2021-06-25, 10:11
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/sto...i-kronogarden/

” Strax före midnatt larmades polis att det sköts raketer och smälldes smällare i Kronogården, Trollhättan.
När polisen anlände till platsen fick de stenar kastade mot sig.
Ingen har gripits efter oroligheterna.”

-
Mer i artikeln i Expressen. Lite som vanligt nu. Polisen plockar inte några längre.
Citera
2021-06-25, 10:16
Medlem
Resplendents avatar
Klart att snutfittorna inte plockar någon så länge det inte är Agda 90 år som demonstrerar mot staten. Är du förvånad, TS?
Citera
2021-06-25, 10:31
Medlem
"Ingen har gripits efter oroligheterna"

Har polisen direktiv från ovan att INTE gripa orcher!?
Citera
2021-06-25, 10:41
Medlem
Jag fattar inte... Om inte Lamotte är där och provocerar så skall det väl vara lugnt i Trolhättan?
Kan det vara någon annan faktor som ligger bakom de små livens samhällsprotest den här gången än att en vit farbror är där och ställer frågor till allmänheten utan att han bad den lokala adidasförsamlingen om lov?

Varför infördes "sabotage mot blåljus" med hårda straff om ändå ingen grips för det? Är det någon som på allvar tycker att polisens lågaffektiva bemötande har någon annan effekt än att kräken tycker att sin våldsamma taktik fungerar och det bara eskalerar??
Citera
2021-06-25, 11:11
Medlem
mer bly i knäskålarna på dessa parasiter som förpestar landet.....Mogge o Röfwen kommentar??
Citera
2021-06-25, 12:00
Avstängd
Har inte polisen något eget fyrverkeri att skjuta tillbaka?
Citera
2021-06-25, 12:47
Medlem
L.C.Ns avatar
Ett par ihälskjutna babbar saknar ingen, Islam är smuts!
Citera
2021-06-25, 19:08
Medlem
Flufffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dellaren167
"Ingen har gripits efter oroligheterna"

Har polisen direktiv från ovan att INTE gripa orcher!?
Jag vill inte tro att det är så men det verkar ju inte bättre. Det finns många liknande fall där polisen mötts med stenkastning, fyrverkeri, kravaller och annat, där man istället för att ingripa så backar man. Det handlar väl om att man inte vill eskalera, vilket är ett efterblivet resonemang då det skickar fel signaler. Blir det inga konsekvenser så kommer man givetvis att utnyttja det i fortsättningen, det boostar deras (ortenskräpet) uppfattning om att polisen är maktlösa inför oss och vi kan göra vad vi vill.

Jag menar. Är det huliganer som bråkar och slåss så kommer polisen utan tvekan att gripa en jävla massa, här har man inga som helst problem att slå på hårt och kalla in kravallpoliser som går till motangrepp. Men när det är ortensmuts som kaosar loss då är det lågaffektivt bemötande, dialog, tycka synd om och gripa så få som möjligt.

Alla är tydligen inte lika inför lagen. Jag skulle vilja höra vad en polis har att säga om det hela.
Citera
2021-06-26, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Jag vill inte tro att det är så men det verkar ju inte bättre. Det finns många liknande fall där polisen mötts med stenkastning, fyrverkeri, kravaller och annat, där man istället för att ingripa så backar man. Det handlar väl om att man inte vill eskalera, vilket är ett efterblivet resonemang då det skickar fel signaler. Blir det inga konsekvenser så kommer man givetvis att utnyttja det i fortsättningen, det boostar deras (ortenskräpet) uppfattning om att polisen är maktlösa inför oss och vi kan göra vad vi vill.

Jag menar. Är det huliganer som bråkar och slåss så kommer polisen utan tvekan att gripa en jävla massa, här har man inga som helst problem att slå på hårt och kalla in kravallpoliser som går till motangrepp. Men när det är ortensmuts som kaosar loss då är det lågaffektivt bemötande, dialog, tycka synd om och gripa så få som möjligt.

Alla är tydligen inte lika inför lagen. Jag skulle vilja höra vad en polis har att säga om det hela.

Ja tyvärr är nog så att människor som är fostrade i en kultur där öga för öga och tand för tand råder - måste stöta på motstånd som står i paritet med, eller övertrumfar, deras egen aggressionshandling.
Polisen har väl flash bangers vid insatser? Nog dags för sådana som ett av många motmedel. Sen förstår jag inte varför polisen inte har bepansrade bilar med vattenkanoner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in