2021-06-13, 23:39
Medlem
Snapcounts avatar
Andrew Neil pledged his new 24-hour news channel will tackle cancel culture and will not be 'yet another echo chamber for the metropolitan mindset' as it launched at 8pm tonight.

GB News, which is aiming to reach those who feel 'unheard' by the media, launched at 8pm tonight with a special programme titled Welcome To GB News.

It is the first new British news network in 24 years - since BBC News 24 launched in 1997. Although foreign channels have launched in the UK in that time, such as Al Jazeera English, this is the first new network specifically for UK audiences.

It has brought in big names ahead of its launch, including signing Simon McCoy, Sky News anchor Colin Brazier and new MailOnline columnist Dan Wootton.

https://www.dailymail.co.uk/news/art...-airwaves.html

Lnk (med gratis stream) : https://www.gbnews.uk/

-S, hur kommer detta att g, kan man utmana de stora drakarna i Storbritannien, och det vedervrdiga CNN..?
-Vilka r de som str bakom GB News ?

Kul annars att FOX inte str ensamma. De verkar ven ha rejla reklamintkter...
Citera
2021-06-13, 23:54
Medlem
Hurt-kes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Kul annars att FOX inte str ensamma. De verkar ven ha rejla reklamintkter...

Fox r ju amerikanskt...

Kan bli intressant. Ska flja.
Citera
2021-06-14, 14:23
Medlem
HipToBeSquares avatar
Jag har inte kollat men om man tittar bakom kulliserna s kommer man skerligen hitta lojala globalister som finansirer och gare.

Problemet som globalisterna har r att MSM r idag rena clownkanaler som oavbrutet gr bort sig. Detta gr att mnga idag enbart konsumerar alternativ media dvs. media som inte helt r i globalisternas kontroll. Lsningen r s klart kontrollerad opposition, ngot som inte bara r lgner men r tillrckligt globalistvnliga. Fox News r en sdan kanal dvs en globalistkanal som ska fnga upp personer som r dissidenter.

Ha inga hga frhoppningar med denna nya kanal.
Citera
2021-06-14, 14:26
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Jag har inte kollat men om man tittar bakom kulliserna s kommer man skerligen hitta lojala globalister som finansirer och gare.

Problemet som globalisterna har r att MSM r idag rena clownkanaler som oavbrutet gr bort sig. Detta gr att mnga idag enbart konsumerar alternativ media dvs. media som inte helt r i globalisternas kontroll. Lsningen r s klart kontrollerad opposition, ngot som inte bara r lgner men r tillrckligt globalistvnliga. Fox News r en sdan kanal dvs en globalistkanal som ska fnga upp personer som r dissidenter.

Ha inga hga frhoppningar med denna nya kanal.
Vi kan nog utg frn att de stora finansirerna terfinns i synagogan om fredagarna och att det hr kommer att bli nnu en Bulletinvariant dr det stkas lite i brjan innan kanalen blir nnu en taltratt fr den nya vrldsordningen.
Citera
2021-06-14, 15:35
Medlem
Kommer inte att frndra ngonting. Den brittiska "hgern" har sedan lnge varit extremt pk och vurmar stndigt fr "antirasism" och massinvandring frn bland annat Pakistan. Ni kan vara skra p att innehllet kommer att vara i stil med "leftists are the real sexists" och att militr intervention r lsningen p problem i skitlnder etc. Liberalism frkldd i konservatism med andra ord.
Citera
2021-06-16, 18:33
Medlem
orgonits avatar
GB News: Ny brittisk nyhetskanal - "icke-woke"

Nu har jag tittat p ca 5 timmar av den nya brittiska TV-kanalen "GB News" som kallar sig konservativ och icke-woke.
Har bott mycket lnge i Storbritannien s jag r en lmplig person fr att provtitta p detta.

Det hr r en diskussion fr dem som hunnit titta p kanalen. Den finns i markutbudet i Storbritannien och strmmar ven p ntet, p: https://www.gbnews.uk

Den hr kanalen knns mest som brittisk frukost-TV hela dagen. Alla journalisterna r kompisar och hller p och skmtar och tramsar. Fokus p "goda" nyheter. Mycket prat om snt som britter gillar i vardagslivet, t.ex. sport, pubar och djur. En kvinna och en man som visserligen har bra dynamik - men allt r bara mys och leenden. Jag hade hoppats p lite riktiga alternativa nyheter. Mycket trams om journalisternas personliga liv, t.ex... Det kvinnliga ankaret tramsar och flirtar......

Mste sga att kanalen verhuvudtaget EJ har nmt frgor kring invandring eller wokeism. Detta trots att demografin hller p att fullstndigt ndras i Storbritannien - om n p andra premisser och med andra mnniskor n i Sverige.

(I Storbritannen byts befolkningen ut mot pakistanier, indier, bangladeshier, karibier, nigerianer och Ghanians. Allts lite annorlunda n i Sverige. Kan ven nmna polacker om man ska vara sn. Personligen tycker jag att de till strsta delen r en tillgng.)

Det enda som de gjort som r det minsta kontroversiellt n s lnge r att anstlla ett ldre ankare frn BBC som petades fr att han citerade en Shakespeare sonnet om en apa... till en svart man som befann sig p andra sidan i ett argument. Enligt honom sjlv s menade han inget med det - men han fick sparken frn BBC. Han r nu en av ankaren p denna kanal.

En sak som jag uppskattar r att de tagit bort alla som har jobbiga accenter - frutom skottar. BBC ska vara inklusiva och folkliga och anvnder drfr en massa reportrar och ankare som har starka regionala (och fula!) accenter. GB News har uppfattat att folk egentligen fredrar en neutral och lite snobbig engelska i nyhetsprogrammen och skippar accenterna.

Under tiden jag skrivit det hr s har de rapporterat om ovanliga blommor och djur som gjort ovanliga saker, i Storbritannien. Fokuset r nstan helt p Storbritannien.

Den hr kanalen knns ganska lam n s lnge!

Andra som tittat och reflekterat?
Citera
2021-06-16, 22:15
Medlem
Opinionsobildads avatar
Har tittat ngra timmar, senast nr Andrew Neil nyss hade finansminister Sunak som gst i en intervju som hade den kvalit man lnge saknat i SVT.
Verkar vara blandning av feelgod-nyheter och tyngre program, Neil kommer jag definitivt att flja!
Citera
2021-06-17, 10:31
Medlem
Nordanvindarnas avatar
(FB) Ny hgervrid nyhets-tv gr debut i Storbritannien !
Citera
2021-06-17, 21:41
Moderator
Siegfrids avatar
Sammanfogade liknande mnen.
/Mod.
Citera
2021-06-19, 14:22
Medlem
Citat:
JEREMY CLARKSON Dont pine for Ikea. Theyve got a screw loose on GBNews

https://www.thesun.co.uk/news/153219...w-screw-loose/
Citera
2021-06-19, 20:43
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
https://www.thesun.co.uk/news/153219...w-screw-loose/

Ha ha - IKEA bojkottar, bara fr att det avviker frn vnstervriden MSM - fyfan, vad vidrigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in