Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
I så fall är det något synnerligen märkligt i historien, då hon lyckats läsa in gymnasiekompetensen för att klara både allmän och särskild behörighet samt blivit antagen till utbildningsprogrammet Landskapsarkitekt på SLU i Uppsala. Det tyder snarast på en stark person med viss intellektuell förmåga och vilja att förändra sitt/barnens liv till det bättre för framtiden.
Så under någon period tycks hon haft viss stabilitet och ordning i sitt liv. Att hon de senaste åren och med sitt bagage blev allt mer psykisk nedbruten för att "klappa igenom" totalt är en fruktansvärd sorglig historia som drabbar så många.
Nja, jag vet inte om det krävs någon större raketforskning och läsa in högstadium och gymnasium. Dessutom vet vi ju inte heller vilken nivå hon höll.
När det gäller Landskapsarkitekt så ger hon ju själv versionen i FUP att hon inte klarade av det.
Något skall man ju ändå göra för att suga in bidrag menar jag!
För övrigt om man samlar ihop hennes versioner i livet så vet jag inte riktigt vad Du hittar att hon har haft stabilitet i livet.
Senaste 6 åren har hon ju svängdörrar på vårdens alla instanser från sjukhus till hispan i kombination med att hon lämnade kvar barnen hos exet som agerade vårdnadshavare.
Det betyder ju att hon har ett antal år dessförinnan som var kaoz.
Lägg till ej genomförda grundskola/gymnasium, då har Du inte så värst många år kvar och räkna hem stabilitet.
Det enda jag håller med dig om i ditt inlägg är just att det är en sorglig historia och då främst för E, barnen och K som har stått i vägen.
Jag står nog kvar vid ordvalet samhällets bottenskrap