2021-06-16, 19:14
Medlem
MetroGoldwynMayers avatar
Hej!

If-metall har skckat dubbla fakturor för medlemsavgiften för Juni..men jag ser att det är fel och jag ska bara ha en, men hur tar jag bort ena från Swedbank

Jag kan inte ringa till IF-metall idag, men kan man radera en faktura utan att kontakta banken själv?

någon? De är första gången som detta har hänt, metallsnubbarna måste har sommarvikarier
Citera
2021-06-16, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MetroGoldwynMayer
Hej!

If-metall har skckat dubbla fakturor för medlemsavgiften för Juni..men jag ser att det är fel och jag ska bara ha en, men hur tar jag bort ena från Swedbank

Jag kan inte ringa till IF-metall idag, men kan man radera en faktura utan att kontakta banken själv?

någon? De är första gången som detta har hänt, metallsnubbarna måste har sommarvikarier

Har fakturorna samma ocr? Isåfall kan du bortse från ena. Vet inte hur du plockar bort ena fakturan från swedbanks internetbank dock.
Har de olika ocr måste du ringa if metall.
Citera
2021-06-16, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.way
Har fakturorna samma ocr? Isåfall kan du bortse från ena. Vet inte hur du plockar bort ena fakturan från swedbanks internetbank dock.
Har de olika ocr måste du ringa if metall.

De har samma OCR, visst kan jag bortse den ena men den ena blir kvar där i internetbanken Swedbank Jag tänkte om man själv kunde radera ena?
Citera
2021-06-16, 19:46
Medlem
webbutvecklarens avatar
Citat:
De har samma OCR, visst kan jag bortse den ena men den ena blir kvar där i internetbanken Swedbank Jag tänkte om man själv kunde radera ena?
Gå in på e-fakturan, precis som att du ska betala den, sen väljer du "Ta bort" och då arkiveras den istället och syns inte för din del.

Eller så var det nog som Darude beskrev, här nedanför.
Senast redigerad av webbutvecklaren 2021-06-16 kl. 19:48.
Citera
2021-06-16, 19:46
Medlem
Darudes avatar
Gå in under fliken dokument, välj en av fakturorna du inte ska betala och tryck på ignorera faktura.
Citera
2021-06-16, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av webbutvecklaren
Gå in på e-fakturan, precis som att du ska betala den, sen väljer du "Ta bort" och då arkiveras den istället och syns inte för din del.

Eller så var det nog som Darude beskrev, här nedanför.

Tack, jag ringde till telefonbanken och de sa likadant, fick vänta 40 minuter i kön

Så jag tog bort ena nu, det fanns en penna till höger och klicka på den, där fanns ta bort.Sen kom det en text vill du ta bort denna e-faktura? OK....

Tack till er alla för hjälpen
Citera
2021-06-16, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darude
Gå in under fliken dokument, välj en av fakturorna du inte ska betala och tryck på ignorera faktura.

Tack, e-fakturorna fanns till höger påminnelser, bägge två, ena betalade jag och den ena, så valde jag pennan till höger och TA BORT, så enkelt var det, varningsrrutan var lite missanvisat faktiskt, vill du ta bort e-fakturor, då kan man tro att man inte får såna i framtiden, men enligt handläggaren så var det ingen fara, man lär sig nytt varje dag, de är första gången som jag har fått dubbla från samma ställe med samma OCR och belopp,,,

mvh/mgm
Citera
2021-06-16, 21:00
Medlem
Fosterlands avatar
Skulle ändå rekommendera att du skickar ett mail till företaget och förklarar. Om fakturan är dubbelbokförd i deras system så förväntar de sig säkert dubbel betalning i sina system, vilket kan resultera i en betalningspåminnelse för din del.

Denna kommer givetvis att strykas då de gjort fel, men då måste du ändå kontakta de. Detta kringgår du genom att proaktivt ta kontakt och kan kanske förhandla till dig ett avdrag på kommande fakturor för den tid du lagt ner. Vissa företag är schyssta med detta, andra inte.
Citera
2021-06-16, 21:01
Medlem
webbutvecklarens avatar
Citat:
Tack, jag ringde till telefonbanken och de sa likadant, fick vänta 40 minuter i kön

Så jag tog bort ena nu, det fanns en penna till höger och klicka på den, där fanns ta bort.Sen kom det en text vill du ta bort denna e-faktura? OK....

Tack till er alla för hjälpen
Skönt att det löste sig för dig 😊
Citera
2021-06-16, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterland
Skulle ändå rekommendera att du skickar ett mail till företaget och förklarar. Om fakturan är dubbelbokförd i deras system så förväntar de sig säkert dubbel betalning i sina system, vilket kan resultera i en betalningspåminnelse för din del.

Denna kommer givetvis att strykas då de gjort fel, men då måste du ändå kontakta de. Detta kringgår du genom att proaktivt ta kontakt och kan kanske förhandla till dig ett avdrag på kommande fakturor för den tid du lagt ner. Vissa företag är schyssta med detta, andra inte.

Tack ska du ha, det ska jag göra direkt nu, de hade jag inte tänkt på

Citat:
Ursprungligen postat av webbutvecklaren
Skönt att det löste sig för dig 😊

Tack snälla du, ja de löste sig, de var ett oväntat problem som dök upp plötsligt efter alla år...
Citera
2021-06-17, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterland

Hej!
Jag fick svar nu på mailet, så vitt jag ser så finns det bara en faktura för Juni och du gjorde helt rätt att ta bort en faktura, det måste ha blivit fel när fakturan skickades iväg, tack ännu en gång till dig👌
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in