamburgare. Ganska smaklöst.

Är detta verkligen den första "vad-på-burgar'n"-tråden?
2021-06-28, 09:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Tomaten bjuder på en vattnig hamburgare. Ganska smaklöst.

Är detta verkligen den första "vad-på-burgar'n"-tråden?
Jag sökte på vad är det på hamburgaren och även hamburgaren och jag hittade ingen tråd om vad det finns på hamburgaren. Det finns endast en officiell tråd om hamburgare ch inte vad man har till.
2021-06-28, 09:24
Medlem
Kolwezi-Nisses avatar
Ketchup går fetbort, förstår verkligen inte denna fascination för en så äcklig sås, usch!

Hursomhelst, min perfekta burgare är väldigt simpel men ack så god.

Majonäs och Sriracha blandat med en klick Mangoraja
Röd lök
Ost

Svårare än så behöver det inte vara.
2021-06-28, 09:43
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag sökte på vad är det på hamburgaren och även hamburgaren och jag hittade ingen tråd om vad det finns på hamburgaren. Det finns endast en officiell tråd om hamburgare ch inte vad man har till.
(FB) Den stora tråden om hamburgare Där samlas allt om hamburgare.

Jag gör mina egna burgare så dom smakar bra utan att behöva få smak av tillbehör, en ostskiva och bröd räcker. Strips till och ibland någon dip typ Hot Creole.
2021-06-28, 10:42
Medlem
TheJackets avatar
Bacon, ost, dressing. Något jag tycker är väldigt underskattat i en hamburgare är rostad lök!
2021-06-28, 10:50
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Bacon, ost, dressing. Något jag tycker är väldigt underskattat i en hamburgare är rostad lök!
Håller med. Sjukt underskattat
2021-06-28, 10:52
Moderator
Allaballawallas avatar
Det är den här typen av diskussioner vi har (FB) Den stora tråden om hamburgare till.

Varning för brott mot 0.02. Trådstart och forumval till TS.

Tråden låst.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in