2023-01-23, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Diskussionen blir så oerhört märklig med någon som pratar om jag och min fru som aldrig har sett Lydia berusad medan Lydia själv berättar:
”LBs uttalande om drogmissbruk och alkohol i FUPen: "Bejakar drogbruk i ungdomen och tog då alla droger säger hon. Har druckit 1,5 flaska vin cirka 5 dagar per vecka under de senaste 4-5 veckorna. Drack inte när hon var inskriven på sjukhus på psykiatrin i Södertälje, under 2 veckor."
Men dom har väl inte sagt att de känt Lydia sedan hon var en ung tonåring, eller har man missat det?

Om man är full fem dagar i veckan så borde du första att hon bara kunde träffa LilleLars med fru de två supfria dagarna.

Verkligheten är annorlunda för folietroll. Ibland är det medvetna lögner och ibland är det självbedrägeri.
2023-01-23, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Vart har han ljugit menar du?
Eller menar du att bara för att du kallar det för en sak så har du rätt?

Nej precis, man har inte ljugit om detta, men vissa förstår inte detta. De hade precis som åklagaren sa i intervjun innan rättegången, en relation. Varken mer eller mindre.
2023-01-23, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Vart har han ljugit menar du?
Eller menar du att bara för att du kallar det för en sak så har du rätt?
Jag förstår att du har svårt och ta det. Du vart ju brädad av kusin Lydia!!

Hur ni tyder ord är er sak.
Lydia hävdar att hon älskar Emil
Det nämns att dom är sambos
Lasse har i inlägg efter inlägg hävdat att dom inte var ett par.
Vad ni vill kalla det är ert problem
2023-01-23, 16:20
Medlem
Då tar vi det igen, Lydia Barths egna ord ur FUP (FL-förhörsledare, MT-Lydia Barth):

"FL: ... Vi funderar på en sak och det är det om du minns, om du något av det här skedet har siktat på Emil vid nått tillfälle?
MT: Nej
FL: Någon gång när vapnet är framme?
MT: Nej
FL: Nej och är du säker på det?
MT: Jag är hundra på det. Jag skulle aldrig vilja skada honom
FL: Nej bra, nej bra.
MT: För jag älskar honom jättemycket
FL: Sen funderar vi på en annan sak och det här det här om du eller Emil någon gång tidigare har haft fram nått vapen liksom för att markera någonting?
MT: nej
FL: Är det första gången som någon har framme ett vapen i ett sånt här när man är osams om man säger så?
MT: ja det är första gången
FL: Sen att man har fram vapnet av annan anledning det är ju naturligt men just i sån här osämja? Då är det första gången som ett vapen är framme då?
MT: Mm"
2023-01-23, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Jag förstår att du har svårt och ta det. Du vart ju brädad av kusin Lydia!!

Hur ni tyder ord är er sak.
Lydia hävdar att hon älskar Emil
Det nämns att dom är sambos
Lasse har i inlägg efter inlägg hävdat att dom inte var ett par.
Vad ni vill kalla det är ert problem

Från FUP:
-jag har skjutit min kille
-asså fatta att jag sköt honom, jag sköt min kille.
- Jag älska honom så mycket

Sen har hon även uppgett(INTE ordagrant) att dom "eh asså vi myste lite"

Tidigare när jag skrev om det så skrev jag även något i stil med att hon var en slampa/hora/luder (minns inte vilket) och då blev det livat i tråden.
För enligt Lasse hade dom inte ens en relation när det skrevs om saken tidigare.
Kanske svårt att ta in att L var sexuellt aktiv med andra?
Att hon hade ett kärleksförhållande.

~Skillnaden på en hora och ett luder är att horan tar betalt~

Sen Ang hennes alkoholvanor så tror jag ju mer på hennes ord än en random skribent i en flashback tråd. Som dessutom är helt faktaresistent.

Det som känns riktigt galet är att Lydia själv säger en sak och sen kommer andra in här och säger emot henne?
Med vilket rätt förminskar ni hennes ord?
2023-01-23, 16:38
Medlem
Ja tänk som det kan bli.
En del säger nu att "I FUP säger Lydia si och så" och då går man blint på det. Och sen andra saker hon sagt i Fup, ja det är lögn m.m..

Jag har aldrig skrivit att hon inte älskade Emil. Till saken är ju det att alla vi som känner Lydia VET att hon älskade väldigt många personer. Men därifrån till att vara i ett förhållande, ja dit är steget långt.
Om man bara tar de senaste förhållandena hon hade, med Müfit och med Kimmo, ja då delade hon glatt med alla på exempelvis fb. Hade hon någon bild på fb med Emil, svar nej (på hennes sida alltså). Bara en liten, liten detalj alltså.
2023-01-23, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Ja tänk som det kan bli.
En del säger nu att "I FUP säger Lydia si och så" och då går man blint på det. Och sen andra saker hon sagt i Fup, ja det är lögn m.m..

Jag har aldrig skrivit att hon inte älskade Emil. Till saken är ju det att alla vi som känner Lydia VET att hon älskade väldigt många personer. Men därifrån till att vara i ett förhållande, ja dit är steget långt.
Om man bara tar de senaste förhållandena hon hade, med Müfit och med Kimmo, ja då delade hon glatt med alla på exempelvis fb. Hade hon någon bild på fb med Emil, svar nej (på hennes sida alltså). Bara en liten, liten detalj alltså.

"Myste" hon lite med alla hon älskade oxå?
DU har skrivit att hon hade dumpat E.
Och då blir det ännu mer obegripligt vad sjutton hon gjorde i hans hus?
Och varför dom myste lite?

DU får just nu L att framstå som en väldigt billig slampa.
Och jag vill hellre tro att dom faktiskt var i ett förhållande och gjorde sånt som man brukar då.

Att hon inte delade "glatt på FB" kan ju vara att dom kommit överens (hennes ord) om att ljuga och säga att det var slut.
2023-01-23, 17:08
Medlem
Citat:
Ja tänk som det kan bli.

Vi vet också att hon "älskade" många personer.
Du som sagt framställer Lydia som en slampa som bara i så fall utnyttjat Emil för mat alkohol och husrum.
Och dessutom ljugit att hon älskade honom...
Dansken.. Alexander. Han i Strängnäs Per på Bellmans..
Och Mufit som hon var tvungen att vara drogad för att gifta sig med.. med fler.

Har hon bara utnyttjat dom också för mat, alkohol och husrum?
Senast redigerad av Vemdalen62 2023-01-23 kl. 17:14.
2023-01-23, 17:10
Medlem
Citat:
Nej precis, man har inte ljugit om detta, men vissa förstår inte detta. De hade precis som åklagaren sa i intervjun innan rättegången, en relation. Varken mer eller mindre.

Lasse, fan måste ge dig att du är trägen ihärdig och lojal ++++

Om man är sambo, knullar, äter mat, delar tillvaron och om man ”älskar ” varandra.
Vad är man då?
2023-01-23, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
"Myste" hon lite med alla hon älskade oxå?
DU har skrivit att hon hade dumpat E.
Och då blir det ännu mer obegripligt vad sjutton hon gjorde i hans hus?
Och varför dom myste lite?

DU får just nu L att framstå som en väldigt billig slampa.
Och jag vill hellre tro att dom faktiskt var i ett förhållande och gjorde sånt som man brukar då.

Att hon inte delade "glatt på FB" kan ju vara att dom kommit överens (hennes ord) om att ljuga och säga att det var slut.

Ja nu är det ju som så att du förknippar mys med enbart sex, det är ju uppenbart. Stackare där.
Klart att hon kunde ligga och mysa med barnen också. Hon älskade väldigt många, barnen, föräldrar, syskon, vänner m.m.

När hon lämnade lägenheten i Farsta så frågade hon både Kimmo och Emil om hon tillfälligt kunde flytta in. Det blev då Emil som hon bodde merparten av tiden.

Jag får henne inte alls att framstå som något. Det är tankarna hos dig som drar förhastade slutsatser m.m.
Och om det är så att det Lydia säger skulle stämma till 100% enligt er tro. Vad gör det då Emil? Jo för som Lydia sagt, "Emil ville att jag skulle dricka vin istället för att ta medicinen, för han kunde lättare väcka mig när han ville ha sex."
Alltså, han ville ha sex, sa hon nej så slängde han ut henne....
Till slut fick hon nog och ville inte ha sex mer, och då sa han att det var sista natten du sover här...
Så ja, du kanske är något på spåret här då?
2023-01-23, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Lasse, fan måste ge dig att du är trägen ihärdig och lojal ++++

Om man är sambo, knullar, äter mat, delar tillvaron och om man ”älskar ” varandra.
Vad är man då?

Läs mitt föregående svar och fundera lite...
2023-01-23, 21:28
Medlem
Citat:
Ja nu är det ju som så att du förknippar mys med enbart sex, det är ju uppenbart. Stackare där.
Klart att hon kunde ligga och mysa med barnen också. Hon älskade väldigt många, barnen, föräldrar, syskon, vänner m.m.

När hon lämnade lägenheten i Farsta så frågade hon både Kimmo och Emil om hon tillfälligt kunde flytta in. Det blev då Emil som hon bodde merparten av tiden.

Jag får henne inte alls att framstå som något. Det är tankarna hos dig som drar förhastade slutsatser m.m.
Och om det är så att det Lydia säger skulle stämma till 100% enligt er tro. Vad gör det då Emil? Jo för som Lydia sagt, "Emil ville att jag skulle dricka vin istället för att ta medicinen, för han kunde lättare väcka mig när han ville ha sex."
Alltså, han ville ha sex, sa hon nej så slängde han ut henne....
Till slut fick hon nog och ville inte ha sex mer, och då sa han att det var sista natten du sover här...
Så ja, du kanske är något på spåret här då?
Men lilla Lasse..
En till som ville ha för mycket sex med Lydia? Mufit fick hon ju fly från enligt dig... Och ställa sängen i garderoben

Var du med den kvällen då mordet skedde så du hörde Emil?
Eller är det den trovärdiga Lydia Barth som talat till dig att hon hade problem med ytterligare en karl och sex

Varför nämndes detta i så fall inte rätten eller förhör att Emil ställde ultimatum med sex?
Finns inte ett ord om det i FUP en Då kanske hon hade hamnat i något godare dager
Senast redigerad av Vemdalen62 2023-01-23 kl. 21:32.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in