2021-06-26, 14:27
Medlem
Kongruensbojds avatar
Dricker inte energidrycker mer än sporadiskt (och bara Red Bull i så fall) men har märkt en explosion inom detta segment: Monster, nåt konstigt från Coca-Cola, och en uppsjö färggranna och fantasifulla burkar jag aldrig kommer lära mig namnen på.

Medan Red Bull fortfarande som standard säljs på liten burk verkar övriga fläska på med 50 cl - till samma pris. Red Bull har självförtroendet och marknadsandelarna ännu, antar jag. Eller vad tror ni? Varför ska man köpa Red Bull egentligen när konkurrenterna erbjuder mer?
Citera
2021-06-26, 14:46
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Dricker inte energidrycker mer än sporadiskt (och bara Red Bull i så fall) men har märkt en explosion inom detta segment: Monster, nåt konstigt från Coca-Cola, och en uppsjö färggranna och fantasifulla burkar jag aldrig kommer lära mig namnen på.

Medan Red Bull fortfarande som standard säljs på liten burk verkar övriga fläska på med 50 cl - till samma pris. Red Bull har självförtroendet och marknadsandelarna ännu, antar jag. Eller vad tror ni? Varför ska man köpa Red Bull egentligen när konkurrenterna erbjuder mer?

Jag brukar testa alla nya sorter och varianter som kommer ut, då jag gillar nya smaker och anser att all kunskap är bra, i värsta fall var det läropengar.

Än har ingenting kommit som smakar lika gott som Red Bull, enligt mig.

Så verkar de flesta tycka efterssom den är dyrast. Rätt synd.

Jag köper den inte ens för att den ger någon energi, det har då jag aldrig märkt. Jag köper den för smaken helt enkelt.
Citera
2021-06-26, 14:53
Medlem
Miekkalinnas avatar
Citat:

Drack red bull första gången på 80-talet långt innan den introducerades på den svenska marknaden. Det snackades på den tiden att det var farligt att blanda med sprit och då skulle man ju absolut testa det.
I slutet på 90-talet dök det upp billiga kopior och eftersom min ekonomi inte var den bästa på den tiden så köpte jag dessa blaskiga kopior. Dricker red bull numera någon gång i månaden och mitt flak som inhandlades förra sommaren står fortfarande kvar i garaget. Har aldrig smakat monster och ser ingen anledning till att göra det heller. Originalet är oftast bäst.
Citera
2021-06-26, 14:58
Medlem
Miekkalinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige

Jag köper den inte ens för att den ger någon energi, det har då jag aldrig märkt. Jag köper den för smaken helt enkelt.

Håller med. Och som grogg är vodka red bull 10 gånger godare än vodka cola. Redbull neutraliserar spritsmaken så man kan blanda en riktigt stark grogg som fortfarande är god. Brukade blanda dem 50/50 motsvarande när jag dricker rom o cola är 20/80.
Citera
2021-06-26, 15:03
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miekkalinna
Drack red bull första gången på 80-talet långt innan den introducerades på den svenska marknaden. Det snackades på den tiden att det var farligt att blanda med sprit och då skulle man ju absolut testa det.
I slutet på 90-talet dök det upp billiga kopior och eftersom min ekonomi inte var den bästa på den tiden så köpte jag dessa blaskiga kopior. Dricker red bull numera någon gång i månaden och mitt flak som inhandlades förra sommaren står fortfarande kvar i garaget. Har aldrig smakat monster och ser ingen anledning till att göra det heller. Originalet är oftast bäst.

Coolt. Var det då de såldes i små bruna flaskor? Eller var det senare?

Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Samma här. Har en vän som menar att Red Bull smakar Haribo, som i björnarna antar jag han menar.
Citera
2021-06-26, 15:38
Medlem
bravehs avatar
Det verkar inte som att du har hängt med i svängen. Red Bull har förlorat stora´marknadsandelar eftersom de länge vägrade att sälja större burkar. Till slut gav de med sig och jag vet inte exakt hur marknadsandelarna ser ut just nu men Red Bull har tappat.

Jag tycker att Monster har de bästa smakerna. Red Bulls tillfälliga smaker har varit fantastiska men standard Red Bull är ju en ganska tråkig energidryck.
Citera
2021-06-26, 15:59
Medlem
Red bull lever bara på varumärket idag, och drycken är väl mest en biprodukt i dagens läge. Den fyller ingen funktion för mig då den innehåller så pass lite koffein att jag lika gärna kan dricka kaffe. NOCCO är alltid min go to oavsett om jag bara vill ha något läskande eller bli uppiggad. Speciellt deras "del sol"-sortiment får mina smaklökar att vibrera av upphetsning
Citera
2021-06-27, 02:21
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b.o.nsyrsan
Red bull lever bara på varumärket idag, och drycken är väl mest en biprodukt i dagens läge. Den fyller ingen funktion för mig då den innehåller så pass lite koffein att jag lika gärna kan dricka kaffe. NOCCO är alltid min go to oavsett om jag bara vill ha något läskande eller bli uppiggad. Speciellt deras "del sol"-sortiment får mina smaklökar att vibrera av upphetsning

Nu bor jag inte i Sverige, och Nocco är väl svenskt? Har den en så pass stor marknadsandel menar du?
Citera
2021-06-27, 02:27
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:

Monster, Lewis Hamilton, säger bara det.
Dricker inte bara RB, utan vad som känns bäst för tillfället.
Citera
2021-06-27, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miekkalinna
Den du drack på 80-talet och 90talet är inte samma som idag, det var en thailändsk variant som var mer centralstimulerande. Jag kommer ihåg att jag drack en innan jujitsuträningen typ 95 och klarade av att träna så hårt att jag fick näsblod.
Citera
2021-06-27, 02:53
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Nu bor jag inte i Sverige, och Nocco är väl svenskt? Har den en så pass stor marknadsandel menar du?
Nocco säljs lite här och var, dock ofta 100kr/L så vem som handlar dessa övergår mitt förstånd, nocco syftar på no carbs, och innehåller sorbitol & aspartam, överkonsumption (+1L) gör en alltså riktigt risig...

Jolt-cola, finns det någonstans?
Senast redigerad av GoUoD 2021-06-27 kl. 02:55.
Citera
2021-06-27, 09:44
Medlem
Roidberts avatar
Jag är inte särskilt förtjust i energidryck, men av de jag har smakat är Red Bull den enda som går att dricka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in