• 1
  • 2
2021-06-16, 13:37
Medlem
Är det bara jag som tycker att folk som snusar generellt sett alltid är skönare än folk som röker cigaretter?

Står man utan snus en sen utekväll så finns det alltid någon som kan ställa upp med att bjuda på en snus. Jag har aldrig blivit nekad en snus när det varit kris.

Samtidigt så har jag vänner som röker som inte kan ta förgivet att någon på krogen kan ställa upp med att bjuda på en cigg.

Har det kanske med att göra att vi snusare vet hur det känns när man har glömt snusdosan hemma och vilken panik som uppstår när ingen butik har öppet?

Sen tycker jag att folk som röker i allmänhet oftast är mer osköna människor kontra folk som snusar. Min uppfattning är att folk som röker oftast har en låg intelligens och gärna har mycket hybris.
Citera
2021-06-16, 13:44
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FloppyP
Är det bara jag som tycker att folk som snusar generellt sett alltid är skönare än folk som röker cigaretter?

Står man utan snus en sen utekväll så finns det alltid någon som kan ställa upp med att bjuda på en snus. Jag har aldrig blivit nekad en snus när det varit kris.

Samtidigt så har jag vänner som röker som inte kan ta förgivet att någon på krogen kan ställa upp med att bjuda på en cigg.

Har det kanske med att göra att vi snusare vet hur det känns när man har glömt snusdosan hemma och vilken panik som uppstår när ingen butik har öppet?

Sen tycker jag att folk som röker i allmänhet oftast är mer osköna människor kontra folk som snusar. Min uppfattning är att folk som röker oftast har en låg intelligens och gärna har mycket hybris.

Generellt är det väl så att snusning är mer allmänt utbrett i Sverige, och folk från alla typer av bakgrund snusar i Sverige, medan rökning är vanligare bland mer WT-aktigt folk. Naturligtvis finns det massa undantag, men det är min generella bild.
Citera
2021-06-16, 14:00
Medlem
Cindells avatar
Och allra skönast är de som vejpar.
Citera
2021-06-16, 14:10
Moderator
Ruskigbusss avatar
Filosofi --> Tobak
/Moderator
Citera
2021-06-16, 14:19
Medlem
Rökning är trashigt därmed är folket som röker trash
Citera
2021-06-16, 14:46
Medlem
LedarhundenAdolfs avatar
Dom flesta som är smarta och sköna röker inte för att det är så skadligt.
Dom mindre smarta med problem suger i sig giftet och vill ha all cancer själv.
Citera
2021-06-16, 14:56
Medlem
Dofternas avatar
Det beror på att vi uppskattar livets goda och har läst all världens litteratur. Då växer man som medmänniska, vän och älskare.
Citera
2021-06-16, 15:10
Medlem
Om ingen bjuder dig på cigg är du inte snygg nog. Gå till en snäppet sunkigare krog.
Citera
2021-06-16, 15:24
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Jag tror att det finns en skillnad mellan snus och cigaretter. Många som röker kan nog vittna om att många som själva inte röker annars lätt blir sugna på lite feströkning och gärna vänder sig till den som har cigaretter under en utekväll. För den generöse rökaren försvinner omotiverat många cigaretter därför under kvällen, och efter några kvällars erfarenhet av det där så upphör generositeten eftersom kvällen slutar med att rökaren kanske står utan cigaretter. Snusare råkar nog mer sällan ut för att andra tigger snus av dem och kan därför kosta på sig att vara frikostiga när tillfället uppstår.
Citera
2021-06-16, 16:25
Medlem
bzsx0809s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Jag tror att det finns en skillnad mellan snus och cigaretter. Många som röker kan nog vittna om att många som själva inte röker annars lätt blir sugna på lite feströkning och gärna vänder sig till den som har cigaretter under en utekväll. För den generöse rökaren försvinner omotiverat många cigaretter därför under kvällen, och efter några kvällars erfarenhet av det där så upphör generositeten eftersom kvällen slutar med att rökaren kanske står utan cigaretter. Snusare råkar nog mer sällan ut för att andra tigger snus av dem och kan därför kosta på sig att vara frikostiga när tillfället uppstår.

Helt korrekt, på den tiden man rökte och gick ut i Sverige, så var det nästan alltid så att man fick ta med sig två paket. Alltid skulle halva sällskapet börja feströka när de blev fulla, men givetvis så var de så sken heliga att de aldrig ville köpa egna cigaretter.

Detta var när det var tillåtet att röka inomhus och då cigaretter inte kostade en arm och ett ben.
Citera
2021-06-16, 18:51
Medlem
Alltid uppfattat snusare och rökare som mer generösa personer generellt.
Tyvärr har alla bekanta slutat med sånt, och därmed även blivit mer tråkiga och trista (som sker när man lägger av)
Citera
2021-06-16, 21:40
Medlem
brutefishs avatar
som cigarrökare skulle jag säga att denna elit är den mest generösa, är du utan när det ska puffas så kommer en broder garanterat bjuda dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in