Citat:
Ursprungligen postat av
z3r
Är du helt bränd eller? Spela upp scenariot i huvudet en gång så hör du hur löjligt det är.
- Hej jag har 5000kr kontant. Jag vill att du tar emot pengarna och sen swishar samma belopp till mig.
- Hej främling, absolut, ge mig dina antaligen svartapengar och eventuellt tom vissa falska sedlar. Jag ska bara ta fram swish telefonen som ligger vid alla kassor som vi använder för att swisha våra kunder. Vad har du för nummer?
Hur ska personalen i kassan kunna swisha dig ifrån företaget?
Tydligen inte enligt en som har redan besvarat det redan innan
Enligt han så erbjuder ica precis det jag eftersöker och att jag kan använda det kontot till diverse onlineköp och transaktioner ifrån det och inte bara ica inköp på ica.
Dvs att kunna sätta in pengar (lösa sådana) utan en insättningsautomat och många och vissa banker hanterar ju inte kontanter numera till stor del, och många hänvisar resolut lagenligt till insättningsautomater och därmed basta
Sen att det inte kallas swissh via ica är ju ev iofs inte sant men insättning via kassa (men principen är densamma), där dom troligen scannar sedlarna jag kommer med. Man betalar ju trots allt med sedlar... ännu
Ljuger han ?