2021-10-25, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Sant. Liverpool fansen är (Detta gäller ju givetvis inte alla från LFC-mafian) jävligt högljuda och jobbiga av sig.. i England finns det inga supportrar som är såpass ogillad och som har ett såpass dåligt rykte på sig som det Liverpool-mafian har. Och som även du poängterar, så Liverpool varit rent sagt usla och nästintill totalt värdelösa i 25 av de sista 30 åren.

Liverpool krossade Man United på deras hemmaplan i går, men för drygt 12 mnd sedan så fick de däng med 7-2 av Aston Villa.

Citat:
Ursprungligen postat av -GG
VNL, PL:s virrigaste hönshjärna någonsin. Karln vet ju knappt var han ska stå, eller vara. Bara rusar mot bollen för att han gått bort sig i momenten tidigare, och lyckas sällan rädda upp det.

Typ fem år i PL och inte blivit bättre ett dugg.

Hur fan kan Man U nöja sig med en så medioker mittback!?

Folk klagar på Harrys prislapp. Men Victor var inte billig heller, och folk i Sverige använder Mcguires prislapp för att skylla allt på honom och tjatar om att det är laget/tränaren som gör VNL dålig. I så fall kan varenda spelare skylla på det. Svenska spelare ser alltid ut som PK-skadade halvkärringar utomlands.

Visst vore det bättre för MU om VNL tittade på matcherna från läktaren i stället för i en mittbacksposition. Han är och förblir en säkerhetsrisk i vilket lag han än spelar. Han är alltid, liksom igår, mer en åskådare än en aktiv mittback.
Citera
2021-10-25, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Kan ej va lätt för united fans denna morgon.
Ser inte som Ole får sparken ,än.
Gissar han får säsongen ut,om det inte blir totalt nattsvart närmaste matcherna,tycker inte man får dra för stora tankar på matchen igår, Liverpool är just nu helt jäkla outstanding,en salah som är i Guldskon anda.
Fyfan va Liverpool är bra, usch.
Ja vi får ju conte snart!
Citera
2021-10-25, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Haha....😂

Vilka ligatitlar var det egentligen som Liverpool var med och fightades om under de sista 30 åren? 2001/02, 2008/09, 2013/14, 2019/20 och 20/21, naturligtvis. Alltså, 5x på 30 år.. Hur många ggr har Arsenal och/eller Man United krigat och vunnit titlar under de sista 30 åren? Vilken klubb av Arsenal och Liverpool tror du att det är som har skåpat hem flest titlar under de sista 30 åren..? 🤪 Liverpool har spelat i 4 UCL-finaler, men de har ju ”bara” vunnit 2x av de. Sett till förutsättningarna, så har Liverpool definitivt underpresterat i 80% av de senaste 30 åren. Liverpool låg riktigt risigt till på början/mitten av 90-talet.
Det är många fler år än åren du nämner vartfall, det är en sak som är säker.
Som sagt Gunners vann ligan två gånger sen resten nattsvart... titlar och titlar.. FA/Ligacupen är väl inget direkt att hänga i granen.. två cuper man skiter blanka fan i och spelar med B-laget.

Sen är ju två CL titlar inte så illa ändå, det största man kan vinna inom otboll. Gunners har väl spelat i finalen en gång och blev totalt överkörda. Men visst ''underpresterat''
Senast redigerad av Bombaclap 2021-10-25 kl. 13:43.
Citera
2021-10-25, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Ja vi får ju conte snart!
Större chans han hamnar i united än Arsenal, absolut,med det sagt tror jag inte de händer mitt i säsongen
Citera
2021-10-25, 14:25
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
FA/Ligacupen är väl inget direkt att hänga i granen.. två cuper man skiter blanka fan i och spelar med B-laget.

En jäkla skillnad på världens äldsta fotbollsturnering och Kalle Anka Cup.

Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Gunners har väl spelat i finalen en gång och blev totalt överkörda

Lugn nu... Rött kort på målvakt, tog ändå ledningen och höll den med en halvtimme kvar. Ingen historieförfalskning tack, Arsenal 2006 var absolut toppklass.
Citera
2021-10-25, 14:44
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Arsenal 2006 var absolut toppklass.

Var inte längesen liverpool fansen pratade historia men arsenal fans har blivit värre.

Citat:
Ole is setting his sights on United's next three games in a bid to fight back.
- United på twitter.

Jösses. Bättre att inte skriva något alls än något sånt här.

// PoK
Citera
2021-10-25, 14:49
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Var inte längesen liverpool fansen pratade historia men arsenal fans har blivit värre.

Ja, vi har ju ingen nutid, och knappt nån framtid...

Man får drömma sig tillbaka!

Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
- United på twitter.

Jösses. Bättre att inte skriva något alls än något sånt här.

// PoK

Såg nyss det där jag med, fy tusan vad pinsamt... Hade jag varit Utd-fan hade jag skämts som en hund.
Citera
2021-10-25, 14:56
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
...
Har Ole gjort ett uselt jobb, nej så klart inte. Har Ronaldo-signingen fått allt att börja sjunka, nej så klart inte. Gjorde tre så stora signings som Varane-Sancho-Ronaldo att gruppdynamiken förändrades - absolut - det är simpel basic understanding av psykologiska effekter. Har redan nämt tidigare i tråden att jag inte förstår hur AWB har kunnat undkomma kritiken, två av målen igår ligger direkt på honom. Maguire har känns det som iom Varane's ankomst börjat göra misstag han inte gjort innan, mot framförallt Leicester och igår så har motståndarna utnyttjat dessa maximalt.
Sammantaget blir det ju en domino-effekt av det hela. AWB är arrogant -> VNL försöker täcka upp -> Maguire vill visa han duger -> Shaw skall understöjda och voila, du har forwarden med bäst form i världen som nu har en gata av öppen yta.
...

Ja, målet börjar där när Greenwood och Bissaka inte alls är samspelta i någon press. Resultatet blir att hela laget kommer för sent till sina "markeringar". Det blev nästan löjligt lätt när varje lyckad pass också betydde ytterligare en United-spelare som var helt ute ur spelet.

Och naturligtvis hade det varit bättre att backa när man märker att man aldrig kommer att hinna fram.

Är de inte samspelta i den taktiken får de till en början nöja sig med att spela så mot sämre lag.
Citera
2021-10-25, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Ja, målet börjar där när Greenwood och Bissaka inte alls är samspelta i någon press. Resultatet blir att hela laget kommer för sent till sina "markeringar". Det blev nästan löjligt lätt när varje lyckad pass också betydde ytterligare en United-spelare som var helt ute ur spelet.

Och naturligtvis hade det varit bättre att backa när man märker att man aldrig kommer att hinna fram.

Är de inte samspelta i den taktiken får de till en början nöja sig med att spela så mot sämre lag.
Tyvärr är det lite så just nu att AWB-Maguire-Fred är bitarna som gör att resterande delar även underpresterar. Kan man skylla det på Ole, hur många utanför vet exakt vilka ramar Ole sätter upp inför matcherna?

Ja, jag hoppas ju iaf att han var den som pekade på Sancho-Ronaldo och sa "dem vill jag ha" och i det har han ett ansvar att han då valde den lösningen före att åtgärda att vi egentligen inte har vettiga alternativ på högerback eller mittfält. Han kan ju rimligtvis inte lastas för att Varane åker på en ljumskskada på landslagsuppdrag för mittbacksproblematiken addresserade man ju.

Men precis som du säger, det hade varit betydligt bättre att falla lite istället, men det är ju precis det som är problematiken - dessa enkla beslut som egentligen bara borde finnas där är som bortblåsta denna säsongen.

Sen är jag inte mycket för if&but's och jag tänkte skrivit det i första inlägget (tror jag tog bort det) men precis som Frysen säger, om Bruno släpper bollen rakt in till vänster så rakar Rashford in bollen i tom kasse. 1-0, drömöppning och det kan vara en helt annan match (även om jag är väl medveten om att man släpper in mål 13 sekunder elller något mot Leicester så chansen är precis lika stor att det står 1-4 i halvlek).
Citera
2021-10-25, 15:34
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Pogba är en jävla konstig spelare. Spelar skit oftast eller verkar inte bry sig, ändå 7 assist. Och när han spelar för landslaget en helt annan spelare. Jaja skillnad på Frankrike och United men han verkar inte vilja satsa så hårt när han spelar för United.

// PoK
Citera
2021-10-25, 15:35
Moderator
zanteras avatar
Det dåliga försvaret faller ju dock tillbaka på taktiken och tränaren (och assisterande tränarna). Det märks ju att spelarna inte är på samma nivå vad gäller hur de ska spela. Ena spelaren går upp och pressar lite halv-lojt ensam och lämnar en enorm lucka bakom sig, hela 1-0 målet var ju en kedjereaktion av dåliga beslut som började på kanten där AWB blev överspelad, Lindelöf, Maguire och Shaw flyttade alla in ett steg i positionerna och Keita fick springa helt fritt där Shaw borde varit. Flera av målen kom ju till för att Shaw hade flyttat sig in i boxen som mittback och ingen fanns där för att täcka upp.

Det är ju inte första gången detta händer heller. Shaw gjorde en liknande grej mot Everton som kostade ett mål där, och 2 förlorade poäng. Och nu vill jag inte specifikt hänga ut Shaw för han var riktigt bra förra säsongen, ganska dålig denna hittills dock. Utan mer peka på att spelare gör samma misstag match efter match och Ole verkar inte göra något åt det. Klopp/Pep/Tuchel eller en annan bra tränare hade ju instruerat sin vänsterback att hålla sin kant, alternativt sagt till Rashford att han måste jobba ner och täcka för Shaw när han släpper den. Istället var det öppen gata hela matchen och det kunde blivit 2-3 mål till.
Citera
2021-10-25, 16:10
Medlem
Så Conte är uniteds nr1 guy

Oles framtid avgörs under måndagskvällen

Conte är ju ingen favorit men han är ju precis den managern united behöver just nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in