2021-06-23, 14:04
Medlem
Oron stiger över utflyttningen från Stockholms län. Flyttnettot har tagit ett skutt, och nu lämnar även många unga stan. "En varningssignal", enligt regionrådet Gustav Hemming (C).

Jahopp... frågan är nu bara när folk börjar lämna landet. Ni är varmt välkommna till Spanien iaf!

https://www.mitti.se/nyheter/oro-ove...c8XubhIrO1w9A/
Citera
2021-06-23, 14:07
Medlem
Aftonhoran69s avatar
Stockholm är överskattat. Det kostar en förmögenhet att bo där. Sen tror jag inte folk lämnar landet bara för de flyttar ifrån Stockholm. Sverige är enormt mycket större än huvudstaden.

Bostadskrasch är oundvikligt.
Citera
2021-06-23, 14:07
Medlem
När HR eller BR kostar fantasisummor så blir det så...
Naturligt.
Citera
2021-06-23, 14:13
Medlem
CyberIngmars avatar
Få barnfamiljer har råd eller vill betala multum för att bo i kriminella röda bostadsområden. Hur många barnfamiljer har egentligen råd att bo i områden inom Stockholm som riksdagspolitiker väljer Bättre då att flytta till mindre städer där till och med möjlighetet att investera i hus finns. Barnvänliga städer där man vågar låta sin åttaåring gå till och från skolan själv utan att oroa sig över att barnet riskeras att rånas.

Inte speciellt konstigt att C oroar sig över att barnfamiljer väljer bort Stockholm.
Senast redigerad av CyberIngmar 2021-06-23 kl. 14:15.
Citera
2021-06-23, 14:21
Medlem
Jon.Holmss avatar
Beror inte enbart på att boendet i Stockholm kostar skjortan.

Alla jäkla skjutningar gör säkert sitt också. Plus alla rån/stölder/heminvasioner. För att inte tala om alla araber/negrer/tiggare och annat löst folk som dräller överallt.

Men detta håller naturligtvis politikerna tyst om.
Citera
2021-06-23, 14:41
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Va vill inte familjer trängas i en tvåa som kostade fyra miljoner? Vilken chock!
Citera
2021-06-23, 14:43
Medlem
Peripheryys avatar
Förr åkte jag till Stockholm lite då och då. Nu var det dock 4-5 år sedan jag var där och ärligt talat vet jag inte om det känns lockande att åka dit för att ha semester när man läser om all skit som hänt senaste åren.

Samma sak är det med Göteborg, dit har jag närmare men fan heller att jag sätter min fot där frivilligt.

Annars tycker jag det är positivt i sig att yngre familjer lämnar den överskattade storstaden för att kanske upptäcka lugnare och trevligare hålor. Förhoppningsvis kanske det kan göra landsbygden lite mer attraktiv på sikt.
Citera
2021-06-23, 14:53
Medlem
Mordormodems avatar
Förstår att folk flyttar. Mycket härligare på landsbygden. Bodde länge i rikets andra stad men har sedan flera år tillbaka valt att bo på landet istället. Här får man vara fri utan massa stress och oväsen 😊
Citera
2021-06-23, 14:56
Medlem
Polackfans avatar
Varningssignal? Nu? Fan vilken humor. "Normala" familjer och barnfamiljer drar pga otryggheten. Dom enda som kommer stanna kvar är dom som inte har råd att flytta eller vänsterfamiljer (eftersom multikulturellt våld är så pittoreskt). Här i Götet, AFA:s huvudstad, finns det gott om vänsterfamiljer som kommer fortsätta mysa mellan bilbrand #593 och barnrån #772.
Citera
2021-06-23, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Beror inte enbart på att boendet i Stockholm kostar skjortan.

Alla jäkla skjutningar gör säkert sitt också. Plus alla rån/stölder/heminvasioner. För att inte tala om alla araber/negrer/tiggare och annat löst folk som dräller överallt.

Men detta håller naturligtvis politikerna tyst om.

Jooo, för Stockholm var juuuuuu så tryggt och säkert på 70 oh 80 talet när folk började dra sig åt huvudstaden för att det var där det fanns arbete. Absolut. Juggemaffia och annat mysigt.
Citera
2021-06-23, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
När HR eller BR kostar fantasisummor så blir det så...
Naturligt.

Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Få barnfamiljer har råd eller vill betala multum för att bo i kriminella röda bostadsområden. Hur många barnfamiljer har egentligen råd att bo i områden inom Stockholm som riksdagspolitiker väljer Bättre då att flytta till mindre städer där till och med möjlighetet att investera i hus finns. Barnvänliga städer där man vågar låta sin åttaåring gå till och från skolan själv utan att oroa sig över att barnet riskeras att rånas.

Inte speciellt konstigt att C oroar sig över att barnfamiljer väljer bort Stockholm.
Vem vill låta sina barn växa upp i en stad?
Barn ska vara i skogen, åka skidor och fiska.
Borde vara straffbart att ha barn, katter och hundar i en lägenhet i stan.
Citera
2021-06-23, 15:28
Medlem
De som flyttar är sådana som kan sköta jobb, är utbildade osv. De som flyttar in är ofta nyanlända utan utbildning mm.

Inom några få år kommer stockholm bli det nya Rosengård med några få oaser som är anständiga.

Redan nu börjar boende på Strandvägen klaga på stök mm, se dagens svd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in