2022-08-17, 15:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
kan du inte bara maska uppgifterna? allt utan förnamnet typ?
och få slut på deras skitsnack?
https://anonfiles.com/Q1d8ld4fy9/20220817_152223_jpg
2022-08-17, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Nu får du väl för fan ge dig!
Jag har frågat HUR Ulf hjälpt Lydia men din reptilhjärna svarar bara med att spy galla över alla som inte tycker som du.
Vi vill ha HELA bilden hur en kvinna kan bli så galen så hon tillslut skjuter en annan människa... Ulf dyker upp på många ställen i Lydias liv.
Förklara då istället för att bete dig som en stöddig tonåring totalt utan hyfs!!!!

Problemet är ju att du INTE vill ha hela bilden.
Har du exempelvis ringt kronofogden och frågat om Lydia har en skuld till denna Ulf? Om du gör det, så vet du nu att Mumsebullen ljuger.
Och vad spelar det för roll vad denna Ulf har hjälpt Lydia med? Hade han med mordet att göra? Nej!
Och varför skulle jag dela med mig av den infon till dig då du hela tiden kommer med glopord och sen anmäler en...
2022-08-17, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle

Precis vad man har sagt hela tiden. Det är INGEN skuld.
Nå, kan du be om ursäkt nu kanske?
2022-08-17, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Ett betalningsföreläggande
Är det ingen skuld?
2022-08-17, 15:38
Medlem
Mercedes avatar
Citat:

Citat:
tack

men skuld är det ju. det är ju kronofogden som avvisat den, de gör det om det tex ligger för mycket skulder hos dom, då går de tillbaka till indrivarna så får indrivarna testa igen senare.
2022-08-17, 15:39
Avslutad
Citat:
Personen Ulf har inte haft någon fordran mot Lydia, ring och kontrollera, för dina dokument visar ju uppenbarligen fel....igen. Så när ska du sluta ljuga om detta nu?
Jag har varit tydlig tidigare, men tragiskt nog så har du väl inte förnuft nog till att läsa ordentligt. Jag hatar lögner, vilket du gladeligen sprider verkar det som. Så jag ser inte rött, inte heller Kaptenspice heller. Så det är bara ännu ett påhitt från dina sida.
Att du inte hittar något som en fem åring kan hitta på nätet, ja det är ju inte mitt problem.

Citat:

Ljög jag?
2022-08-17, 15:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
tack

men skuld är det ju. det är ju kronofogden som avvisat den, de gör det om det tex ligger för mycket skulder hos dom, då går de tillbaka till indrivarna så får indrivarna testa igen senare.
Jag har dubbelkollat, avvisning innebär att i detta fall Ulf, inte betalat indrivningsavgiften för att kronofogden ska ta över ärendet.

Citat:

avvisa(reject)
beslut att inte handlägga något av formella skäl

Exempel på avvisa är att vi inte prövar en ansökan för att sökanden inte betalar ansökningsavgiften.
2022-08-17, 15:43
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:

Nej, det kan dom inte göra. För dom kan inte skilja på betalningsföreläggande och skuld.
De kan heller inte ringa upp Kronofogden och få reda på sanningen direkt.

Men för att återgå till Muffes papper, - varför står det ankomst 2019, vet du det?
2022-08-17, 15:45
Medlem
Citat:
Jag har dubbelkollat, avvisning innebär att i detta fall Ulf, inte betalat indrivningsavgiften för att kronofogden ska ta över ärendet.

Citat:

avvisa(reject)

Exempel på avvisa är att vi inte prövar en ansökan för att sökanden inte betalar ansökningsavgiften.
Äntligen ett bevis och inte bara skitsnack👋👋👋
2022-08-17, 15:45
Medlem
Mercedes avatar
Citat:

Citat:

avvisa(reject)

mm jag googlade själv o så här står det med:

"är du skickat in din ansökan måste din kund delges och bekräfta att den tagit del av betalningsföreläggandet innan Kronofogden börjar driva in skulden. Du kan under vissa omständigheter delge betalningsföreläggandet själv, så kallat partsdelgivning. Det får dock inte medföra stora merkostnader för den som är betalningsskyldig. Kronofogdemyndigheten avgör om partsdelgivning är lämpligt."

så skuld till Ulf har absolut funnits
2022-08-17, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Fråga Muffe 😱 Ni verkar känna till lika lite.
Tyvärr har jag inte haft med kronofogden och göra men du kanske kan förklara vad skillnaden mellan betalningsföreläggande och skuld är

Men du kanske inte fattar?
2022-08-17, 15:48
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:

Citat:

avvisa(reject)

Är det då en skuld, Muffe? Eller är den avskriven? Tänk noga nu så kanske de hamnar rätt.

Ulf kanske bestämde sig för att ej gå vidare?! Kanske ordnade det sig? Kanske hamnade hon i fängelse? Vad vet jag.

Jag vet en sak jag, man sprider inte ut lögner som ni gör om en oskyldig person och framställer den som en kriminell typ.

Men, ni har ju inget hyfs!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in