2021-06-19, 00:49
Medlem
StekPannaUtanSladds avatar
Vet inget om övriga Asien men i sydostasien, speciellt i Thailand och Vietnam har jag märkt att männen har långa naglar, oftast antingen på tummen eller lillfingret.

Min fråga är då såklart:

Varför?
Är det ett mode eller?
Citera
2021-06-19, 00:56
Medlem
Av samma anledning som vissa judar har tinningslockar, man vill visa att man inte kroppsarbetar.
Citera
2021-06-19, 01:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StekPannaUtanSladd
Vet inget om övriga Asien men i sydostasien, speciellt i Thailand och Vietnam har jag märkt att männen har långa naglar, oftast antingen på tummen eller lillfingret.

Min fråga är då såklart:

Varför?
Är det ett mode eller?

Lillfingret kan vara för öronhygien. Som nämnts i inlägget ovan är det också ett tecken på att slippa kroppsarbete.
Citera
2021-06-19, 08:51
Medlem
Det är en status symbol, som också ska visa att man inte har ett fysiskt arbete och därför högre status, de är samma sak med hudfärgen dom vill vara så ljusa som möjligt eftersom det är status och visar att man inte jobbar utomhus, många köper blekingsmedel för att få en ljusare hud.
Citera
2021-06-19, 13:11
Medlem
vadsadusadus avatar
Nån gång hörde jag det refereras till "kokain-nagel". Det smeknamnet säger väl vad i alla fall den personen trodde om det. Inget jag vet något om men lät jävligt kul.
Citera
2021-06-19, 13:13
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StekPannaUtanSladd

Min fråga är då såklart:

Varför?
Är det ett mode eller?

Det kan vara den nageln de använder för att torka sig efter toalettbesök. Ju längre desto bättre precision.
Citera
2021-06-19, 14:43
Medlem
Långa naglar visar att du inte behöver arbeta fysiskt för då skulle de brytas eller slitas ner.
Citera
2021-06-19, 14:48
Medlem
sliskets avatar
Bor själv i fjärran östern och de vi har här Kineser och från Malaysia sitter mest och gräver sig själva i näsan eller öronen med sin cox-nagel. ser rätt vidrigt ut för övrigt.
Citera
2021-06-19, 16:55
Medlem
StekPannaUtanSladds avatar
Fast jag vet inte om jag ska tro på det där med att de ska visa att de inte behöver fysiskt arbete.
Kollade på olika videoklipp med vietnameser som lever i djungeln(jungle survival) och de gräver och bygger hyddor och allt möjligt fysiskt, ändå har de skitlång nagel, oftast på tummen.

Ingen som talat om för dem att det ser rätt gay ut?
Citera
2022-03-10, 23:14
Medlem
De jobb de har kräver att de har längre, större naglar. En annan sak jag har märkt är att när jag har längre naglar börjar jag undermedvetet instinktivt stoppar dem i munnen av någon anledning. Kanske min kropp som säger att det behövs klippas med tänderna.
Citera
2022-04-14, 22:55
Medlem
Folk som målar sina naglar ses att göra de pga att de är smutisga ohälsosam och de är för lata att rena dem i vissa delar av världen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in