Citat:
Ursprungligen postat av
Mecanicus
Utan att veta vad ni har för datorer så kolla igenom vad som finns under "Energialternativ" i kontrollpanelen
I mitt fall är det en
Asus GJ50JZ jag har. Detta händer vid en helt ren installation av Win 10 och det händer även om jag manuellt ändrar Energialternativ och stänger av allt som tillåter någon form av sleep eller wake under advanced settings. Jag använder aldrig Sleep eller Hibernate utan använder alltid Shut Down för att stänga av datorn.
Så det är inga tredjepartsprogram som ställer till det. Värt att säga är också att en Shut Down i Windows 10 inte stänger ned helt även om fast startup är avslaget, och dom olika varianter att stänga ned Win 10 helt hjälper inte. Batteriet sjunker ändå. Plockar jag ut batteriet så sjunker det inte.
Så det är något i Win 10 som gör det då det inte händer med Win 7 eller Win 8/8.1 på samma dator. Det finns som sagt massor med lösniongar på just detta problem på nätet, men inget har hjälpt hittils och det verkar som att det bara hjälper vissa. Jag skall söka nu för att se om något nytt uppkommit såhär x-antal år efter att det började...
Citat:
Ursprungligen postat av
sommarlov
Kanske något program som väcker datorn för att kolla läget?
Typ Windows update eller ett antivirusprogram??
Vet ej, men det händer som sagt med en helt ren installation av Windows 10, så det är iaf inget tredjepartsprogram inblandat.