Citat:
Ursprungligen postat av
Vanstertrollet
Stämmer. Såvida du inte använder bench boost. Då får du även poängen som bänkspelarna drar in den omgången. Men det gäller bara en omgång.
Stort tack! Misstänkte att det var så - Det gör valet lite lättare - Satsar på en halvbra forward på bänken med andra ord - Wilson (Callum) i detta fallet.
Mitt lag på planen i detta nu:
Keeper:
Schmeichel (VC)
Backlinje:
Wan-Bissaka - Vestergaard - TAA - (Ben) White (total chansning - tips på likvärdig?)
Mittfält:
Fernandes - Soucek - Raphinha - Zaha
Forwards:
Vardy (C) - Bamford
Bänken:
Foster
Dunk
Kanté
Wilson (Callum)
Känner mig (rätt) tillfreds med laget som det är just nu.
Tankebana:
Får hoppas att Schmeichels form håller och kan ge rätt bra CS då och då runt 1/3 typ 10-12st - Varken bättre eller sämre än någon annan - Drar öronen åt mig för att köpa en dyr keeper.
Får Wan-Bissaka igång spelet och Ben White rota sig i Arsenal så kan det bli bra (därav Dunk som backup och slita ut White vid transfer om det inte funkar alls) TAA och Vestergaard levererar som vanligt skulle jag tro.
Zaha är väl den svaga länken i mittfältet då han ihop med Raphinha kan bränna en hel del assist och målchanser och gillar att få en och annan ostskiva. Soucek stabil i EM litar på att det fortsätter så.
Fernandes kör väl vidare på en lite friare roll (som en jojo där framme) och borde ha rotat sig nu så han lär väl leverera assist och chanser och har väl fortfarande platsen som första straffläggare.
Vardy är Vardy - Kunde tagit vem som helst för samma pengar men han kan leverera eller floppa så det kan gå vilket som och när / om det vankas straff så är det nästintill alltid en god chans för poäng
Bamford är den som ska leverera mål för Leeds och lär förhoppningsvis fortsätta i samma takt.
Avbytarna:
Foster helt ok och billig backup någon annan 4.0 keeper att byta till?
Dunk var stabil förra säsongen i Brighton in med honom om någon blir skadad/avstängd.
Kanté är en bra backup som oftast är stabil ifall någon annan blir varnad/avstängd så med den lilla ekorren som är outtröttlig.
Wilson är den svagaste länken framåt - Mycket mål förra säsongen och billig detta året så han kan vara iskall eller leverera igen - Letar fortfarande alternativ här.
Imorgon drar det äntligen igång!