2021-08-12, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Jag skulle nog behålla honom i ditt läge. För mig handlar det om Jota vs Tsimikas, men om du ändå inte tänkt använda den tredje Liverpools-platsen till någon annan så kör på greken i ett par GW's.

Mm jag vill ha spelare som spelar, och så även på bänken. Nu sitter redan Obafemi där och ruttnar så Tsimikas skulle ju göra honom sällskap. Det är två spelare som är omöjliga att byta ut om man vill göra dyrare byten också.
Citera
2021-08-12, 18:57
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Mm jag vill ha spelare som spelar, och så även på bänken. Nu sitter redan Obafemi där och ruttnar så Tsimikas skulle ju göra honom sällskap. Det är två spelare som är omöjliga att byta ut om man vill göra dyrare byten också.

Ah ok, i mitt utkast där jag har Tsimikas had jag tre spelade anfallare medan jag bara har 2 + en 4.5 i "Jota-laget".

Om du redan har Obafemi kanske du ska skippa Tsimikas för att slippa huvudbry längre fram.
Citera
2021-08-12, 19:02
Medlem
Vad tycks om detta bygge? Jag tar gärna emot tips.

Sanchez (Gunn)

Shaw, Tsimkas, Digne, Alexander Arnold (White)

Smith Rowe, Son, Salah, Fernandes (Bissouma)

Ings, Wilson (Perica)
Senast redigerad av Lampadusaaa 2021-08-12 kl. 20:00.
Citera
2021-08-12, 19:44
Medlem
En till dum fråga.

Om man gick med i liga så kom jag med i 2 st. En invitational liga o en public. Men jag har exakt samma lag i båda som jag tar ut?
Citera
2021-08-12, 19:51
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pagbg
En till dum fråga.

Om man gick med i liga så kom jag med i 2 st. En invitational liga o en public. Men jag har exakt samma lag i båda som jag tar ut?

Du kan bara ha ett lag.
Det laget kan sedan vara med i många olika ligor.
Citera
2021-08-12, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Stämmer. Såvida du inte använder bench boost. Då får du även poängen som bänkspelarna drar in den omgången. Men det gäller bara en omgång.

Stort tack! Misstänkte att det var så - Det gör valet lite lättare - Satsar på en halvbra forward på bänken med andra ord - Wilson (Callum) i detta fallet.

Mitt lag på planen i detta nu:

Keeper:
Schmeichel (VC)

Backlinje:
Wan-Bissaka - Vestergaard - TAA - (Ben) White (total chansning - tips på likvärdig?)

Mittfält:

Fernandes - Soucek - Raphinha - Zaha

Forwards:

Vardy (C) - Bamford

Bänken:

Foster
Dunk
Kanté
Wilson (Callum)

Känner mig (rätt) tillfreds med laget som det är just nu.

Tankebana:

Får hoppas att Schmeichels form håller och kan ge rätt bra CS då och då runt 1/3 typ 10-12st - Varken bättre eller sämre än någon annan - Drar öronen åt mig för att köpa en dyr keeper.

Får Wan-Bissaka igång spelet och Ben White rota sig i Arsenal så kan det bli bra (därav Dunk som backup och slita ut White vid transfer om det inte funkar alls) TAA och Vestergaard levererar som vanligt skulle jag tro.

Zaha är väl den svaga länken i mittfältet då han ihop med Raphinha kan bränna en hel del assist och målchanser och gillar att få en och annan ostskiva. Soucek stabil i EM litar på att det fortsätter så.

Fernandes kör väl vidare på en lite friare roll (som en jojo där framme) och borde ha rotat sig nu så han lär väl leverera assist och chanser och har väl fortfarande platsen som första straffläggare.

Vardy är Vardy - Kunde tagit vem som helst för samma pengar men han kan leverera eller floppa så det kan gå vilket som och när / om det vankas straff så är det nästintill alltid en god chans för poäng

Bamford är den som ska leverera mål för Leeds och lär förhoppningsvis fortsätta i samma takt.

Avbytarna:

Foster helt ok och billig backup någon annan 4.0 keeper att byta till?

Dunk var stabil förra säsongen i Brighton in med honom om någon blir skadad/avstängd.

Kanté är en bra backup som oftast är stabil ifall någon annan blir varnad/avstängd så med den lilla ekorren som är outtröttlig.

Wilson är den svagaste länken framåt - Mycket mål förra säsongen och billig detta året så han kan vara iskall eller leverera igen - Letar fortfarande alternativ här.

Imorgon drar det äntligen igång!
Citera
2021-08-12, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrZF
Stort tack! Misstänkte att det var så - Det gör valet lite lättare - Satsar på en halvbra forward på bänken med andra ord - Wilson (Callum) i detta fallet.

Mitt lag på planen i detta nu:

Keeper:
Schmeichel (VC)

Backlinje:
Wan-Bissaka - Vestergaard - TAA - (Ben) White (total chansning - tips på likvärdig?)

Mittfält:

Fernandes - Soucek - Raphinha - Zaha

Forwards:

Vardy (C) - Bamford

Bänken:

Foster
Dunk
Kanté
Wilson (Callum)

Känner mig (rätt) tillfreds med laget som det är just nu.

Tankebana:

Får hoppas att Schmeichels form håller och kan ge rätt bra CS då och då runt 1/3 typ 10-12st - Varken bättre eller sämre än någon annan - Drar öronen åt mig för att köpa en dyr keeper.

Får Wan-Bissaka igång spelet och Ben White rota sig i Arsenal så kan det bli bra (därav Dunk som backup och slita ut White vid transfer om det inte funkar alls) TAA och Vestergaard levererar som vanligt skulle jag tro.

Zaha är väl den svaga länken i mittfältet då han ihop med Raphinha kan bränna en hel del assist och målchanser och gillar att få en och annan ostskiva. Soucek stabil i EM litar på att det fortsätter så.

Fernandes kör väl vidare på en lite friare roll (som en jojo där framme) och borde ha rotat sig nu så han lär väl leverera assist och chanser och har väl fortfarande platsen som första straffläggare.

Vardy är Vardy - Kunde tagit vem som helst för samma pengar men han kan leverera eller floppa så det kan gå vilket som och när / om det vankas straff så är det nästintill alltid en god chans för poäng

Bamford är den som ska leverera mål för Leeds och lär förhoppningsvis fortsätta i samma takt.

Avbytarna:

Foster helt ok och billig backup någon annan 4.0 keeper att byta till?

Dunk var stabil förra säsongen i Brighton in med honom om någon blir skadad/avstängd.

Kanté är en bra backup som oftast är stabil ifall någon annan blir varnad/avstängd så med den lilla ekorren som är outtröttlig.

Wilson är den svagaste länken framåt - Mycket mål förra säsongen och billig detta året så han kan vara iskall eller leverera igen - Letar fortfarande alternativ här.

Imorgon drar det äntligen igång!
Lite kommentarer från en lekman!

Majoriteten har Shaw istället för AWB men det behöver inte nödvändigtvis vara dåligt såklart att spela AWB.

Vestergaard kan du nog få bra mycket mer bang for the buck för. Du kanske tex lägga till 0.5m och få Cancelo elller Stones istället. Har dock inte räknat hur mycket pengar du har på banken.

Att tänka på är att Leeds har tre ganska tunga matcher i början, hade nog skippat både Bamme och Raph.

Att ha tre så dyra anfallare och en av dom på bänken känns konstigt. Finns massa du kan göra där men du kan ju alltid sätta Vestergaard på bänken och spela 3-4-3 om du inte vill ändra något.

Defensiva mittfältare gör sällan poäng så att lägga 1 mille mer än du behöver där är ovärt. Satsa på Brownhill eller ngt och lägg pengarna någon annanstans.

Bara mina tankar, take it or leave it
Citera
2021-08-12, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Westwood
Lite kommentarer från en lekman!

Majoriteten har Shaw istället för AWB men det behöver inte nödvändigtvis vara dåligt såklart att spela AWB.

Vestergaard kan du nog få bra mycket mer bang for the buck för. Du kanske tex lägga till 0.5m och få Cancelo elller Stones istället. Har dock inte räknat hur mycket pengar du har på banken.

Att tänka på är att Leeds har tre ganska tunga matcher i början, hade nog skippat både Bamme och Raph.

Att ha tre så dyra anfallare och en av dom på bänken känns konstigt. Finns massa du kan göra där men du kan ju alltid sätta Vestergaard på bänken och spela 3-4-3 om du inte vill ändra något.

Defensiva mittfältare gör sällan poäng så att lägga 1 mille mer än du behöver där är ovärt. Satsa på Brownhill eller ngt och lägg pengarna någon annanstans.

Bara mina tankar, take it or leave it

Vägde mellan Shaw och AWB men tycker att AWB är en bättre allround spelare det är något som man fastnar för i hans spelstil sen han kvickhet med!

Helt rätt med Vestergaard när jag tittade igen nu - hade för mig att han var ruskigt bra förra säsongen men det var nog bara tillfälliga matcher man jagar den där kurvan speltid kontra prestation - får ta ett varv och hitta en ersättare - Någon bättre slitvarg som har lite högre prestation i sig.

Bra inputs gällande City-spelare har faktiskt inte sneglat på Man Citys urval mest för att jag nog är en av dom få som tycker deras fotboll har blivit tröttsam att titta på effektivt och säkert men tråkigt överlag i 90minuter men det tar ju inte ifrån det att det finns bra kaliber för en relativt billig peng att hämta - Fasen blir nog så att Stones tar Vestergaards plats bara 0.5 som skiljer och ser man till vinster per match så är det lätt värt.

Det är anfallet man alltid grubblar på förra säsongen var det Aubameyang man gick och hoppades på att det skulle lossna tror han kostade 10.0 och man ville inte göra sig av med honom utfall det lossnade! Men icke! Därför kör man typ helgardering i panik ändå

Banken har 1.0 kvar utan att ha förändrat något…fasen får nog bli Stones ändå i backlinjen och överväga att bygga om forwarddelen man vill ju ha två som levererar typ 15mål+ för att veta att man har den där stadiga strömmen av poäng in - Deeney kan vara ett billigt tredje val 5.5 kanske…Watford har ju en armada av anfallare.

Tur att det är till 19:30 imorgon man kan fippla och fila!
Citera
2021-08-13, 07:01
Medlem
Fanns det en flashbackliga i år?
Citera
2021-08-13, 10:51
Medlem
Ledarens avatar
Tänkte i år köra på goa spelare i elvan, orkar inte läsa på eller något.

Bachmann

Shaw, Romero, Pereira, Tsimikas

Son, Buendia, Sancho, Mbuema, Dallas

Toney

Bänk: Gunn, Lukaku, Kane, Omobamidele

Jag vet, jag vet. Kane och Lukaku på bänken, men orkar inte hålla på att ändra i mitt lag så att jag kan få in den ena eller den andra efter 3e omgången heller. Tsimikas kommer förpassas till bänken när Robertson förmodligen är tillbaka, men annars blir det ett 3-4-3.

Vad tror ni? Kan jag ersätta Shaw med nån annan go spelare? Var sugen på att dra in Jansson eller Ghoddos med bara för sentimalt värde men så kul ska jag inte ha. Ville ha Ziyech men försäsongen senast så skadade han axeln.
Senast redigerad av Ledaren 2021-08-13 kl. 10:54.
Citera
2021-08-13, 11:01
Medlem
CrazyWorlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Tänkte i år köra på goa spelare i elvan, orkar inte läsa på eller något.

Bachmann

Shaw, Romero, Pereira, Tsimikas

Son, Buendia, Sancho, Mbuema, Dallas

Toney

Bänk: Gunn, Lukaku, Kane, Omobamidele

Jag vet, jag vet. Kane och Lukaku på bänken, men orkar inte hålla på att ändra i mitt lag så att jag kan få in den ena eller den andra efter 3e omgången heller. Tsimikas kommer förpassas till bänken när Robertson förmodligen är tillbaka, men annars blir det ett 3-4-3.

Vad tror ni? Kan jag ersätta Shaw med nån annan go spelare? Var sugen på att dra in Jansson eller Ghoddos med bara för sentimalt värde men så kul ska jag inte ha. Ville ha Ziyech men försäsongen senast så skadade han axeln.

Ang Dallas så fick mycket poäng förra säsongen för att han stod som försvarare i fpl. Många poäng för hållen nolla.
Denna säsong står han som mittfältare och kommer inte få poäng för hållen nolla.
Gillar honom som spelare men kanske finns bättre alt i fantasy..jag har honom inte i mitt lag.
Citera
2021-08-13, 11:02
Medlem
Ezzelinos avatar
Personligen föredrar jag http://www.fantasyfoot.fr/index.php . Där fantasyspelar man om man så önskar engelska, italienska, spanska, tyska och franska ligan, samt Champions League och Europa League. Dessutom kan man delta i en tävlingslek där resultaten i varje match i varje omgång tippas. Jag deltar i alla de sakerna, om inte annat är det ett bra sätt att hålla koll på lagens inbördes styrka när man spelar på odds.
Tycker Fantasyfoot fungerar utmärkt och är flexibel - exempelvis behöver man inte spika sin trupp för höstsäsongen förrän fram mot 10:e september, och ett antal olika spelsystem finns att välja mellan varje omgång. Sedan har man sitt lag (brukar innebära ungefär två målvakter, fyra mittbackar, fem ytterbackar, fem defensiva mittfältare, fyra offensiva mittfältare och fem anfallare) fram tills januarifönstret för övergångar öppnas, när man kan byta ut hela laget om man så vill.
Förstavalet för att kolla sannolika startelvor, skador och avstängningar är för mig https://www.rotowire.com/soccer/lineups.php?league=EPL, och för att se speltid och all annan spelarstatistik https://www.whoscored.com/ .

Startelvan för första PL-omgången blir en 4-4-2:

Schmeichel
Digne-Stones-Maguire-Shaw
Jorginho-Fabinho
Havertz-Jota
Vardy-Jesus

Med Jorginho som lagkapten (dubbla poäng).
Senast redigerad av Ezzelino 2021-08-13 kl. 11:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in