Hej. min dator har tappat ljudet helt plötsligt, kör Win 7 P och allt annat fungerar, har även varit in i bios och kollat och av och återaktiverat ljudet samt kollat enhetshanteraren , allt finns och bär sig åt som om ljudet går ut men det blir bara en kort knäpp i högtalarna oavsett vad jag gör, prövat att byta mellan fram och bak uttagen ingen skillnad, moderkortet är ett GA-Z97X-SLI från Gigabyte.
Kan det vara en krets eller något liknande som blivit kass.
Har testat med andra högtalare med , ingen skillnad.
Verkar inte som det är fel på mjukvaran? men det finns kanske nån som har en lösning jag inte klurat ut.
Tjena, när det gäller ljud så är det oftast inställningar eller drivrutiner som krånglar annars så är förmodligen något trasigt som du säger.
Svårt att veta när man inte ser med egna ögon, men kika igenom inställningarna igen och ominstallera drivrutiner, annars så skulle jag gjort en ominstallation av Windows också som sista test om moderkortet är boven.
Mitt ljud i stationära försvann efter en win-update för tre veckor sen-enda som funkade var att deaktivera ljudenheterna-sen göra omstart. Alla drivrutiner var de senaste. Verkligen mysko-men ditt problem annorlunda troligen då du hör nåt kort ljud .
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!