2021-06-13, 23:39
Medlem
Snapcounts avatar
Andrew Neil pledged his new 24-hour news channel will tackle cancel culture and will not be 'yet another echo chamber for the metropolitan mindset' as it launched at 8pm tonight.

GB News, which is aiming to reach those who feel 'unheard' by the media, launched at 8pm tonight with a special programme titled Welcome To GB News.

It is the first new British news network in 24 years - since BBC News 24 launched in 1997. Although foreign channels have launched in the UK in that time, such as Al Jazeera English, this is the first new network specifically for UK audiences.

It has brought in big names ahead of its launch, including signing Simon McCoy, Sky News anchor Colin Brazier and new MailOnline columnist Dan Wootton.

https://www.dailymail.co.uk/news/art...-airwaves.html

Länk (med gratis stream) : https://www.gbnews.uk/

-Så, hur kommer detta att gå, kan man utmana de stora drakarna i Storbritannien, och det vedervärdiga CNN..?
-Vilka är de som står bakom GB News ?

Kul annars att FOX inte står ensamma. De verkar även ha rejäla reklamintäkter...
Citera
2021-06-13, 23:54
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Kul annars att FOX inte står ensamma. De verkar även ha rejäla reklamintäkter...

Fox är ju amerikanskt...

Kan bli intressant. Ska följa.
Citera
2021-06-14, 14:23
Medlem
HipToBeSquares avatar
Jag har inte kollat men om man tittar bakom kulliserna så kommer man säkerligen hitta lojala globalister som finansiärer och ägare.

Problemet som globalisterna har är att MSM är idag rena clownkanaler som oavbrutet gör bort sig. Detta gör att många idag enbart konsumerar alternativ media dvs. media som inte helt är i globalisternas kontroll. Lösningen är så klart kontrollerad opposition, något som inte bara är lögner men är tillräckligt globalistvänliga. Fox News är en sådan kanal dvs en globalistkanal som ska fånga upp personer som är dissidenter.

Ha inga höga förhoppningar med denna nya kanal.
Citera
2021-06-14, 14:26
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Jag har inte kollat men om man tittar bakom kulliserna så kommer man säkerligen hitta lojala globalister som finansiärer och ägare.

Problemet som globalisterna har är att MSM är idag rena clownkanaler som oavbrutet gör bort sig. Detta gör att många idag enbart konsumerar alternativ media dvs. media som inte helt är i globalisternas kontroll. Lösningen är så klart kontrollerad opposition, något som inte bara är lögner men är tillräckligt globalistvänliga. Fox News är en sådan kanal dvs en globalistkanal som ska fånga upp personer som är dissidenter.

Ha inga höga förhoppningar med denna nya kanal.
Vi kan nog utgå från att de stora finansiärerna återfinns i synagogan om fredagarna och att det här kommer att bli ännu en Bulletinvariant där det stökas lite i början innan kanalen blir ännu en taltratt för den nya världsordningen.
Citera
2021-06-14, 15:35
Medlem
Kommer inte att förändra någonting. Den brittiska "högern" har sedan länge varit extremt pk och vurmar ständigt för "antirasism" och massinvandring från bland annat Pakistan. Ni kan vara säkra på att innehållet kommer att vara i stil med "leftists are the real sexists" och att militär intervention är lösningen på problem i skitländer etc. Liberalism förklädd i konservatism med andra ord.
Citera
2021-06-16, 18:33
Medlem
orgonits avatar
GB News: Ny brittisk nyhetskanal - "icke-woke"

Nu har jag tittat på ca 5 timmar av den nya brittiska TV-kanalen "GB News" som kallar sig konservativ och icke-woke.
Har bott mycket länge i Storbritannien så jag är en lämplig person för att provtitta på detta.

Det här är en diskussion för dem som hunnit titta på kanalen. Den finns i markutbudet i Storbritannien och strömmar även på nätet, på: https://www.gbnews.uk

Den här kanalen känns mest som brittisk frukost-TV hela dagen. Alla journalisterna är kompisar och håller på och skämtar och tramsar. Fokus på "goda" nyheter. Mycket prat om sånt som britter gillar i vardagslivet, t.ex. sport, pubar och djur. En kvinna och en man som visserligen har bra dynamik - men allt är bara mys och leenden. Jag hade hoppats på lite riktiga alternativa nyheter. Mycket trams om journalisternas personliga liv, t.ex... Det kvinnliga ankaret tramsar och flirtar......

Måste säga att kanalen överhuvudtaget EJ har nämt frågor kring invandring eller wokeism. Detta trots att demografin håller på att fullständigt ändras i Storbritannien - om än på andra premisser och med andra människor än i Sverige.

(I Storbritannen byts befolkningen ut mot pakistanier, indier, bangladeshier, karibier, nigerianer och Ghanians. Alltså lite annorlunda än i Sverige. Kan även nämna polacker om man ska vara sån. Personligen tycker jag att de till största delen är en tillgång.)

Det enda som de gjort som är det minsta kontroversiellt än så länge är att anställa ett äldre ankare från BBC som petades för att han citerade en Shakespeare sonnet om en apa... till en svart man som befann sig på andra sidan i ett argument. Enligt honom själv så menade han inget med det - men han fick sparken från BBC. Han är nu en av ankaren på denna kanal.

En sak som jag uppskattar är att de tagit bort alla som har jobbiga accenter - förutom skottar. BBC ska vara inklusiva och folkliga och använder därför en massa reportrar och ankare som har starka regionala (och fula!) accenter. GB News har uppfattat att folk egentligen föredrar en neutral och lite snobbig engelska i nyhetsprogrammen och skippar accenterna.

Under tiden jag skrivit det här så har de rapporterat om ovanliga blommor och djur som gjort ovanliga saker, i Storbritannien. Fokuset är nästan helt på Storbritannien.

Den här kanalen känns ganska lam än så länge!

Andra som tittat och reflekterat?
Citera
2021-06-16, 22:15
Medlem
Opinionsobildads avatar
Har tittat några timmar, senast när Andrew Neil nyss hade finansminister Sunak som gäst i en intervju som hade den kvalité man länge saknat i SVT.
Verkar vara blandning av ”feelgod-nyheter” och tyngre program, Neil kommer jag definitivt att följa!
Citera
2021-06-17, 10:31
Medlem
Nordanvindarnas avatar
(FB) Ny högervrid nyhets-tv gör debut i Storbritannien !
Citera
2021-06-17, 21:41
Moderator
Siegfrids avatar
Sammanfogade liknande ämnen.
/Mod.
Citera
2021-06-19, 14:22
Medlem
Citat:
JEREMY CLARKSON Don’t pine for Ikea. They’ve got a screw loose on GBNews

https://www.thesun.co.uk/news/153219...w-screw-loose/
Citera
2021-06-19, 20:43
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
https://www.thesun.co.uk/news/153219...w-screw-loose/

Ha ha - IKEA bojkottar, bara för att det avviker från vänstervriden MSM - fyfan, vad vidrigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in