2021-10-06, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag har ingen aning, mer än att rumpbilden inte var så smickrande i Fupen😅
När man föreställer sig de två bredvid varandra så🤣🤣
Jag vill gärna veta mer om E
När blev han beroende, osv. Det har skrivits om att de träffades på behandlingshem, men jag vet inte, får snarare känslan att L för.förde E och nästlade sig in.
Hela hennes sjukdomshistorik med massor av droger, rånat en mack(!), psyksjuk, vapenlicens, det känns riktigt shady, hur hon fick det.. sen försöka med att hon mår dåligt på skolan, antroposofJärna.. jag får en känsla av en misserabel kvinna som gått från famn till famn, tills männen fått nog. Hon är manipulativ och utnyttjar männens svaghet, självmedicinerar, att vara psyksjuk har blivit hennes livsstil, hon framhäver hur hon fått kämpa, samtidigt har det strösslats sjukskrivningar och piller efter henne. Hon gickbinte klart grundskolan. Om man gör en tidslinje, så har hon inte åstakommit mycket i sitt liv, bara tagit rygg på andra och spelat på sitt utseende. Fy fan.

Hon har känt E ett par månader men hon tar upp en mängd episoder i en total blandad oordning som hänt under hela hennes liv dvs allt som snurrar runt i den förvirrade chockade hjärnan som är hennes.
2021-10-06, 00:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hon har känt E ett par månader men hon tar upp en mängd episoder i en total blandad oordning som hänt under hela hennes liv dvs allt som snurrar runt i den förvirrade chockade hjärnan som är hennes.
Exakt, hon vill få det att låta som om hon hjälpt Emil att vara nykter i en månad att hon inte fick träffa sina vänner, att hon behöver sova si och så många timmar, men det ville inte Emil tillåta? Hon har tagit hand om hans barn "vabbat" och lagt studierna åt sidan, kämpat ikapp studierna, hängt med vänner, varit inlagt på psyket, flyttat in och ut i en salig röra.
I hennes värld räddade hon Emils liv?! Joråsatte, det krävs inte en doktorsavhandling för att se att Lydia är full av lögner.
2021-10-06, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Exakt, hon vill få det att låta som om hon hjälpt Emil att vara nykter i en månad att hon inte fick träffa sina vänner, att hon behöver sova si och så många timmar, men det ville inte Emil tillåta? Hon har tagit hand om hans barn "vabbat" och lagt studierna åt sidan, kämpat ikapp studierna, hängt med vänner, varit inlagt på psyket, flyttat in och ut i en salig röra.
I hennes värld räddade hon Emils liv?! Joråsatte, det krävs inte en doktorsavhandling för att se att Lydia är full av lögner.

Nja, var inte direkt det jag syftade på men spela roll. Svårt att veta var gränsen medveten lögn går så det får bättre skickade avgöra.
2021-10-06, 02:35
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
I så fall är det något synnerligen märkligt i historien, då hon lyckats läsa in gymnasiekompetensen för att klara både allmän och särskild behörighet samt blivit antagen till utbildningsprogrammet Landskapsarkitekt på SLU i Uppsala. Det tyder snarast på en stark person med viss intellektuell förmåga och vilja att förändra sitt/barnens liv till det bättre för framtiden.

Så under någon period tycks hon haft viss stabilitet och ordning i sitt liv. Att hon de senaste åren och med sitt bagage blev allt mer psykisk nedbruten för att "klappa igenom" totalt är en fruktansvärd sorglig historia som drabbar så många.

Nja, jag vet inte om det krävs någon större raketforskning och läsa in högstadium och gymnasium. Dessutom vet vi ju inte heller vilken nivå hon höll.
När det gäller Landskapsarkitekt så ger hon ju själv versionen i FUP att hon inte klarade av det.
Något skall man ju ändå göra för att suga in bidrag menar jag!
För övrigt om man samlar ihop hennes versioner i livet så vet jag inte riktigt vad Du hittar att hon har haft stabilitet i livet.
Senaste 6 åren har hon ju svängdörrar på vårdens alla instanser från sjukhus till hispan i kombination med att hon lämnade kvar barnen hos exet som agerade vårdnadshavare.
Det betyder ju att hon har ett antal år dessförinnan som var kaoz.
Lägg till ej genomförda grundskola/gymnasium, då har Du inte så värst många år kvar och räkna hem stabilitet.
Det enda jag håller med dig om i ditt inlägg är just att det är en sorglig historia och då främst för E, barnen och K som har stått i vägen.
Jag står nog kvar vid ordvalet samhällets bottenskrap
2021-10-06, 02:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Hade ett av barnen på allvar sett sin pappa skjuten??
Fy fan, stackars barn om det stämmer.

Sen en fundering..
Inte van att läsa FUP så va snälla...
En del av beslagen står det "utlämnat" på.
Betyder det att någon anhörig till E hämtat grejerna eller vad?
Minns inte riktigt vad det var för beslag tyvärr.

Ang att många sidor journalanteckningar finns så är min tanke dubbel.
En dag är barnen stora och kan läsa, några vuxna kanske pratar om det och deras barn hör osv.
Samtidigt så är det intressant information då det någonstans visar att hon är trasig.

Läst tråden och FUP och får känslan av att dom två skulle inte ens haft ett one night för dom var skadliga för varann.
Utlämnat, innebär att anhörig hämtat tex klockan mm. Sånt som inte är bevisföremål.
Angående den lunta med journalanteckningar, är i detta fall viktigt att få grepp om hur Lydia agerat genomgående. Hur mycket lögner och falskspel hon lever med. Hon har knappast haft hand om skna barn varannan vecka eller ens helg, det som hon påstår går helt enkelt inte ihop.
Det som hittills gått att läsa, ger inte mig några förmildrande ömmande känslor för Lydia.
Hon kan väl utlämnas till Norge? Hon verkar inte vara Svensk medborgare?
2021-10-06, 02:53
Avslutad
Citat:
Han var inskriven/deltog i ett beroendeprogram för alkoholproblematik som han inte lyckades följa riktigt. Så ja, E hade vissa problem vilka låg bakom hans flytt till Bålsta och byte av arbetesgivare.
Vet du hur länge han aktivt sökte hjälp? Hur länge var han inskriven i beroendeprogrammet?
2021-10-06, 03:18
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80y
uttala dig inte om va jag skriver då

Eller bara skriv så man förstår med punkt, kommatecken osv, för den meningen var obegriplig, så menade jag.
Förklara gärna vad du skrev så ska jag svara.

Att plastikkirurgi har något att göra med Lydias psykbryt kan jag nog till 100% garantera inte är sant.
Däremot Emils avvisande blev för mycket för henne.
I hennes värld lämnar man inte henne, hon lämnar dig när hon sugit ut vad hon kan, till sista droppen.
Jag har sett sådant hända runtomkring mig, det har dock aldrig slutat i mord, men väl i hittepå historier om ”misshandel” osv.
2021-10-06, 13:26
Medlem
En av dom vagare fup jag läst.
Hade gärna sett någonting mellan hennes psykiska ohälsa och händelsen kring filmen.

Även om det är det primära i detta fall, så känns det ändå som att något fattas.

Hade velat se mer av tömningarna från deras telefoner, sen fler vittnesförhör i deras krets.
2021-10-06, 13:45
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Det är samtalslistan som är onödigt otydlig och felaktigt presenterad.

Första kolumnen med telefonnummer avser från vilket nummer en kontakt till en annan enhet skapats. Den andra kolumnen med vilket nummer den skapats. Lydias nummer (oavsett vad det står i rubriken) är det som slutar med 871. Det som slutar med 333 är V!htari.

Samtalet till honom är det som sker 23:19:50, sedan skickar han ett SMS (felaktigt blåmarkerat som ett samtal) 23:44:16.

Hoppas det bringar lite klarhet i röran.

Bra där, du har rätt

Hur fel är inte samtalslistan och texten om den.
Det är inte bara Lydias samtal/SMS i listan.
Kimmos samtal är över 16 minuter men som han menar var 1-2 minuter.

Efter det Kimmo samtalet ringer någon till Lydia och samtalet varar 10 minuter. Vem är det?

010-569 39 00
Andra format: 0105693900 / +46105693900
28 personer har hittills sökt på 010-569 39 00.

Telefonnumret kommer från operatören Telia Sverige AB
Senast redigerad av gofigur 2021-10-06 kl. 13:48.
2021-10-06, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mlana
En av dom vagare fup jag läst.
Hade gärna sett någonting mellan hennes psykiska ohälsa och händelsen kring filmen.

Även om det är det primära i detta fall, så känns det ändå som att något fattas.

Hade velat se mer av tömningarna från deras telefoner, sen fler vittnesförhör i deras krets.
Jag håller med, det är väldigt lite formalia.
Tydligen så är aktbilaga 38, med Lydias journaler, släppt "av misstag"? Får det gå till så?
2021-10-06, 13:56
Medlem
why123s avatar
Är det bara jag som tänker på vilken fantastisk människa Kimmo verkar vara? Han ger stabilitet till
L:s äldsta barn som har sina fäder utomlands. Dessutom har han ställt upp mycket på L tidigare.

E:s barn har sin mödrar (som tur är) och tack vare Kimmo så blir ingen av L:s barn föräldralösa. Det är den enda ljusglimten jag ser i FUP!
2021-10-06, 14:01
Avslutad
https://images.app.goo.gl/dm1FnTKZGefx1zjD9
Visst är detta Lydia? samt Ki**o

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in