2021-06-27, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dani3lham
Nu ska man inte tala illa om dom döda men E va inte en sån ”gullegris” alla pratar om. Kvinnomisshandlare av de grövsta, men det verkar folk inte vilja nämna.

Haha åhh ja.... Lilla E en kvinnomisshandlare ??
Ge ett exempel på när han har misshandlat en kvinna?
Att L provocerade E så andra vart irriterade på L nämns inte. Hon är väldigt duktig på röja när hon och E va ute tillsammans. Han gillade tyvärr alkohol men va inte elak.
Där emot kunde han nonchalera L och det gjorde henne garanterat mer arg.
E gjorde slut och L tog inte det. Hon ville ha det hon haft.
Hon vart galen när hon vart dumpad.
2021-06-27, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurnaibitar
Haha åhh ja.... Lilla E en kvinnomisshandlare ??
Ge ett exempel på när han har misshandlat en kvinna?
Att L provocerade E så andra vart irriterade på L nämns inte. Hon är väldigt duktig på röja när hon och E va ute tillsammans. Han gillade tyvärr alkohol men va inte elak.
Där emot kunde han nonchalera L och det gjorde henne garanterat mer arg.
E gjorde slut och L tog inte det. Hon ville ha det hon haft.
Hon vart galen när hon vart dumpad.

Det är väldigt mycket som inte nämns här, och det behövs inte heller. Den enda personen som vet något om hur och vad som har hänt vid denna tidpunkt är L, allt annat är bara spekulationer.
Och jag vågar dock påstå att L var van vid mycket mer än vad hon någonsin kunnat få från E, misstänker jag. Men samtidigt är hon också en person som är nöjd med det lilla också.
Och galen över att bli dumpad tror jag inte mycket på, hon går bara vidare med livet då.
Men återigen, det far en massa osanningar i tråden, och inget vet vad som har hänt på kvällen.
Och oavsett, det är en fruktansvärd händelse, och mest synd om barnen, släkt och vänner.
2021-06-27, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Jag har inte varit på plats vid det aktuella tillfället, så därför vet jag inte vad som har hänt den kvällen. Jag vet inte heller vad det varit för vapen som har använts, har inte läst det här i tråden heller.
Hennes lyxkonsumtion? Återigen, jag vet ej vilket typ av förhållande hon och E haft, men som jag förstår så står bil, mc på honom och ej henne. Om han har valt att betala för henne, ja det har väl varit hans val, eller? Jag tror inte inte på att någon har tvingat honom till något.
Som sagt, mycket skitsnack i tråden kan man säga. Och man är inte tvingad att berätta om saker, varken om henne eller honom.
Men självklart är det ju så att det som har hänt är fruktansvärt, för alla inblandade, barnen på båda sidor, släkt och vänner.

Snälla sluta Lasse. Du har och säger själv att du inte har en aning om deras relation och ändå sitter du och skriver på. Om du INTE har koll sluta då att försvara henne.

Man kan inte under några omständigheter sitta och prata gott om en människa som medvetet har skjutit en annan person till döds.
2021-06-27, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pcg04k
Snälla sluta Lasse. Du har och säger själv att du inte har en aning om deras relation och ändå sitter du och skriver på. Om du INTE har koll sluta då att försvara henne.

Man kan inte under några omständigheter sitta och prata gott om en människa som medvetet har skjutit en annan person till döds.

Men vad trevligt Pcq04k, eftersom du varit där kan du kanske berätta hur allt har gått till? :-)
Jag skrev ja, att jag inte vet hur deras relation var, det stämmer också. Kan bara gå på vad hon har sagt till mig och då var dom inget par. Om så var fallet, varför visade hon inte det på sin sida (fb)? Och om han bröt med henne, varför hade han kvar sin profilbild på han och henne. Det är egentligen skit samma, för vi vet ändå inte vad som hände den kvällen. Det enda vi vet är att hon höll i ett vapen och hon avlossade det. Men hur det har gått till mer exakt det vet varje fall inte jag. Är det någon här inne som vet exakt hur det har gått till...gå genast till polisen och berätta.
Jag berättar väl vad jag vill, hur jag har upplevt henne. Någon här inne har ju frågat efter det. :-)
2021-06-27, 20:42
Medlem
Citat:
Men vad trevligt Pcq04k, eftersom du varit där kan du kanske berätta hur allt har gått till? :-)
Jag skrev ja, att jag inte vet hur deras relation var, det stämmer också. Kan bara gå på vad hon har sagt till mig och då var dom inget par. Om så var fallet, varför visade hon inte det på sin sida (fb)? Och om han bröt med henne, varför hade han kvar sin profilbild på han och henne. Det är egentligen skit samma, för vi vet ändå inte vad som hände den kvällen. Det enda vi vet är att hon höll i ett vapen och hon avlossade det. Men hur det har gått till mer exakt det vet varje fall inte jag. Är det någon här inne som vet exakt hur det har gått till...gå genast till polisen och berätta.
Jag berättar väl vad jag vill, hur jag har upplevt henne. Någon här inne har ju frågat efter det. :-)
När i tid pratade du med henne?
Har du haft en fling med henne?
2021-06-27, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
När i tid pratade du med henne?
Har du haft en fling med henne?

Svar: för ett par veckor sedan, och nej.
2021-06-27, 21:51
Medlem
Så tröttsamt att se puckon försvara henne.,
Hon hade kronofogden efter sig. Skyldig nästan 300 tusen.
Så motivet klarnar
2021-06-27, 21:58
Medlem
Citat:

Bla bla finns en del att läsa om henne i hennes tidigare domar hur hon är som person.

Dessutom så är det så att e inte har några vapen hemma förutom knviar i köket som alla andra människor har. Likaså hade han absolut inte vapen hemma. Helt plötsligt håller hon i ett vapen som hon hittade i hans trädgård eller? Eller vapnet kanske ramla ner från himlen och landade framför hennes fötter?

Eftersom e inte just hade vapen hemma och att det just fanns en vapen där vid den kvällen är det väl ett överlag mord? Oavsett vad som har hänt i deras förhållande/vänskap så är dom flesta människorna tillräckligt funtade att man INTE tar någon liv och inte heller efter 3månader i en relation/vänskap.

Om e hade förstått vad som ens skulle hända skulle han inte ens vara där. Han var glad och precis som vanligt när han lämnade jobbet ett par timmar innan. Klart att allt är ett överlag mord i grund och botten och det är ju det allt handlar om i längden. Att du sitter och påstår att hon är så begåvad osv när man är kapabel till att ta någons liv säger mer om dig hur du är som person.

Flashback är Flashback men visa lite respekt va.
2021-06-27, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Så motivet klarnar

Jaha, så alla som har skulder hos kronofogden är då mördare. Ser du inte hur dumt det låter?
Jag vet om hennes skulder, jag vet vart dom kommer ifrån också, och jag vet också att hon betalade av på dessa. :-)
2021-06-27, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pcg04k
Bla bla finns en del att läsa om henne i hennes tidigare domar hur hon är som person.

Dessutom så är det så att e inte har några vapen hemma förutom knviar i köket som alla andra människor har. Likaså hade han absolut inte vapen hemma. Helt plötsligt håller hon i ett vapen som hon hittade i hans trädgård eller? Eller vapnet kanske ramla ner från himlen och landade framför hennes fötter?

Eftersom e inte just hade vapen hemma och att det just fanns en vapen där vid den kvällen är det väl ett överlag mord? Oavsett vad som har hänt i deras förhållande/vänskap så är dom flesta människorna tillräckligt funtade att man INTE tar någon liv och inte heller efter 3månader i en relation/vänskap.

Om e hade förstått vad som ens skulle hända skulle han inte ens vara där. Han var glad och precis som vanligt när han lämnade jobbet ett par timmar innan. Klart att allt är ett överlag mord i grund och botten och det är ju det allt handlar om i längden. Att du sitter och påstår att hon är så begåvad osv när man är kapabel till att ta någons liv säger mer om dig hur du är som person.

Flashback är Flashback men visa lite respekt va.

Hon och dessa skulder har ingenting med detta att göra kan jag säga. Det är skulder som hon betalade av på precis som man gör normalt sett. :-)
Och som jag skrev, jag vet inte vad som hänt där på kvällen, knappast du heller väl? För om du nu gör det, gå genast till polisen och berätta, sitt inte här och skriv då, för då är du ju dum.
Jag har heller inte påstått att hon var begåvad. Det jag skrev var att hon visst läste på SLU i Uppsala och att det är ingen lätt uppgift när man då exempelvis har dyslexi och plugga på distans under denna pandemi. Och som jag skrev, det är mycket bra gjort utav ALLA de som har dessa problem under denna pandemi.
Precis, visa lite respekt åt samtliga håll när man INTE vet exakt hur saker har gått till. Det är det enda jag har sagt, och sen har jag fyllt i med lite info om henne eftersom det frågades om det.
Men, allt kommer väl fram vid en rättegång, eller hur? Då först har vi svaret, eller hur?
2021-06-27, 22:36
Medlem
WWHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarie-More
Med lite tur kommer PM och protokoll på måndag

Detta kommer förhoppningsvis ge lite mer inblick i vad som kan ha hänt.
2021-06-27, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Så motivet klarnar

Men på vilket sätt skulle det hjälpa hennes ekonomi att E blev mördad?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in