2022-02-10, 22:51
Medlem
Klippt från GOAL

Citat:
Arsenal in 2022:
Six games
Two goals
Four red cards

Bra kämparinsats på slutet mot Wolves. Spelet före det röda kortet imponerade inte direkt. Men viktiga 3 poäng ändå.
Citera
2022-02-10, 22:57
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NEWCASTLETILLIDIE
vi kommer ta titeln både före er och scouse bönderna... mark my words... always black and white!
Haha.... Fortsätt att tro det du
Citera
2022-02-10, 23:29
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Var hittar du info om avstängning från att spela? Ser inget om det.

Exakt så.

Jag hoppas du har fel. Jag hoppas varenda motståndarklack gör kattljud varje gång Zouma får bollen resten av hans tid i England. Jag hoppas motståndarlag passar på att markera mot animal cruelty när West Ham står för motståndet.

Mest av allt hade jag hoppats att Zouma själv äger sitt beteende. Att han inser hur inhumant han agerade, att han tar professionell hjälp, att han blir genuint övertygad om hur djurplågeri är fel och att han lägger en del av sitt liv på att agera mot det. Uppriktig botgöring och ånger.

Men det mer troliga är att den enda ånger Zouma har i detta fall är att historien blev publik.

Nej, West Hams agerande är horribelt i detta. De borde stängt av honom från spel tills vidare och övervägt sina options. Att han startar mot Watford säger allt vi behöver veta: "nej, vi stödjer inte djurplågeri, men det spelar ingen roll när vi vill vinna för det handlar om pengar."

Jag kommenterar normalt inte dina inlägg men ska göra ett undantag:

När ens lag vinner och spelar bra är det många som passar på att vara lite kaxiga mot konkurrenter. Du däremot, ditt lag kan ligga på nedflyttningsplats, och du beter dig ändå som en kaxig rövhatt mot supportrar vars lag är bättre än ditt.

Du har liksom inte fattat det mest grundläggande - ska man bete sig kaxigt mot motståndare gäller det att inte ens eget lag suger. Sten i glashus. Arsenal är en horrible mess och har varit det flera år, det stoppar inte dig från att pissa på United och Spurs mfl.

Sen när någon ifrågasätter Arsenals status är du Monty Pythons Black Knight - "it's just a flesh wound!"

https://www.youtube.com/watch?v=UijhbHvxWrA

Det mest uppseendeväckande hyckleriet är dock att du anklagar andra för att ha hybris (som du inte vet vad det betyder) och bete sig illa, när du själv är värst i klassen.

Men go on, lev i din bubbla där Arsenal är tillbaka på toppen inom 1-2 år, att alla andra är de som beter sig illa, medan du är förnuftets röst i en galen värld.
(Syftar inte till svaren på inläggen från snubben med 40+ bokstaver i användarnamnet)

Du väljer som oftast att inte svara på inläggen p g a att du aldrig har några bra, vettiga svar att komma med. Kort o gott..

Arsenal har spelat riktigt bra på sistone, och vi vinner våra matcher. Så vad gnäller du över? Är länge sen jag insåg att du enbart är ett plastfan, och att du har noll koll på den engelska fotbollskulturen och den intensiva rivaliteten som finns mellan de olika klubbarna. Men i England så är det faktiskt vanligt att fansen hatar rivalklubbar, och att det räcker ej med att bara vinna, man vill se att laget krossar, hånar, ödmjukar och mördar spelarna till motståndarlaget. Men för den överkänsliga, super lättkränkta Liverpool-maffian så går det bara en väg. The Gunners är på väg tillbaka till toppen av tabellen, och inom 3 år, så har vi vunnit ligan igen. Liverpool kommer ej att vinna ngn ny ligatitel under Klopp.

Annars så hade jag varit väldigt försiktig med att kalla fans av andra klubbar att ha ”hybris” e.l, mtp att klubben som du hejar på från din mammas källare var det största skämtet, den mest misslyckade FC:n inom fotbollsvärlden i 25 år.

Härligt att se att även flera gillar Monty Python
Citera
2022-02-10, 23:34
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Klippt från GOAL

Bra kämparinsats på slutet mot Wolves. Spelet före det röda kortet imponerade inte direkt. Men viktiga 3 poäng ändå.
Tja, allt är ju relativt.

Men vi spelade bra ikväll, och vi borde (sett till matchbilden) ha vunnit med mer än bara 1 mål.

När det gäller Arsenal och antal kort osv, så är det viktigt att påpeka att vi alltid har de engelska domarna emot oss.
Citera
2022-02-11, 00:14
Medlem
NEWCASTLETILLIDIEs avatar
Alltid varit Newcastle trogen... Shearer den store är störst genom tiderna i engelsk fotboll men komigen bättre kan ni era avundsjuka troll... nästa år är vi med i rejset igen... där vi alltid hört hemma... nu kan ni även glömma att fiffla med dommarna när våran trupp kommer vara i högsta klass.. pjuh på er
Citera
2022-02-11, 01:47
Medlem
Vatos.Locoss avatar
[BenDinnery] Ruben Neves: "We saw the way they celebrated the win and that shows the level we are. I didn't see Arsenal celebrating like this in the past 10 years - it was like they won the league." [BBC]

Citera
2022-02-11, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
(Syftar inte till svaren på inläggen från snubben med 40+ bokstaver i användarnamnet)

Du väljer som oftast att inte svara på inläggen p g a att du aldrig har några bra, vettiga svar att komma med. Kort o gott..

Arsenal har spelat riktigt bra på sistone, och vi vinner våra matcher. Så vad gnäller du över? Är länge sen jag insåg att du enbart är ett plastfan, och att du har noll koll på den engelska fotbollskulturen och den intensiva rivaliteten som finns mellan de olika klubbarna. Men i England så är det faktiskt vanligt att fansen hatar rivalklubbar, och att det räcker ej med att bara vinna, man vill se att laget krossar, hånar, ödmjukar och mördar spelarna till motståndarlaget. Men för den överkänsliga, super lättkränkta Liverpool-maffian så går det bara en väg. The Gunners är på väg tillbaka till toppen av tabellen, och inom 3 år, så har vi vunnit ligan igen. Liverpool kommer ej att vinna ngn ny ligatitel under Klopp.

Annars så hade jag varit väldigt försiktig med att kalla fans av andra klubbar att ha ”hybris” e.l, mtp att klubben som du hejar på från din mammas källare var det största skämtet, den mest misslyckade FC:n inom fotbollsvärlden i 25 år.

Härligt att se att även flera gillar Monty Python
Vinner matcher på sistone? Jag tror mamma Andersson har haft fullt upp i tvättstugan ikväll för där tog du nog i så du sket i kalsongerna.

1:a januari: torsk mot City
9:e januari: torsk mot Nottingham
13:e januari: oavgjort mot Liverpool
20:e januari: torsk mot Liverpool
23:e januari: oavgjort mot Burnley

1 mål gjort i ovanstående matcher och utslagna ur FA- och Ligacupen. Japp, ett riktigt vinnarlag

Källa: Google.com. Passa på att slå upp ordet ”hybris” när du ändå är igång.

Vad gäller EnLitenFrys så är han alltid seriös och en av de skribenter som bidrar till att denna tråden är läsvärd och rolig att följa. En av eldsjälarna här inne och med bra koll och mycket kunskap.
Se och lär istället.
Citera
2022-02-11, 02:29
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Vinner matcher på sistone? Jag tror mamma Andersson har haft fullt upp i tvättstugan ikväll för där tog du nog i så du sket i kalsongerna.

1:a januari: torsk mot City
9:e januari: torsk mot Nottingham
13:e januari: oavgjort mot Liverpool
20:e januari: torsk mot Liverpool
23:e januari: oavgjort mot Burnley

1 mål gjort i ovanstående matcher och utslagna ur FA- och Ligacupen. Japp, ett riktigt vinnarlag

Vad gäller EnLitenFrys så är han alltid seriös och en av de skribenter som bidrar till att denna tråden är läsvärd och rolig att följa. En av eldsjälarna här inne och med bra koll och mycket kunskap.
Se och lär istället.
Blev lite syftningsfel, eller rättare sagt, du tog inte poängen. Vad jag vill fram till är att vi har spelat bra på sistone, även om resultaten kanske visar ngt annat. Och sedan september så har vi varit bland de formstarkaste lagen i hela EPL. Gick det in hos dig den här ggn?

Tackar för tipset, men jag behöver nog inte att använda mig av Google när det kommer till Arsenal. Däremot så behöver många användare här inne ta och lära sig hur man använder sig av sökfunktionen på Google.com

Måhända att du tycker att Lilla Frysen är kunnig och nyttig att ha här inne, och jag har inget emot honom. Men frysens fotbollskunskaper är uppenbarligen inte de starkaste.

Good Night 🌎🌛
Citera
2022-02-11, 08:37
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
[BenDinnery] Ruben Neves: "We saw the way they celebrated the win and that shows the level we are. I didn't see Arsenal celebrating like this in the past 10 years - it was like they won the league." [BBC]

Ruben Neves - the sore loser.

Klart man firar när man får sitt fjärde röda kort på kort tid, lyckas vinna ändå - och ligger före United & Spurs.
Citera
2022-02-11, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Blev lite syftningsfel, eller rättare sagt, du tog inte poängen. Vad jag vill fram till är att vi har spelat bra på sistone, även om resultaten kanske visar ngt annat. Och sedan september så har vi varit bland de formstarkaste lagen i hela EPL. Gick det in hos dig den här ggn?

Tackar för tipset, men jag behöver nog inte att använda mig av Google när det kommer till Arsenal. Däremot så behöver många användare här inne ta och lära sig hur man använder sig av sökfunktionen på Google.com

Måhända att du tycker att Lilla Frysen är kunnig och nyttig att ha här inne, och jag har inget emot honom. Men frysens fotbollskunskaper är uppenbarligen inte de starkaste.

Good Night 🌎🌛
Du förstår när du skriver en klartext att ni spelat bra och vunnit era matcher, sen när du motbevisas med klubbens resultat,så är det syftningsfel,och andra inte fattar poängen....det blir bara fel,gör om gör rätt från början,skriv du syftar på pl så slipper folk tycka du drygar lite mindre.
Citera
2022-02-11, 08:51
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna

Se och lär istället.

Tack för snälla ord och detsamma, uppskattar dina inlägg även om jag inte alltid kommenterar (eller håller med)

Skönt med 3p igår mot Leicester även om man - gnällig som jag är - gärna hade sett 2-0 tidigare för arbetsron. Diaz såg spännande ut, Thiago tillbaka och femtevalet Jota levererar igen.

Jag fastnade lite vid den här situationen vid ställningen 1-0 - Salah är fri, får iväg ett avslut som räddas, och kapas brutalt bakifrån direkt efter av Ndidi. https://youtu.be/5YU9Yb5iOk4?t=63

Hur kan det inte vara straff? Det är inte fördel av boll för avslutet är redan gjort före tacklingen kommer. Ny situation när Salah blir kapad direkt efter.

Då säger några "men han fick ju skjuta" - och? Det vore en annan sak om Salah blir foulad, håller sig på benen, går för avslutet och missar - då är det fördel av boll som rann ut i sanden. Ingen straff. I det här tillfället sker det i denna ordning:

1. Avslut och miss - spela vidare
2. Brutal tackling bakifrån i boxen utan chans på boll mot spelare som inte är bollförande - ny situation, straff och gult/rött kort.

Att det sker väldigt tätt inpå varann spelar ingen roll.

Det är helt sjukt att domare på högsta nivå går på linjen att "om du får skjuta, spelar det ingen roll vad som händer direkt efter". Det betyder att du har några tiondelars fönster att gå hur hårt du vill åt skytten om han hinner skjuta. Är det principen vi ska ha?

Jag kan INTE förstå hur VAR släpper det. Det är en brutal kapning bakifrån utan att ens vara nära bollen. Som kommentatorn säger: "anywhere else on the field it's a foul and a yellow". Ok - förklara då för mig varför det INTE är foul and a yellow i denna situation?
Citera
2022-02-11, 09:04
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Du förstår när du skriver en klartext att ni spelat bra och vunnit era matcher, sen när du motbevisas med klubbens resultat,så är det syftningsfel,och andra inte fattar poängen....det blir bara fel,gör om gör rätt från början,skriv du syftar på pl så slipper folk tycka du drygar lite mindre.
Läs det inlägget som du quotade om på nytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in