2025-08-22, 15:18
Medlem
Någon som hittat några än?

Ska ut och leta i helgen, har bara hittat väldigt små men var ett par veckor sen
Citera
2025-08-30, 15:34
Medlem
Nu finns MÄNGDER men flugsvamp i skogen!

Har två plåtar på torkning.

Flugsvamp angrips tydligen av samma vita små maskar som karljohan... det var mindre trevligt, men det var mest i skaften dom bodde, så sparade mest hattarna
Citera
2025-09-02, 00:49
Medlem
Bockstensmannens avatar
Samma här. Fy fan vad det smakade dock. Kan fortfarande minnas smaken såhär 15 år senare
Citat:
Ursprungligen postat av forumuser
Har testat Muskimol men fick ingen effekt överhuvudtaget. Kan bero på min dagliga medicinering, men ändå. Funkade inte. Ville ju ha en liten trip...men blev inget av det
Citera
2025-09-07, 15:18
Medlem
Jag har varit ute och letat flugsvamp idag men hittade inget. Är det safe att beställa från Amanita.it? Det är lagligt har jag förstått?
Citera
2025-09-07, 21:26
Medlem
Faraherdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrynkorvsPissoaren
Jag har varit ute och letat flugsvamp idag men hittade inget. Är det safe att beställa från Amanita.it? Det är lagligt har jag förstått?

Jag beställde nyligen därifrån och fick hem det utan några problem.
Citera
2025-09-12, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Kör vid 50C istället så slipper du riskera att bränna dem. Kör tills dom blir torra som kex.

Om ja kör 1 gram torkad flugsvamp, dricker ner det med vatten, kan det ge någon medicinsk effekt? Söker inte tripp utan mer hälso effekten som tex bättre mående, anti ångest osv.
Citera
2025-09-12, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plapman
Hej jag har aldrig använt flugsvamp själv men jag hört och läst från folk som faktiskt använder det så bör det inte användas som nöjesdrog överhuvudtaget. Om du använder dem med respekt kan de hjälpa dig att lösa djup rotade trauman från den förkognitiva delen av livet alltså från den att du var ett foster till 6 årsåldern ungefär innan din hjärna kunde forma konkreta minnen. Det är inga leksaker och om du nu bara är ute efter ett rus borde du hålla dig till alkohol istället. Men om du känner att svampen talar till dig och vill vara en del av ditt liv borde du läsa på lite mer först och behandla dem med den respekt de förtjänar. Kolla upp Amanita dreamer hon har skrivit en bok du kan beställa för ca 200kr och hon säljer även torkade hattar i sin webbshop. Om du bara vräker i dig massa svamp utan vidare kommer du med största sannolikhet ligga och kaskadskita och spy med ena helvetiska magkramper medans hela världen snurrar runt omkring dig ingen rolig upplevelse men kanske precis vad du behöver ☺️. Ser nu att hon endast verkar skicka från usa och boken var lite dyrare än jag minns men det går lätt att beställa inom Europa sök och skall finna. Men som sagt det är inga leksaker missbruka inte naturen så att du blir ännu ett argument för att införa ännu mer förbud.

Ja har torkat en hel hatt mellanstor, blev ca 2 gram bara. Torkade på 70 grader 6 timmar, kex torrt nu som chips. Om ja kör 1 gram, kan det räcka för bra effekt? Du säger det kan behandla trauma från 0-6 års åldern, vilken dos torkad skulle du rekommendera?
Citera
2025-09-12, 19:09
Medlem
Nu är den här i all sin prakt. Nu gäller det att ge sig ut och leta. Om några veckor är det för sent. Jag samlar varje år till hela året. Har nu hållit på i 3 år och hittills har det fungerat fint.
Citera
2025-09-12, 19:18
Medlem
Jag torkar min svamp i en svamptork (finns på Jula). När den är torr som chips när jag bryter den är den färdigtorkad. Sedan kör jag den i en elektrisk kaffekvarn i kanske 15 sekunder. Då har jag ett svampmjöl. Av detta tar jag ett kryddmått om dagen. Ibland gör jag en paus eller tar varannan dag allt efter känsla. Tar aldrig mer, blir aldrig trippad utan mår bara prima. Skulle aldrig ta stora doser. Då får man problem och de är de problemen som lett till att man nu är inne på att drogklassa myskimol.
Citera
2025-09-12, 19:22
Medlem
Jag har bjudit flera som är mer inne på droger och de har alla tagit för stora doser och blandat medandra droger. Det fungerar inte. Du måste ha karaktär för att köra med flugsvamp. Jag har som sagt hållit på i 3 år utan några problem. Andra som jag känner får problem redan första gången.
Citera
2025-09-12, 20:01
Medlem
Faraherdens avatar
Kan någon ge mig tips på vad jag ska göra med 30g torkade hattar? För två veckor sedan började jag microdoserat färdiga kapslar och det har fungerat fint (0.4g). Dock har det gjort mig lite trött ibland om dagarna. Nu börjar kapslarna ta slut och vill veta hur jag bäst kan använda mina torkade hattar. Dom har legat i en öppnad vacumförpackning i kylen då jag testade att äta en liten hatt. Ska jag bara fortsätta att äta lite i rå form eller är det bättre att göra te på allt?
Citera
2025-09-13, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsvejs124
Ja har torkat en hel hatt mellanstor, blev ca 2 gram bara. Torkade på 70 grader 6 timmar, kex torrt nu som chips. Om ja kör 1 gram, kan det räcka för bra effekt? Du säger det kan behandla trauma från 0-6 års åldern, vilken dos torkad skulle du rekommendera?

Jag fick jättebra effekt på 0.25g i början. Men enligt en rysk bok jag har läst så anses en typisk mikrodos vara 0.5-2g torkad svamp.

Om du absolut vill vara på säkra sidan (och inte riskera magknip), så ska du egentligen vänta i 2-3 månader innan du äter den. Lägg den mörkt och svalt under tiden, antingen vacuumpackade eller i en tättslutande burk.

MEN- jag har träffat flera personer som säger att det går bra att äta svampen rå, "iaf om man bara ska äta litegrann". Så alla är inte lika känsliga som jag verkar det som.

Citat:
Ursprungligen postat av Faraherden
Kan någon ge mig tips på vad jag ska göra med 30g torkade hattar? För två veckor sedan började jag microdoserat färdiga kapslar och det har fungerat fint (0.4g). Dock har det gjort mig lite trött ibland om dagarna. Nu börjar kapslarna ta slut och vill veta hur jag bäst kan använda mina torkade hattar. Dom har legat i en öppnad vacumförpackning i kylen då jag testade att äta en liten hatt. Ska jag bara fortsätta att äta lite i rå form eller är det bättre att göra te på allt?

Var väldigt försiktig först gången du testar de nytorkade svamparna. Ta en testdos på 0.1-0.2g och se så att du inte får ont i magen. Se mitt svar till Hejsvejs ovan.

EDIT: Om du redan har ätit en liten hatt utan att få ont i magen så är det nog lugnt att mikrodosera som du har gjort innan. Alla verkar inte vara lika känsliga mot ibotensyra som jag.

EDIT 2: Och för att svara på frågan så förvarade jag mina hattar så hela som möjligt, och bröt sönder i lagom stora bitar och sköljde ner med vatten. Ville inte mala sönder dem till mjöl eftersom det försämrar hållbarheten.
Senast redigerad av busy-signal 2025-09-13 kl. 06:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in