2022-02-01, 16:03
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Vilket lag hade det sämsta fönstret?

Arsenal.
Citera
2022-02-01, 17:15
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Arsenal.
....och vilka spelare har vi värvat? 😅
Citera
2022-02-01, 17:17
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Just därför. Ni har bara sålt av.
Citera
2022-02-01, 17:26
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Auston Trusty.

Ni har lånat/sålt 14 spelare (ungdomsakademin inräknat). Känns lite väl mycket när ni nyss inte kunde få i hop ett lag för att möta Liverpool.
Citera
2022-02-01, 17:37
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Arsenal.

Arsenal fuckade inte upp en värvning i sista minuterna åtminstone
Citera
2022-02-01, 17:52
Medlem
justinsane420s avatar
Någon som har koll på när Diaz anländer till Liverpool?
Citera
2022-02-01, 18:46
Medlem
Jag vill gärna ha olika måttstockar när jag bedömer januarifönstret och sommarfönstret eftersom januarifönstret alltid är komplicerat när det kommer till övergångar. Det finns med detta sagt ändå några klubbar som jag tycker förtjänar lite kritik eftersom de befinner sig i lägen där uteblivna förstärkningar kan påverka deras säsong negativt i större utsträckning. Svårt att utse vem som är sämst då jag egentligen inte tycker att det varit helt katastrofalt för någon klubb, men här kommer tankar kring några lag.

Arsenal
Frågetecken kring bredden efter alla försäljningar. Jag påstår inte att det är några nyckelspelare som lämnat men en potentiell kris känns bara några skador bort och det kan i så fall bli svårt att nå CL. Sades vara intresserade av ett antal spelare - Vlahovic, Arthur m.fl. - som det inte blev något av. Beröm för att man lyckades lösa det bra med Aubameyang och annat dödkött.

Manchester United
De flesta är överens om att klubben behöver förstärka mittfältet - som ju fått mycket kritik för sina tillkortakommanden - men så blev det inte varken i somras eller nu. Istället skickade man iväg fyra spelare på lån, däribland Donny van de Beek. Turerna kring hans tid hittills är ett kapitel för sig men likt Arsenal tycker jag att United har för dålig bredd för att utmana på riktigt och detta har inte adresserats.

Tottenham
Igår blev startskottet för den rensning i truppen som det länge ryktats om att Conte planerat för och också ett par köp/lån. Är Conte nöjd? Det tror jag inte. Är fansen nöjda? Absolut inte.
De affärer det ryktades om - Luis Diaz, Traore m.fl. - rann ut i sanden och känslan är att inget förändrats när det kommer till Spurs och deras hopplösa hanterande av transfers, allt signerat Daniel Levy. Klubben fick nöja sig med andra- eller tredjeval och det finns kritik bland fansen mot Paratici och hans koppling till Juventus, att han ska ha hjälpt dem bli av med överflödiga spelare.
Ur ett svenskt perspektiv är det såklart roligt med Kulusevski men truppen saknar bredd och liksom med Arsenal känns det som att om det blir ett par skador så blir det jobbigt framöver. Är man seriös med att nå topp 4 så är detta knappast tillräckligt.
Alli lämnade till slut och flera mindre lyckade spelare försvann på lån. Jag tippar på att både Ndombele och Lo Celso gjort sina sista matcher för Tottenham men att Gil har en framtid i klubben. Stort minus för att inte ha plockat in en RWB.

Norwich
Jag är medveten om att Norwich har sina begränsningar och att deras inaktivitet på marknaden var att vänta. Ändå går det inte att låta bli att önska någon form av reaktion från en nedflyttningskandidat när övriga konkurrenter nere i botten nu rustat för överlevnad. Det kan bli en jobbig vår för Norwich som redan har stora problem i både anfall och försvar.

West Ham
En klubb vars inaktivitet i fönstret är mer förvånande. De saknar precis som övriga lag strax under toppen bredd och det känns som att de både hade möjligheten och behovet av några köp redan nu. Risk för luften ur i vår, tror jag. Lite som Leicester varit de senaste åren.
Citera
2022-02-01, 19:31
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Någon som har koll på när Diaz anländer till Liverpool?
Han borde dyka upp i helgen, Liverpool har cupmatch mot Cardiff på söndag och då lär han sitta på läktaren och titta på 👍🏻

Han spelar inatt svensk tid borta mot Argentina
Senast redigerad av Drickback 2022-02-01 kl. 19:36.
Citera
2022-02-01, 20:17
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Jag vill gärna ha olika måttstockar när jag bedömer januarifönstret och sommarfönstret eftersom januarifönstret alltid är komplicerat när det kommer till övergångar. Det finns med detta sagt ändå några klubbar som jag tycker förtjänar lite kritik eftersom de befinner sig i lägen där uteblivna förstärkningar kan påverka deras säsong negativt i större utsträckning. Svårt att utse vem som är sämst då jag egentligen inte tycker att det varit helt katastrofalt för någon klubb, men här kommer tankar kring några lag.

Arsenal
Frågetecken kring bredden efter alla försäljningar. Jag påstår inte att det är några nyckelspelare som lämnat men en potentiell kris känns bara några skador bort och det kan i så fall bli svårt att nå CL. Sades vara intresserade av ett antal spelare - Vlahovic, Arthur m.fl. - som det inte blev något av. Beröm för att man lyckades lösa det bra med Aubameyang och annat dödkött.

Manchester United
De flesta är överens om att klubben behöver förstärka mittfältet - som ju fått mycket kritik för sina tillkortakommanden - men så blev det inte varken i somras eller nu. Istället skickade man iväg fyra spelare på lån, däribland Donny van de Beek. Turerna kring hans tid hittills är ett kapitel för sig men likt Arsenal tycker jag att United har för dålig bredd för att utmana på riktigt och detta har inte adresserats.

Tottenham
Igår blev startskottet för den rensning i truppen som det länge ryktats om att Conte planerat för och också ett par köp/lån. Är Conte nöjd? Det tror jag inte. Är fansen nöjda? Absolut inte.
De affärer det ryktades om - Luis Diaz, Traore m.fl. - rann ut i sanden och känslan är att inget förändrats när det kommer till Spurs och deras hopplösa hanterande av transfers, allt signerat Daniel Levy. Klubben fick nöja sig med andra- eller tredjeval och det finns kritik bland fansen mot Paratici och hans koppling till Juventus, att han ska ha hjälpt dem bli av med överflödiga spelare.
Ur ett svenskt perspektiv är det såklart roligt med Kulusevski men truppen saknar bredd och liksom med Arsenal känns det som att om det blir ett par skador så blir det jobbigt framöver. Är man seriös med att nå topp 4 så är detta knappast tillräckligt.
Alli lämnade till slut och flera mindre lyckade spelare försvann på lån. Jag tippar på att både Ndombele och Lo Celso gjort sina sista matcher för Tottenham men att Gil har en framtid i klubben. Stort minus för att inte ha plockat in en RWB.

Norwich
Jag är medveten om att Norwich har sina begränsningar och att deras inaktivitet på marknaden var att vänta. Ändå går det inte att låta bli att önska någon form av reaktion från en nedflyttningskandidat när övriga konkurrenter nere i botten nu rustat för överlevnad. Det kan bli en jobbig vår för Norwich som redan har stora problem i både anfall och försvar.

West Ham
En klubb vars inaktivitet i fönstret är mer förvånande. De saknar precis som övriga lag strax under toppen bredd och det känns som att de både hade möjligheten och behovet av några köp redan nu. Risk för luften ur i vår, tror jag. Lite som Leicester varit de senaste åren.

Det finns mycket mer att hämta i Bentancur, så han tror jag blir en nyttig värvning för Tottenham och under Conte.
Han behövde ett miljöombyte.
Citera
2022-02-01, 21:00
Medlem
TilhelmWells avatar
Riktigt dåligt av United att man inte lyckades sälja mer än en spelare i vinterfönstret. Ynglingen Dillon Hoogewerf till Borussia Mönchengladbach. Man lyckades bara låna ut en massa skräp. Spelare som Martial, van de Beek, Tuanzebe, Mengi, Laird, Diallo, Devine och Kovar. Rangnick har alltså samma problem som OGS hade. Förmodligen för att ingen egentligen vet vem som sköter den här biten i klubben.

Oroväckande att också höra och läsa att Pogba och Lingard kanske erbjuds nya kontrakt. Henderson fick inte heller gå på lån fast han aldrig får spela i ligan den här säsongen. En i ligacupen och en betydelselös match i CL.

United är värre än en cirkus och kommer förbli det så länge som ägarna förblir desamma.
Citera
2022-02-02, 06:28
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet

Tanken var ju ändå att han skulle lånas tillbaka till fulham resten av säsongen.

Så blir ju ingen skillnad. Men en Arsenalsupporter som snackar om misslyckade värvningar smakar ju illa i munnen
Citera
2022-02-02, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Kattlover.
Hur känns de att de bästa tränarna och spelarna nekar arsenal för att de är för Dåliga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in