2021-10-25, 06:06
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Totalt värdelösa i 25 år men samtidigt lirat flertal CL finaler, varit med och slagits om liga titeln flera gånger om. Alltid varit med i toppen förutom ett par mörka år i början på -10 talet.

Ska väl tilläggas att Pool slåss mot tre stenrika köpeklubbar.

Vad har Arsenal? Vann ligan 2 gånger på -00 talet sen resten är bara nattsvart
Haha....😂

Vilka ligatitlar var det egentligen som Liverpool var med och fightades om under de sista 30 åren? 2001/02, 2008/09, 2013/14, 2019/20 och 20/21, naturligtvis. Alltså, 5x på 30 år.. Hur många ggr har Arsenal och/eller Man United krigat och vunnit titlar under de sista 30 åren? Vilken klubb av Arsenal och Liverpool tror du att det är som har skåpat hem flest titlar under de sista 30 åren..? 🤪 Liverpool har spelat i 4 UCL-finaler, men de har ju ”bara” vunnit 2x av de. Sett till förutsättningarna, så har Liverpool definitivt underpresterat i 80% av de senaste 30 åren. Liverpool låg riktigt risigt till på början/mitten av 90-talet.
Citera
2021-10-25, 06:22
Medlem
Generalanderssons avatar
BTW, hur mkt måste Man United betala till Solskjaer om de bestämmer sig för att ge han dörren? Lär inte bli billigt kan jag tänka mig....
Citera
2021-10-25, 06:24
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Haha....😂

Vilka ligatitlar var det egentligen som Liverpool var med och fightades om under de sista 30 åren? 2001/02, 2008/09, 2013/14, 2019/20 och 20/21, naturligtvis. Alltså, 5x på 30 år.. Hur många ggr har Arsenal och/eller Man United krigat och vunnit titlar under de sista 30 åren? Vilken klubb av Arsenal och Liverpool tror du att det är som har skåpat hem flest titlar under de sista 30 åren..? 🤪 Liverpool har spelat i 4 UCL-finaler, men de har ju ”bara” vunnit 2x av de. Sett till förutsättningarna, så har Liverpool definitivt underpresterat i 80% av de senaste 30 åren. Liverpool låg riktigt risigt till på början/mitten av 90-talet.

Måste va jobbigt för dig att vi har vunnit den största turneringen (CL) flera gånger under våran "loser period" medans ni hade era bästa år i eran historia och inte ens då lyckades vinna den. Touche.
Citera
2021-10-25, 06:49
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Måste va jobbigt för dig att vi har vunnit den största turneringen (CL) flera gånger under våran "loser period" medans ni hade era bästa år i eran historia och inte ens då lyckades vinna den. Touche.
Nejdå, absolut inte. Jag konstaterar bara fakta ang Liverpool under de sista 30 åren. Kort o gott

Givetvis så skulle mer än gärna se att vi hade minst 1 tung Europatitel i vårat mäktiga pokalrum, och UCL-finalen från 2006 svider fortfarande. Men realiteten är den att The Gunners har underpresterat rejält i Europa, särskilt under Wenger-eran. Och fakta är att vi inte har ngn UCL och/eller EL pokal att visa fram, sad but true . Tidsperioden mellan ca. 1990-2020 är inte AFCs bästa år i våran historia, ditt stolpskott. 1920 och 30-talet är våran mest framgångsriksste period i klubbens historia.

Visst, Liverpool har vunnit Europacupen 2x under de sista 30 åren, men du får det till att låta som att de har vunnit UCL 5-6 ggr under samma tidsperiod, och att Liverpool är i samma liga som det tex Madrid och/eller Barcelona har varit under de sista 30 åren eller så.

Now, i’m heading off to work..
Citera
2021-10-25, 07:37
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Nejdå, absolut inte. Jag konstaterar bara fakta ang Liverpool under de sista 30 åren. Kort o gott

Givetvis så skulle mer än gärna se att vi hade minst 1 tung Europatitel i vårat mäktiga pokalrum, och UCL-finalen från 2006 svider fortfarande. Men realiteten är den att The Gunners har underpresterat rejält i Europa, särskilt under Wenger-eran. Och fakta är att vi inte har ngn UCL och/eller EL pokal att visa fram, sad but true . Tidsperioden mellan ca. 1990-2020 är inte AFCs bästa år i våran historia, ditt stolpskott. 1920 och 30-talet är våran mest framgångsriksste period i klubbens historia.

Visst, Liverpool har vunnit Europacupen 2x under de sista 30 åren, men du får det till att låta som att de har vunnit UCL 5-6 ggr under samma tidsperiod, och att Liverpool är i samma liga som det tex Madrid och/eller Barcelona har varit under de sista 30 åren eller så.

Now, i’m heading off to work..

Juste , hur kunde jag glömma denna era, var fantastiskt att se. Du hittar alltid en väg ut du.
Ha en trevlig måndag.
Citera
2021-10-25, 07:54
Medlem
Citat:
Ja är helt övertygad om att Antonio Conte kommer bli våran nästa boss, och att han är mannen som kommer att bringa en ny guldepok för Arsenal. Jag hade inte varit så självsäker på detta utan att ha ngn vettig anledning till att vara det.
https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/sillybloggen/2021/10/23/uppgifter-conte-ar-intresserad-av-att-ta-over-efter-solskjr/
Conte done deal för Man utd.

Arsenal är för dåliga för conte.
Citera
2021-10-25, 08:10
Medlem
Kan ej va lätt för united fans denna morgon.
Ser inte som Ole får sparken ,än.
Gissar han får säsongen ut,om det inte blir totalt nattsvart närmaste matcherna,tycker inte man får dra för stora tankar på matchen igår, Liverpool är just nu helt jäkla outstanding,en salah som är i Guldskon anda.
Fyfan va Liverpool är bra, usch.
Citera
2021-10-25, 08:12
Medlem
Imbazs avatar
Scholes is a visionary

https://www.instagram.com/reel/CVbcxAUDqT0/?utm_medium=copy_link
Citera
2021-10-25, 08:35
Medlem
-GGs avatar
Man har väntat i flera säsonger på att Liverpool ska köra över United enkelt med flera mål, för alla har pratat om det och L har varit så mycket bättre i övrigt. Men det har inte riktigt skett. Förrän i går. Det var som om det var uppdämt i själva matchen mellan lagen.

Dock tror jag att City vinner ligan. De känns mer stabila och gnetiga. Liverpool har fortfarande skumma matcher mot sämre lag där man förlorar eller släpper in många mål.
Citera
2021-10-25, 08:54
Medlem
Citat:
Som jag har poängterat här flera ggr tidigare, så är Man United numera bara en f.d. storklubb, precis som Aston Villa. Finns ingen som tar Msn United seriöst numera. Dock så märks det ganska tydligt att Man United har i dag ett enormt mindrevärde och/eller lillebrorskomplex gentemot Man City. Tror ärligt talat att Man Utd kommer att bli relegated innan de vinner ngn tung titel igen.
För att vara en pytteklubb med mindervärdeskomplex så rör de iaf upp enorma känslor hos dig, du skriver fortfarande mer om United och Ole än om ditt egna lag vilket är smått humoristiskt xD
Nåväl, man skall inte mata på din egna glorofierade självbild för det gynnar inte direkt tråden.

Till lite av det som frågats i tråden, Donny Donny, läste en artikel från van Basten någonstans för ett tag sedan om att toppen i Eriedivisie inte direkt motsvarade samma läge i PL, spelstilen Ajax och United har samt de andra skillnaderna som finns ligorna emellan i spelsätt och tyckte han förde fram ett par vettiga argument. Sen kan man ju anse och ifrågasätta varför man inte ens ger honom någon möjlighet med tanke på alternativen som finns tillgängliga för stunden i klubben.

Har Ole gjort ett uselt jobb, nej så klart inte. Har Ronaldo-signingen fått allt att börja sjunka, nej så klart inte. Gjorde tre så stora signings som Varane-Sancho-Ronaldo att gruppdynamiken förändrades - absolut - det är simpel basic understanding av psykologiska effekter. Har redan nämt tidigare i tråden att jag inte förstår hur AWB har kunnat undkomma kritiken, två av målen igår ligger direkt på honom. Maguire har känns det som iom Varane's ankomst börjat göra misstag han inte gjort innan, mot framförallt Leicester och igår så har motståndarna utnyttjat dessa maximalt.
Sammantaget blir det ju en domino-effekt av det hela. AWB är arrogant -> VNL försöker täcka upp -> Maguire vill visa han duger -> Shaw skall understöjda och voila, du har forwarden med bäst form i världen som nu har en gata av öppen yta.

Ligger det på managern, ja i viss del att det är han som tar ut laget och väljer formation / taktik. Men precis som studion är inne på så är det just nu pojklagsmisstag som sker överallt och jag menar att detta är på enskilda spelare mer än managern. För någonstans har samma lag som haft en riktigt bra defensiv helt plötsligt blivit ett av ligans sämsta defensivt sätt och hade det enkom legat på Ole så borde detta ha visats rakt igenom alla säsonger.
Citera
2021-10-25, 09:20
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Man har väntat i flera säsonger på att Liverpool ska köra över United enkelt med flera mål, för alla har pratat om det och L har varit så mycket bättre i övrigt. Men det har inte riktigt skett. Förrän i går. Det var som om det var uppdämt i själva matchen mellan lagen.

Dock tror jag att City vinner ligan. De känns mer stabila och gnetiga. Liverpool har fortfarande skumma matcher mot sämre lag där man förlorar eller släpper in många mål.

Enig i den känslan. Liverpool har varit ett bättre lag i många år, men sällan har det synts i resultaten. Att Liverpool vann i våras med 4-2 handlade mycket om motivation, United hade inget att spela för. Klart surt för United att förlora då, men spelade ju liten roll i långa loppet. Igår, det var ett betydligt hårdare slag - både resultatmässigt och för resten av säsongen.

Sen ska det ju sägas: Om Bruno satt 1-0 i fjärde minuten, kunde vi fått en helt annan match. United var inte ofarliga, även om Liverpool var klart bättre var 4-0 ett lite smickrande resultat för Liverpool.

Jag återkommer till en annan käpphäst: Liverpool har i modern tid aldrig haft en så bra målvakt som Alisson. Han räddar sånt som andra målvakter släpper in och gör väldigt få misstag. Vi supportrar är så vana vid hans höga klass att vi tar det för givet. Igår räddade han ett par lägen där ingen hade kunnat kräva att han SKA ta de målen, men han bara tog dem. Den sortens ögonblick är det som avgör matcher. Hur många poäng per säsong räddar Alisson åt Liverpool? Hur många färre hade man haft med en sämre målvakt, en Mignolet eller Karius som ibland släpper billiga?

Ronaldos offsidemål kom visserligen vid ställningen 0-5, men där är det ju återigen små marginaler. Hans aktion för att ta sig in i banan och avslut är högsta klass. Tveklöst håller han fortfarande världsklass i vissa moment, även om han möjligen kostar mer än han tillför ibland.

Jag tror också det blir svårt för Liverpool. Jag är i och för sig alltid negativ till mitt lags chanser Men dels har man en trupp som är känsligare för skador än Citys, dels har Liverpool normalt lite svårare att knäcka försvaren hos sämre lag än City.

Hoppas nu Keitas och Milners skador är lindriga. Annars kan det bli mittfältet som blir Liverpools skadehelvete i år... Elliot borta, Thiago borta, Milner och Naby nu, Fabinho med en småskada från Madrid, CuJo nyss tillbaka från skada...

I övrigt, oddsen på nästa United-manager just nu:

Citat:
Zinedine Zidane 3/1
Brendan Rodgers 4/1
Antonio Conte 5/1
Mauricio Pochettino 6/1
Erik ten Hag 10/1
Citera
2021-10-25, 09:32
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Enig i den känslan. Liverpool har varit ett bättre lag i många år, men sällan har det synts i resultaten. Att Liverpool vann i våras med 4-2 handlade mycket om motivation, United hade inget att spela för. Klart surt för United att förlora då, men spelade ju liten roll i långa loppet. Igår, det var ett betydligt hårdare slag - både resultatmässigt och för resten av säsongen.

Sen ska det ju sägas: Om Bruno satt 1-0 i fjärde minuten, kunde vi fått en helt annan match. United var inte ofarliga, även om Liverpool var klart bättre var 4-0 ett lite smickrande resultat för Liverpool.

Jag återkommer till en annan käpphäst: Liverpool har i modern tid aldrig haft en så bra målvakt som Alisson. Han räddar sånt som andra målvakter släpper in och gör väldigt få misstag. Vi supportrar är så vana vid hans höga klass att vi tar det för givet. Igår räddade han ett par lägen där ingen hade kunnat kräva att han SKA ta de målen, men han bara tog dem. Den sortens ögonblick är det som avgör matcher. Hur många poäng per säsong räddar Alisson åt Liverpool? Hur många färre hade man haft med en sämre målvakt, en Mignolet eller Karius som ibland släpper billiga?

Ronaldos offsidemål kom visserligen vid ställningen 0-5, men där är det ju återigen små marginaler. Hans aktion för att ta sig in i banan och avslut är högsta klass. Tveklöst håller han fortfarande världsklass i vissa moment, även om han möjligen kostar mer än han tillför ibland.

Jag tror också det blir svårt för Liverpool. Jag är i och för sig alltid negativ till mitt lags chanser Men dels har man en trupp som är känsligare för skador än Citys, dels har Liverpool normalt lite svårare att knäcka försvaren hos sämre lag än City.

Hoppas nu Keitas och Milners skador är lindriga. Annars kan det bli mittfältet som blir Liverpools skadehelvete i år... Elliot borta, Thiago borta, Milner och Naby nu, Fabinho med en småskada från Madrid, CuJo nyss tillbaka från skada...

I övrigt, oddsen på nästa United-manager just nu:

Nä, jag håller med. United var faktiskt inte så dåliga som resultatet i halvtid visade. Men Liverpool visade en dödlig effektivitet. Ronaldos mål var riktigt snyggt, synd att offsiden var hårfin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in