2021-06-22, 17:17
Medlem
På något sätt när jag går igenom lite filmtitlar från förr, på 1980-talet.

Så tycker jag mig på nåt sätt minnas att det ska ha funnits en svensk film som hette:
Pappskallarnas sammansvärjning. Är det någon som minns en dylik rulle, med det namnet?

Det står inget på google när jag söker, kanske har jag fel.

Men om det har funnits en sådan rulle, skulle det vara bra och kul, om någon kunde redogöra lite,
vad den handlar om. Jag tycker mig minnas en film med den titeln från 1980-talet
Citera
2021-06-22, 17:27
Medlem
Du kanske känner till det redan, men det finns en bok som heter dumskallarnas sammansvärjning översatt till svenska. Kan tänka mig att den kom mitten på 80 talet, sen om det gjorts någon filmversion låter jag vara osagt
Citera
2021-06-22, 17:30
Medlem
Stenballes avatar
Tror att du blandar ihop något med boken Dumskallarnas sammansvärjning.
Kan det vara så?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Dumska...sv%C3%A4rjning
Citera
2021-06-22, 17:32
Medlem
Du kanske tänker på papphammar?
Citera
2021-06-22, 17:34
Medlem
Jag är lite osäker, men på något sätt har jag ändå för mig att det fanns en film, som hette
Pappskallarnas sammansvärjning.
Citera
2021-06-22, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Du kanske tänker på papphammar?

Nej, inte papphammar, jag kanske har fel. Men om det kanske finns en bok med namnet Dumskallarnas sammansvärjning.

Men jag är ändå lite inne på att det fanns en filmtitel på 1980-talet, som hette just: Pappskallarnas sammansvärjning.
Citera
2021-06-22, 18:38
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pk2
Nej, inte papphammar, jag kanske har fel. Men om det kanske finns en bok med namnet Dumskallarnas sammansvärjning.

Men jag är ändå lite inne på att det fanns en filmtitel på 1980-talet, som hette just: Pappskallarnas sammansvärjning.

Du tänker på filmen Sammansvärjningen från -97 med Mel Gibbonson.
Citera
2021-06-22, 18:46
Medlem
ImNotGuiltys avatar
Det faller ju på att det var en Svensk film du söker, men:”Nördarna kommer! Revenge of the nerds”
Där har du ju en av de bästa filmerna i sitt slag ifrån 80-talet
Citera
2021-06-22, 22:31
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImNotGuilty
Det faller ju på att det var en Svensk film du söker, men:”Nördarna kommer! Revenge of the nerds”
Där har du ju en av de bästa filmerna i sitt slag ifrån 80-talet
Jag kan absolut se det framför mig att svenska filmimporten döpte om "Revenge of the Nerds" till "Pappskallarnas sammansvärjning".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in