Citat:
Ursprungligen postat av
FlashbackNegern
Jag uppskattar verkligen helger. Om jag var tvungen att jobba varje dag skulle jag verkligen inte klara av det. Jag vet att det låtar patetiskt. Men jag kan sova bort hela Lördagen för att jag är så trött efter en arbetsvecka. Jag kan skopa i mig PWO och ändå gå runt och gäspa samtidigt som jag noddar.
Jag har däremot försökt hålla mig borta från koffein. Men det verkar inte göra någon sorts skillnad. Det känns som ett väldigt slöseri med tid att sova bort hela Lördagen på grund av att man är trött. Men om jag jämför med mina polare så är det inte så slösaktigt. Festa och slösa tusenlappar är inget för mig.
Hur hanterar jag detta problem? Jag lägger mig nästan alltid 22.00, (okej kanske inte idag). För att jag sovit hela Lördagen och inte är trött. Men vanligtvis brukar jag göra det. Jag har provat med AC och totalt tystnad samt mörker. Samtidigt har jag provat att sova ensam. Vilket har funkat lite bättre. Men flickvännen blir sur om jag sover själv.
Kanske man borde prova med att ha en så kallad powernap? Jag behöver tips för att detta har varit ett problem under en längre tid. Om jag väl måste göra något på en Lördag. Då blir det stora godispåsar med PowerKings.
Jag har inte heller en alltför pissig diet och äter inte för sent på kvällen. Jag äter dock ganska mycket. Men det blir inte ett för stort problem. Jag tränar tre dagar i veckan. Väldigt hårt så jag har träningsverk i en hel vecka. Jag kanske bara är genetiskt defekt för att jag inte kan återhämta mig ordentligt. Vare sig mentalt eller fysiskt.
En till sak att ha i åtanke är att jag går och tänker på jobbet ganska ofta. "Hur kan jag göra det snabbare" och "Hur kunde jag talat med personen på ett mer förtroendeingivande sätt utan att dra ner på min egna självrepspekt". Eller så tänker jag "Fan chefen kommer vara sur på det" och "Undrar om de snackar skit på jobbet om mig".
Det verkar vara ett flertal faktorer så jag får nog bara prova mig fram. Men jag skulle verkligen uppskatta tips från andra.
Jag har adhd och hade samma problem. Att klara av 40 timmar måndag-fredag var sjukt tufft. Ju längre veckan gick och ju tröttare man blev så blev det svårare för mig att somna.
Idag har jag ett jobb jag tycker är kul och vill åka till. Jag är egen och jobbar 6-dagars veckor.