2021-09-24, 16:34
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
GW6:

Schmeichel
- Allison

Shaw - Maguire - Söyüncü
- Dunk - Veltman

Salah (C) - Pepé - Pogba - Sarr - Bowen

Jimenéz - Saint-Maximin
- Ings

__________________________________________________ ___________________________________________

Poäng efter GW5: 319

OR: 1 668 696

Transfers inför omgången:
in: Söyüncü , Ings
ut: Webster , Wilson

Truppvärde: 98,5milj. £

Banken: 1,4milj. £

Siktar på: Ett tag sen Utd-försvaret höll nollan (en gång senaste tio ligamatcherna), men jag håller fast vid Shaw/Maguire. Målvaktsbyte där Allison får sätta sig på bänken och se om Schmeichel kan prestera. Det tror jag Schmeichel kan mot ett Burnley som nog kan kämpa, men inte verkar så värst farliga framåt.

Samtliga mittfältare får starta denna gången. Pepé ges ännu en chans, men nu jävlar vill jag se ett mål!! Bowen (och West Ham) gästar Leeds, det tror jag dom klarar utan större problem. Leeds imponerar inte. Salah förväntar jag tvåsiffrigt (är ju mitt kaptensval) från, Pogba bör också ge några poäng och Sarr visade ju storform förra helgen.

Frontduon? Ja, den ser inte ut av så mycket, men Maximin har bra form och Jimenéz kommer väl igång nån gång - varför inte mot Southampton? Lite lottokänsla över den där duon, men jag hoppas jag har tur....Iofs frestande att ge Ings chansen m t p Utd problem att hålla tätt, men jag tror Villa nollas och därför får Ings sitta på bänken.
Citera
2021-09-25, 01:14
Medlem
Blev Bamford och Holgate ut, Dennis och Livramento in.

Då har jag råd att uppgradera Antonio till Lukaku nästa helg också.
Citera
2021-09-25, 10:17
Medlem
WhereIsRussias avatar
Leeds saknar alla viktiga gubbar så vågar man sätta Antonio som kapten?
Citera
2021-09-28, 09:35
Medlem
57 poäng, trots United-spelarna underpresterade och Leicester gjorde bort sig mot Burnley. Pepe har redan sålts (och borde nog ha skeppats iväg för flera veckor sen) och pengarna har jag lagt på Benrahma...blev till och med lite över på den handeln, så bankkontot växer lite.

Kör med Brighton-försvar nästa omgång, man tar emot Arsenal och jag är inte helt övertygad att Arsenal är tillbaka på spåret trots derbysegern i söndags. Schmeichel och Soyüncü får också spela....kan för fan inte vara så usla två ggr i rad....eller?

Får se om Salah får bära kaptensbindeln - motståndet är City och dom lär inte ge Salah mycket plats..... Frestande att chansa på Jimenéz eller Benrahma som kapten......
Citera
2021-10-01, 09:49
Medlem
GW7:

Schmeichel
- Allison

Dunk - Veltman - Söyüncü
- Shaw (ljumskskada) - Maguire (vadskada)

Salah - Bowen - Pogba - Sarr - Benrahma

Jimenéz (C) - Ings
- Saint-Maximin

__________________________________________________ ___________________________________________

Poäng efter GW6: 376

OR: 1 240 883

in: Benrahma
ut: Pepé

Truppvärde: 98,1milj. £

Banken: 2,1milj. £

Siktar på: Brighton hoppas (och även tror) jag på mot Arsenal. In med bägge Brighton-försvarare och tvåsiffrigt på det, tack:-) Riskabelt kanske med Schmeichel/Soÿüncü (spelade torsdag kväll mot Legia) , men Palace ska dom väl ändå förmå att klara av? 0-0 i den matchen, om nu inte Leicester orkar vinna, är jag iofs nöjd med...

Seger för Hammers mot Brentford, tack. Hemmafördelen gör skillnaden. Vete fan hur det kommer att gå för Salah och Sarr (mot City respektive Leeds) - Lottofeeling på dom matcherna, hoppas bollen rullar rätt så att säga.... Pogba (och Utd) bör inte få större problem mot ett Everton som dras med en del skador......

Kapten blir Jimenéz som jag hoppas nu har börjat komma igång - mot Newcastle bör han ju få en del chanser....
Alltid hårt jobbande Ings belönas med ett mål mot Tottenham?
Citera
2021-10-02, 09:33
Medlem
Hade ni spelat med Marcal eller Williams från start? Jag misstänker att Marcal kan bli bänkad till förmån för Ait-Nouri. Det vore ju trist om Marcal blev inbytt i slutet av matchen. Å andra sidan är ju Norwich svaga bakåt.
Citera
2021-10-02, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lampadusaaa
Hade ni spelat med Marcal eller Williams från start? Jag misstänker att Marcal kan bli bänkad till förmån för Ait-Nouri. Det vore ju trist om Marcal blev inbytt i slutet av matchen. Å andra sidan är ju Norwich svaga bakåt.

Väljer själv mellan Marcal eller Matip som möter City, så jag tar nog Marcal på plan även om han blir bänkad och kanske eventuellt hoppar in.

Sätter bindeln på Lukaku denna veckan även om jag inte är helt övertygad.
Citera
2021-10-02, 15:28
Medlem
Valvantos avatar
WC aktiverat:

Ramsdale (Foster)

Rüdiger - Marcal - Azpi (Cancelo, Livramento)

Salah - Raphinha - Benrahma - Saka (JWP)

Jimenez - Antonio - Lukaku

Bindeln på Lukaku.
Citera
2021-10-04, 09:06
Medlem
61 poäng denna omgången.

Leicester-killarna ger verkligen inte mycket och Utd-spelarna är det samma visa med.....Maguire även borta från spel ett par veckor till (kanske mer), men jag tror jag behåller honom och även Pogba/Shaw. Måste ju bara vända för Utd....och Leicester. Så inga defensiva byten som utgångspunkt.

Ska det säljas så blir det nog Saint-Maximin - trots allt en gräns för hur mycket han kan göra i ett lag som Newcastle.
Citera
2021-10-08, 12:48
Medlem
Wc aktiverat

Or 39000

Ramsdale/foster
Cancelo, Rudiger, Dias/Arnold, Livramento, Duffy
Salah, Raphinha, Foden, Doucoure, Mbuemo
Antonio, Lukaku, Toney/Jimenez

Sjukt sugen på att inte ta in Arnold, men han är ett monster så det kommer bli svårt.
Citera
2021-10-15, 10:36
Medlem
GW8:

Allison
Schmeichel

Dunk - Veltman - Shaw
Söyüncü- Maguire (vadskada)

Salah (C) - Bowen - Pogba - Benrahma
Sarr

Jimenéz - Ings - Hwang

Poäng efter GW7: 437

OR: 687 581

in: Hwang
ut: Saint-Maximin

Truppvärde: 96,7milj. £

Banken: 3,2milj. £

Siktar på: Brighton-försvaret håller tätt och massor med mål i Villa-Wolves (gärna med Hwang/Ings/Jimenéz med sista eller nästsista foten på bollen...) - och såklart fler Salah-trollerier....
Citera
2021-10-15, 17:55
Medlem
Allison kommer (enligt BBC) att flyga till Madrid (Liverpool har CL-match tisdag) och således inte vara med i Liverpools match mot Watford.

https://www.bbc.com/sport/football/58928165

....då blir det Schmeichel i mål i mitt Fantasy-lag......en Schmeichel utan en PL-nolla i sex senaste.......aj, aj, aj....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in