2022-02-08, 20:36
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Tack själv för positiv feedback!

Det verkar inte bli mer än intern utredning på Zouma, om man ska tro de tidiga rapporterna. Polisen gör inte mer med det i varje fall.

https://www.skysports.com/football/news/11685/12535891/kurt-zouma-west-ham-defender-will-not-be-investigated-by-met-police-over-video-of-him-kicking-his-ca t

"Isolated incident", wtf. Som Zouma gjorde mot sin katt gör man bara inte. Hoppas det blir mer och mer tryck kring detta och att de sparkar ut honom. Det ska kosta att bete sig som han gjorde. Jag hade inte velat ha den killen i min klubb, ut med packet.

Lite glädjande ändå att den respons jag sett från Hammers-fans är enbart fördömande: de flesta vill inte ha kvar honom i sin klubb. Jag förstår helt och håller med. Trodde det skulle komma en hel del relativiseranden "vadå, en kattjävel, orka bry" men de som skriver vill kasta karln dit pepparn växer.
Zouma direkt från start trots skiten. Sorgligt. Ska bli intressant och se, eller snarare höra supportrarnas reaktion. Har precis som du sett dom vara kritiska, och inte vilja se honom i West ham tröjan något mer. Men det är från Engelska forum och media med kommentarsfunktioner så frågan är hur utbrett det är.

Supportrarna på forum pratade också om att Moyes har en hård noll tolerans linje kring såna här skitsaker, men med tanke på att han får spela verkar det inte stämma.
Citera
2022-02-08, 20:43
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
När man inleder en mening med dessa ord så är man ju exakt den som är den
Stå för att du är den som är den istället.

Okej, jag är den som är den då Nöjd? Vill du fylla i något kring debatten?

Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Förstår vad du antyder, så giggs?

Jo finns väl några undantag som Giggs och Adam Johnson, men överlag är det typiskt negerbeteende.
Citera
2022-02-08, 20:45
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Zouma direkt från start trots skiten. Sorgligt. Ska bli intressant och se, eller snarare höra supportrarnas reaktion. Har precis som du sett dom vara kritiska, och inte vilja se honom i West ham tröjan något mer. Men det är från Engelska forum och media med kommentarsfunktioner så frågan är hur utbrett det är.

Supportrarna på forum pratade också om att Moyes har en hård noll tolerans linje kring såna här skitsaker, men med tanke på att han får spela verkar det inte stämma.

Det är helt apart, noll fingertoppskänsla från West Ham. Med en nedlagd förundersökning, en ursäkt ingen köper och en ”intern utredning” är det business as usual. Du startar, Kurt. Inga konstigheter.

Hoppas någon behandlar Kurt som han behandlar andra levande varelser. Och att West Ham, som varit en pigg och rolig överraskning i år, tappar allt och missar Europa och åker ur nästa år. Så jävla cyniskt och värdelöst agerat.
Citera
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Okej, jag är den som är den då Nöjd? Vill du fylla i något kring debatten?

Jo finns väl några undantag som Giggs och Adam Johnson, men överlag är det typiskt negerbeteende.

Giggs farfar är från Sierra Leone så hans negerbeteende beror på att han faktiskt är neger.
Citera
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Förstår vad du antyder, så giggs?
Var ju nyligen en spelare som var dömd för våldtäkt som något lag värvade men fick pudla. Vit var han.

Alexander Gerndt.

Man kan göra en lika lång lista med vita spelare som beter sig som skit men vi befinner oss på Flashback så är väl mycket att förvänta sig mer rationellt tänkande.
Citera
2022-02-08, 20:52
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Giggs farfar är från Sierra Leone så hans negerbeteende beror på att han faktiskt är neger.

Finns i generna där ja

Citat:
Var ju nyligen en spelare som var dömd för våldtäkt som något lag värvade men fick pudla. Vit var han.

Alexander Gerndt.

Man kan göra en lika lång lista med vita spelare som beter sig som skit men vi befinner oss på Flashback så är väl mycket att förvänta sig mer rationellt tänkande.

Gerndt är dömd för misshandel av en psykopatisk kärring. Finns nog ingen som inte hade lackat ur på det där psykot.
Citera
2022-02-08, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Det verkar inte bli mer än intern utredning på Zouma, om man ska tro de tidiga rapporterna. Polisen gör inte mer med det i varje fall.

https://www.skysports.com/football/news/11685/12535891/kurt-zouma-west-ham-defender-will-not-be-investigated-by-met-police-over-video-of-him-kicking-his-ca t

"Isolated incident", wtf. Som Zouma gjorde mot sin katt gör man bara inte. Hoppas det blir mer och mer tryck kring detta och att de sparkar ut honom. Det ska kosta att bete sig som han gjorde. Jag hade inte velat ha den killen i min klubb, ut med packet.

Lite glädjande ändå att den respons jag sett från Hammers-fans är enbart fördömande: de flesta vill inte ha kvar honom i sin klubb. Jag förstår helt och håller med. Trodde det skulle komma en hel del relativiseranden "vadå, en kattjävel, orka bry" men de som skriver vill kasta karln dit pepparn växer.
Helt sjukt att polisen inte gör mer då det är uppenbart djurplågeri. Nej, håller verkligen med - läste med hans text om att alla älskar deras två katter osv osv - om du älskar ditt djur så sparkar man inte det över köket. Och med tanke på att brorsan visste om att filma skiten så lär det ha hänt fler gånger. Undras tro hur ofta hans barn har fått smaka på pappas aggressioner...

Citat:
Inte för att va den som är den, men Mendy, Greenwood och Zouma va har alla dom gemensamt? En debatt som media såklart varken vill eller vågar lyfta.
Spelare som kommer från fattigare uppväxter och sedan får mångmiljonsummor som tonåringar och inte klarar hantera pengarna?
Citera
2022-02-08, 20:57
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Hade egentligen tänkt se Newcastle-Everton men startade med West Ham-Watford bara för att höra reaktionen från fansen mot Zouma. Och tyvärr blev det som väntat. Ganska tyst. Första bollkontakten lät det som att buropen kunde varit från mer än bara tillresta Watford fans, men sedan har det dött ut helt och nu är det inte mer än Watford fansen som buar.

Sen så startar spelarna, och Zouma matchen med att ta ett knä. Sånt jävla hyckleri liksom. Black lives matter. Men inte katters utan djurplågare står man bakom. All respekt för West ham och framförallt Moyes, som jag trodde mer om försvunnen. Önskar dom all olycka i framtiden och återgår till det mer spännande mötet mellan Newcastle-Everton.
Citera
2022-02-08, 20:58
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Spelare som kommer från fattigare uppväxter och sedan får mångmiljonsummor som tonåringar och inte klarar hantera pengarna?

Japp, det fanns för få fritidsgårdar antagligen.

Glömde nämna Bissouma förresten.
Senast redigerad av Vanstertrollet 2022-02-08 kl. 21:02.
Citera
2022-02-08, 21:48
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Japp, det fanns för få fritidsgårdar antagligen.

Glömde nämna Bissouma förresten.

Robinho
Citera
2022-02-08, 21:57
Medlem
Citat:
All respekt för West ham och framförallt Moyes, som jag trodde mer om försvunnen.
Enligt Moyes så var Zouma för bra för att peta. Visst, djurplågeri är inte våldtäkt-misshandel-rattfylla men tycker man visar på klart psykopatiska drag när man attackerar oskyldiga djur som inte på något sätt kan försvara sig. Han kunde ju iaf haft stake nog att ge sig på en katt i korrekt storlek, typ tiger-lejon-leopard.

Till fotboll istället:
Förstår inte varför man envisas med att bara ha McFred eller McFred/Porgba på mitten. Sen står det nästan fyra man i anfallslinje med ryggen mot mål helt stilla och hoppas att någon av Shaw/Dalot springer eller Varane/Maguire lyckas slå en långboll korrekt. Det är ju så uppenbart att de två på mitten inte klarar det så varför man inte gör en 4-3-1-2 så man iaf får folk spelbara.
Citera
2022-02-08, 22:06
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Enligt Moyes så var Zouma för bra för att peta. Visst, djurplågeri är inte våldtäkt-misshandel-rattfylla men tycker man visar på klart psykopatiska drag när man attackerar oskyldiga djur som inte på något sätt kan försvara sig. Han kunde ju iaf haft stake nog att ge sig på en katt i korrekt storlek, typ tiger-lejon-leopard.

Till fotboll istället:
Förstår inte varför man envisas med att bara ha McFred eller McFred/Porgba på mitten. Sen står det nästan fyra man i anfallslinje med ryggen mot mål helt stilla och hoppas att någon av Shaw/Dalot springer eller Varane/Maguire lyckas slå en långboll korrekt. Det är ju så uppenbart att de två på mitten inte klarar det så varför man inte gör en 4-3-1-2 så man iaf får folk spelbara.

Jamen dåså David Moyes! Han var en av era bättre spelare. Då är det ju inget snack. Hade han varit en av de i mitten eller så hade du kunnat peta honom för detta.

Moyes medger ju indirekt att djurplågeriet hade kunnat vara grund till att peta honom om Zouma varit mindre viktig för startelvan. Cynism i dess renaste form.

Jag kan mycket väl tänka mig att styrelsen låtit Moyes veta hur viktigt det är att mönstra bästa lag för att nå Europa, men det är ingen förmildrande omständighet för Moyes. Då säger man inte som han gör.

En aspekt till är att Zouma gör så här inför sina barn. Hur kan man vara så känslokall? Det vi ser på videon är ju renodlad sadism - ondska.

Vore det VVD hade jag inte haft ett enda tvivel - sparka ut från vår klubb. Inte en match till i röd tröja.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2022-02-08 kl. 22:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in