Nu har jag tittat på ca 5 timmar av den nya brittiska TV-kanalen "GB News" som kallar sig konservativ och icke-woke. 
Har bott mycket länge i Storbritannien så jag är en lämplig person för att provtitta på detta. 
Det här är en diskussion för dem som hunnit titta på kanalen. Den finns i markutbudet i Storbritannien och strömmar även på nätet, på:    
https://www.gbnews.uk
Den här kanalen känns mest som brittisk frukost-TV hela dagen. Alla journalisterna är kompisar och håller på och skämtar och tramsar. Fokus på "goda" nyheter. Mycket prat om sånt som britter gillar i vardagslivet, t.ex. sport, pubar och djur.    En kvinna och en man som visserligen har bra dynamik - men allt är bara mys och leenden.  Jag hade hoppats på lite riktiga alternativa nyheter. Mycket trams om journalisternas personliga liv, t.ex... Det kvinnliga ankaret tramsar och flirtar......
Måste säga att kanalen överhuvudtaget EJ har nämt frågor kring invandring eller wokeism.  Detta trots att demografin håller på att fullständigt ändras i Storbritannien - om än på andra premisser och med andra människor än i Sverige.
(I Storbritannen byts befolkningen ut mot pakistanier, indier, bangladeshier, karibier, nigerianer och Ghanians. Alltså lite annorlunda än i Sverige. Kan även nämna polacker om man ska vara sån. Personligen tycker jag att de till största delen är en tillgång.)
Det enda som de gjort som är det minsta kontroversiellt än så länge är att anställa ett äldre ankare från BBC som petades för att han citerade en Shakespeare sonnet om en apa... till en svart man som befann sig på andra sidan i ett argument. Enligt honom själv så menade han inget med det - men han fick sparken från BBC.  Han är nu en av ankaren på denna kanal.  
En sak som jag uppskattar är att de tagit bort alla som har jobbiga accenter - förutom skottar. BBC ska vara inklusiva och folkliga och använder därför en massa reportrar och ankare som har starka regionala (och fula!) accenter. GB News har uppfattat att folk egentligen föredrar en neutral och lite snobbig engelska i nyhetsprogrammen och skippar accenterna. 
Under tiden jag skrivit det här så har de rapporterat om ovanliga blommor och djur som gjort ovanliga saker, i Storbritannien. Fokuset är nästan helt på Storbritannien.  
Den här kanalen känns ganska lam än så länge!

Andra som tittat och reflekterat?