• 1
  • 2
2021-06-22, 20:59
Medlem
Vad anser ni om dessa personer?

Folk med KOL och förskräckliga bensår som ändå fortsätter röka. Som knappt kan sova på nätterna för att de hostar upp slem hela tiden och knappt kan andas.

Svårt att skåda något mer självdestruktivt än folk som röker cigg samtidigt som de hostar upp sina lungor.

Är dessa svaga mentalt eller bara dumma i huvudet?
Citera
2021-06-22, 21:00
Medlem
Charlie-Whites avatar
Riktigt jävla slut i skallen helt enkelt
Citera
2021-06-22, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555

Folk med KOL och förskräckliga bensår som ändå fortsätter röka. Som knappt kan sova på nätterna för att de hostar upp slem hela tiden och knappt kan andas.

Svårt att skåda något mer självdestruktivt än folk som röker cigg samtidigt som de hostar upp sina lungor.

Ochkså alltid funderat över detta. Träffa en tjej i danmark vars mormor dött i kol, fick jag höra från hennes Rosslande och harklande mamma, som naturligtvis precis fått sin kol diagons. Hållandes i en menthol cigg.
-Jeg kan ikke ba stoope.

Undar om hon lever idag, mamman alltså.
Nej för mig är det ett under att folk forsätter
Jobba en vända som personlig assistent. Där träffa jag flera kol passienter som gick med gastub och knappt orka gå till koisken på hemmet. Vafan är de för liv?
Citera
2021-06-22, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
Riktigt jävla slut i skallen helt enkelt

Det är ju inte speciellt njutbart sätt att ta livet av sig vad det verkar heller.

Jag vill känna sympati med dom ibland men dom gör det jävligt svårt när dom vägrar sluta med skiten.
Citera
2021-06-22, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grefen
Ochkså alltid funderat över detta. Träffa en tjej i danmark vars mormor dött i kol, fick jag höra från hennes Rosslande och harklande mamma, som naturligtvis precis fått sin kol diagons. Hållandes i en menthol cigg.
-Jeg kan ikke ba stoope.

Undar om hon lever idag, mamman alltså.
Nej för mig är det ett under att folk forsätter
Jobba en vända som personlig assistent. Där träffa jag flera kol passienter som gick med gastub och knappt orka gå till koisken på hemmet. Vafan är de för liv?

Ja det måste vara ett jävligt starkt beroende.. Men även beroendepersonlighet. Som tur är har jag aldrig sett tjusningen med att sitta och suga in giftig rök i lungorna.. Cigaretter är fan bara skit.
Citera
2021-06-22, 21:22
Medlem
Pungpuckels avatar
Jag tror det är svaga nerver som är problemet, man har kanske inte lärt sig att hantera stress och belöning på annat sätt?

Kan utan problem bränna ett paket om dagen om jag är på hård semester.

Men hemma igen, känner jag inget sug alls.
Citera
2021-06-22, 22:05
Medlem
Enzymes avatar
Jag hade en sådan granne för några år sedan. Fet gubbe runt 60 med KOL som även verkade kröka rätt hårt på helgerna. Ambulansen kom flera gånger med syrgas och grejer. Hemma från sjukhuset igen och det första man ser är samma gubbe kliva ut taxin för att direkt tända en cigg. Det är nog ofta folk som inte har så mycket att leva för så då blir dom mera likgiltiga. Lite samma sak som att någon som knarkat bort allt har mindre motivation att lägga av än direktören som blir ertappad med ladd och pudrad näsa.
Citera
2021-06-22, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555

De kommer ju inte att bli friska ändå, så de tänker väl att de lika gärna kan röka ihjäl sig.
Citera
2021-06-23, 03:38
Medlem
Farmor satt syrgasmasken i ena handen och en cigg i ena och körde med nikotinplåster sista perioden. De har helt slutat bry sig helt enkelt. Tuppade av 2 år efter diagnosen.
Citera
2021-06-23, 06:55
Medlem
Byxfuckers avatar
Är själv rökare och har försökt sluta många gånger. Sanningen är nog att om jag skulle bli diagnosticerad med lungcancer eller KOL så skulle jag säkert fortsätta röka.

Då är jag heller ingen "storrökare", blir 4-5 cigg om dagen.
Citera
2021-06-23, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Jag hade en sådan granne för några år sedan. Fet gubbe runt 60 med KOL som även verkade kröka rätt hårt på helgerna. Ambulansen kom flera gånger med syrgas och grejer. Hemma från sjukhuset igen och det första man ser är samma gubbe kliva ut taxin för att direkt tända en cigg. Det är nog ofta folk som inte har så mycket att leva för så då blir dom mera likgiltiga. Lite samma sak som att någon som knarkat bort allt har mindre motivation att lägga av än direktören som blir ertappad med ladd och pudrad näsa.

Ja både att motivationen finns där (egentligen borde kol vara motiverande nog) men det stora tror jag är stimulansen. Det slöa knarkare och gula blend tanten har gemensamt är att de inget vettigt gör.

Hur fan ska man kunna sluta med något om man har tid att tänka på det 24/7? Att sitta i en tom lägenhet och bara vänta framför TV:n, vänta på något man inte ens vet vad det är och när gör nog vem som helst galen...

Se era liv som tomma kärl, fyller man kärlet med familj, jobb, vänner och hobby finns det inte mycket plats för skit men det finns alltid plats för en öl.
Citera
2021-06-23, 07:33
Medlem
Facades avatar
Jobbade med en snäll liten gubbe som hade Kol.
Vars närmsta kollega då rökte, enormt mycket.

Gubben brukade fråga honom hur I helvete han ens kan fortsätta röka när han hör hur hans Kol rosslar och gör livet till ett helvete.
Fyfan verkade inte trevligt alls att leva med
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in