2021-06-24, 21:17
Medlem
https://sverigesradio.se/avsnitt/45476
En dok om kvinnor som vill bestämma
hur det skall vara på ett nakenbad...
Sommar utan män - Saltholmens Kallbadhus.
Feminism i praktiken???
2021-06-24, 21:23
Bannlyst
Det är väl bra om alla psykon samlas på samma plats eller hur?
2021-06-24, 21:25
Medlem
Turist i tidens avatar
Jag ser ingen anledning att tvinga mig in bland en massa nakna människor. Sedan må det vara kvinnor eller män. Det spelar ingen roll.
2021-06-24, 21:36
Medlem
krautbrains avatar
Tjejkvällar har väl de flesta kvinnor haft med kompisarna säkert sedan 60-talet. Kul. Men att göra det till politik och något speciellt, ett statement, är bara fånigt. Ha så kul med tjejkompisarna men sätt inte upp en lapp på klubbhuset med texten "inga killar välkomna" ni framstår bara som barn då.
2021-06-24, 21:43
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Ett gäng perversa sexistiska flator bara, låt dom ha sin lilla klubb så länge dom inte får en krona av skattepengarna.

Nakenbad överlag känns ju bara så enormt sunkigt. Samma folk som hänger på swingersklubbar och bara är allmänt dekadenta säger mina fördomar.
2021-06-24, 22:40
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ett gäng perversa sexistiska flator bara, låt dom ha sin lilla klubb så länge dom inte får en krona av skattepengarna.

Nakenbad överlag känns ju bara så enormt sunkigt. Samma folk som hänger på swingersklubbar och bara är allmänt dekadenta säger mina fördomar.
Saltholmens Kallbadhus är troligen betalt av mäns anletes svett, så kör ut dem om de inte är tillräckligt inkluderande.

Har det betalt för dem själva, kan de tugga heltäckningsmatta så mycket de vill.
2021-06-25, 01:21
Medlem
franges avatar
Men... gäller det även för penisbärare som identifierar sig som kvinnor - eller är de transofober?

Vore kul att göra en anmälan till Diskrimineringsombudsmannen(hennen?) för det - både ur synvinkel som man - och ur synvinkel som transhen"kvinna" och se vart det slutar
2021-06-25, 08:43
Medlem
Jag badade ofta där när jag bodde i Göteborg. Var alltid ett himla liv om hur badet skulle skötas. Primärt var det gnäll bland damerna som intrigerade och bråkade med alla.

Gubbarna var mer laidback och attityden var att ”skönt att vara av med kärringen några timmar” när de badade.

Sen var det liv om hagen i mitten för familjer där alla damerna var så kränkta för att det kunde vara män där. Dock var det ganska ofta som det kom in damer som skulle göra nåt när herrarna hade badtid och tyckte att det var ok. Hade omvänt hänt vore det ramaskri.
2021-06-25, 09:15
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Saltholmens Kallbadhus är troligen betalt av mäns anletes svett, så kör ut dem om de inte är tillräckligt inkluderande.

Har det betalt för dem själva, kan de tugga heltäckningsmatta så mycket de vill.

Ja att män i vanlig ordning har byggt och skapat allt är dock inget som bortskämda svenskor någonsin lägger ens en liten tanke på, entitlement kommer med modersmjölken. Men jag tänkte mer på bidrag och sånt, får dom faktiskt bidrag så förstår jag inte ens hur dom kommer undan med sin sexism.
2021-06-25, 20:53
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf

De har svarat:
2021-06-26, 20:41
Medlem
Flickpojkens avatar
Fattar ni inte att detta bara är ett sätt att legitimera köns segregation? Och öppna upp för islamism?
HusvagnSvenssons avatar

Moderatormeddelande

Postat av HusvagnSvensson 2021-06-27, 10:36
Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in