Citat:
Ursprungligen postat av
Iwannakissrihanna
Ofta finns det säkert någon grönsak som inte ni kan förstå charmen med eller helt totalt ogillar grönsaken. Är det smaken då som är motbjudande eller även lukten kanske.
Vilken grönsak skulle ni vilja lära er äta och tycka om, eller kanske fler grönsaker med?
Oliv är en grönsak som jag inte tycker är speciellt god och jag har aldrig lärt mig uppskatta den grönsaken. Jag tror inte att jag skulle kunna lära mig att äta oliv alls. Det finns två olika typer av oliver, en mörk och en klargrön.
Zucchini är inget som jag vill äta alls, det är för konstigt och även aubergine, jag får absolut inte in aubergine alls.
Många grönisar kräver vissa särskilda metoder eller rätter för att jag ska tycka att det är gott. Oliver äter jag inte som de är ur burk, men gärna tapendade, i bröd, på bröd, i sallad eller i pasta/pizza.
Aubergine äter jag antingen saltade och rostade/stekta, typ som tapas eller i grytor enbart. Zucchini likaså. Kanske i pasta/pizza.
Spenat äter jag i sallad eller pasta/gratäng enbart.
Sockerärtor, groddar och kronärtskocka har jag inte hittat något gott sätt att äta ännu. Brysselkål och grönkål gillar jag helt enkelt inte.