Citat:
Ursprungligen postat av
FuckSnakePlissken
Hur ser de flugsvamparna ut som innehåller amotoxiner då?
För övrigt har jag insomnia och ptsd och blir väldigt sugen på att prova. Har inte sett en röd flugsvamp i naturen sen jag var liten dock.
Jag vill prova i hög dos samt i den dos som ger bra sömn. Men att det påminner om lamotrigin ingen höjdare då det inte känns något alls att ta lamotrigin. Helt meningslös fejk medicin mot bipolär sjukdom.
Vit flugsvamp och Lömsk Flugsvamp är de två du ska undvika.
Önskar dig lycka till och rekommenderar dig verkligen att testa! Röd flugsvamp är väldigt lätt att hitta också, och brukar komma i två flushar: En mindre i början på svampsäsongen (ca augusti för Svealand) och en större senare på hösten (ca oktober).
Citat:
Ursprungligen postat av
FuckSnakePlissken
Om de hade noll effekt så tog de väl för lite. Och eftersom du undvikit högre doser så kan du ju inte veta hur det är att ta högre dos. Vad upplevde du för effekter då?
Trampade jag på en öm tå eller?
Det enda jag försöker säga är att jag har sett ett gäng personer äta utan att få effekt. Doser som jag själv fick effekt på. Har även läst ganska många rapporter om utebliven effekt, exempelvis på magiska molekylers forum.
I mina kompisars fall var doserna några gram i de flesta fallen, och i nåt enstaka fall uppåt 10g. Syftet var dock att testa mikrodos snarare än trippdoser. Själv upplevde jag att jag fick effekt på 0,5g under åtminstone en månads tid i början.
Jag gillade dosintervallet 0.5-5g, 2-3 ggr dagligen, för vardagsbruk, inte trippändamål. Tyckte att jag fick främst antidepressiva effekter på dagtid och bättre sömn på nätterna. Det var en varm känsla i kroppen också som var väldigt behaglig.
Men efter några månader, när min tolerans gick upp så kände jag tydligt att jag inte var så sugen att slänga i mig 5-10g flera ggr dagligen.
Naturligtvis testade jag högre doser också. Och vid ett tillfälle fick jag rejäl resa, vilket jag är tacksam för, men har inte varit sugen att göra om sedan dess.
Hade tagit ungefär 15 + 15 g med några timmars mellanrum. Trippen började kicka in ca 30-45 minuter efter dos två, och peakade ca 2-3 timmar senare. Landade långsamt och behagligt ca 6-8 timmar efter dos 2, inte med huvudvärk som jag brukar få på toppisar.
Det liknade en svamptripp fast mycket mera uppåt, världens eufori och jättemycket energi. Blev väldigt verbal vilket jag absolut inte blir på psilocybinsvamp.
Under trippens uppgångsfas så kändes det som att jag satt på en raket som accelererade, eller ett tåg, och innanför ögonlocken fladdrade blixtsnabba bilder förbi som blev till ett brus. Jag uppfattade även något som jag tolkade som ett väldigt personligt budskap till mig själv, som starkt bidrog till att trippen blev en engångsföreteelse.
Budskapet var ungefär: "Fördjupa dig inte för mycket i nåt som du vet att du ändå inte begriper dig på." Vilket jag tolkade som att det syftade på flugsvampen, och jag tyckte instinktivt att det var ett råd som jag ville ta till mig.
En av mina nyktra kompisar sa att hon aldrig har sett mig i så bra form och på så bra humör som den kvällen. Vilket säkert kan stämma. Dock hade jag hela tiden känslan av att jag var på väg ut på lite för djupt vatten, så jag har inte tagit nån mer tripp sen dess.
Ganska snart efter den där trippen började jag få känslan att även mikrodoserandet hade spelat ut sin roll för min del, så jag slutade med det också.
Men jag är fortfarande tacksam för hjälpen och insikterna jag har fått av Amanita Muscaria.