Citat:
Ursprungligen postat av
Alannon
Enligt Moyes så var Zouma för bra för att peta. Visst, djurplågeri är inte våldtäkt-misshandel-rattfylla men tycker man visar på klart psykopatiska drag när man attackerar oskyldiga djur som inte på något sätt kan försvara sig. Han kunde ju iaf haft stake nog att ge sig på en katt i korrekt storlek, typ tiger-lejon-leopard.
Till fotboll istället:
Förstår inte varför man envisas med att bara ha McFred eller McFred/Porgba på mitten. Sen står det nästan fyra man i anfallslinje med ryggen mot mål helt stilla och hoppas att någon av Shaw/Dalot springer eller Varane/Maguire lyckas slå en långboll korrekt. Det är ju så uppenbart att de två på mitten inte klarar det så varför man inte gör en 4-3-1-2 så man iaf får folk spelbara.
Jamen dåså David Moyes! Han var en av era bättre spelare. Då är det ju inget snack. Hade han varit en av de i mitten eller så hade du kunnat peta honom för detta.
Moyes medger ju indirekt att djurplågeriet hade kunnat vara grund till att peta honom om Zouma varit mindre viktig för startelvan. Cynism i dess renaste form.
Jag kan mycket väl tänka mig att styrelsen låtit Moyes veta hur viktigt det är att mönstra bästa lag för att nå Europa, men det är ingen förmildrande omständighet för Moyes. Då säger man inte som han gör.
En aspekt till är att Zouma gör så här inför sina barn. Hur kan man vara så känslokall? Det vi ser på videon är ju renodlad sadism - ondska.
Vore det VVD hade jag inte haft ett enda tvivel - sparka ut från vår klubb. Inte en match till i röd tröja.