2021-06-27, 09:45
Medlem
Miekkalinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Coolt. Var det då de såldes i små bruna flaskor? Eller var det senare?

Precis. Dessa små bruna flaskor blandades med lika mycket sprit och det kändes nästan som att man tog fyllan några steg längre i en oprövad riktning. Lite rysk roulette även om det var helt oskyldigt förutom att man var helt för ung för att dricka.
Citera
2021-06-27, 10:02
Medlem
Miekkalinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saekerhetspolisen
Den du drack på 80-talet och 90talet är inte samma som idag, det var en thailändsk variant som var mer centralstimulerande. Jag kommer ihåg att jag drack en innan jujitsuträningen typ 95 och klarade av att träna så hårt att jag fick näsblod.

Stämmer. Det var de små bruna flaskorna som kom först. Sedan är jag osäker på när burken kom men vill minnas att de bruna flaskorna var ensamma i flera år och att jag köpte burken första gången i Tyskland. Kan ha varit 93.

Minns att det inte gick att få tag på i Sverige och att det blev en sensation bland polarna när vi till slut hittade en iranier som sålde dessa i en liten butik 1993. Minns att burken kom sent till Sverige då jag vill minnas att man redan tröttnat på att blanda vodka red bull när de till slut dök upp på hyllorna i mitten på 90-talet.
Citera
2021-06-28, 02:04
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miekkalinna
Precis. Dessa små bruna flaskor blandades med lika mycket sprit och det kändes nästan som att man tog fyllan några steg längre i en oprövad riktning. Lite rysk roulette även om det var helt oskyldigt förutom att man var helt för ung för att dricka.
Under den period dessa flaskor såldes samtidigt som ”vanlig” Red Bull gick ryktet att flaskorna var ”dubbelt så starka”. Vill minnas att de innehöll ingen eller väldigt lite kolsyra?
Citera
2021-06-28, 11:53
Medlem
Miekkalinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Under den period dessa flaskor såldes samtidigt som ”vanlig” Red Bull gick ryktet att flaskorna var ”dubbelt så starka”. Vill minnas att de innehöll ingen eller väldigt lite kolsyra?

Starka på vad? Flaskorna innehöll mer socker men där var ingen kolsyra.
Kan det har varit sockret som tog bort spritsmaken när man blandade dessa.
Vill minnas att om man hällde innehållet i några bruna flaskor i en halvfull kvarting så smakade försvann alkoholsmaken.
Citera
2021-06-28, 12:05
Medlem
TheJackets avatar
Jag dricker endast energidryck för att jag hatar kaffe. Jag bryr mig inte särskilt mycket om smaken bara den är billig och har mycket koffein. Då går Red Bull bort
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in