• 2
  • 3
2021-07-09, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Om läkaren misstänkt något malignt så ska hen följa ett standardiserat vårdförlopp med snabb diagnostik. Tre minuters besök och en remiss till ultraljud utan förtur låter inte som att misstanke finns.

Vet läkaren att du nojar och därför vill lugna dig med ett ultraljud?

Jag nämnde att jag var orolig för att det skulle vara något allvarligt, exempelvis cancer. Han har därför ordnat ett ultraljud.
Citera
2021-08-06, 15:16
Medlem
Har idag varit på ultraljud. Läkaren såg ingenting annat än muskeln.

Kan man helt lita på det? Har en bekants mamma som fick bröstcancer och då hade man hittat en 1mm liten sak bakom massa vävnad i bröstet. Tänker alltså att saker kan missas.

Frågade också vad det kunde bero på, men han hade ingen aning vad det var i så fall. Sa bara att benen ibland kan ha differenser.

Undrar också varför det ibland ömmar när man varit där och tagit. Blir inte samma sak på andra benet.

Borde så klart vara nöjd och belåten efter ultraljudet men är så många frågetecken.
Citera
2021-08-06, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Har idag varit på ultraljud. Läkaren såg ingenting annat än muskeln.

Kan man helt lita på det? Har en bekants mamma som fick bröstcancer och då hade man hittat en 1mm liten sak bakom massa vävnad i bröstet. Tänker alltså att saker kan missas.

Frågade också vad det kunde bero på, men han hade ingen aning vad det var i så fall. Sa bara att benen ibland kan ha differenser.

Undrar också varför det ibland ömmar när man varit där och tagit. Blir inte samma sak på andra benet.

Borde så klart vara nöjd och belåten efter ultraljudet men är så många frågetecken.

Nu kommer jag in här och gissar. Jag har fått sån där oförklarlig knöl i ljumsken, och kollade upp. Det var en "fettknöl", och den sitter kvar än. Helt ofarligt. Den blir iallafall inte större.. Hua. En annan sådan knöl (herregud jag låter vacker nu va haha) dök upp på låret efter en knäskada. Den tog jag bort pga ful, också den ofarlig. Samma sak, fettknöl

Kan TS ha skadat sig för länge sedan och fått en sån här sexig sak som en fettknöl?
Citera
2021-08-06, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxansurtant
Nu kommer jag in här och gissar. Jag har fått sån där oförklarlig knöl i ljumsken, och kollade upp. Det var en "fettknöl", och den sitter kvar än. Helt ofarligt. Den blir iallafall inte större.. Hua. En annan sådan knöl (herregud jag låter vacker nu va haha) dök upp på låret efter en knäskada. Den tog jag bort pga ful, också den ofarlig. Samma sak, fettknöl

Kan TS ha skadat sig för länge sedan och fått en sån här sexig sak som en fettknöl?

Problemet är att han inte sa att det var varken en fettknöl, knuta, bristning etc. Det som gör att jag inte är helt lugn.

Har inte råkat ut för någon skada.
Citera
2021-08-06, 20:12
Medlem
seaworthys avatar
Du är frisk. Sluta kläm på benet och gör nåt annat.
Citera
2021-08-12, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Du är frisk. Sluta kläm på benet och gör nåt annat.

Har återkommande värk från stället fastän jag ej är där och klämmer, så något beror det ju på?
Citera
2022-04-14, 08:52
Medlem
Citat:
Har återkommande värk från stället fastän jag ej är där och klämmer, så något beror det ju på?

Bump
Citera
2024-04-23, 16:39
Medlem
Citat:
Bump

Hej,

Fick du reda på vad det var för något?

Har några knölar i ländryggen som inte syns men känns, skapar ingen smärta men är där.

Var på läkarbesök som tog 5 min och han sa att om de blir lika stora som en pingisboll så skulle jag komma tillbaka...

Ingen remiss till ultraljud eller något annat, funderar på att ringa han och be om en remiss eller betala en MR själv.

Men fick du reda på vad det är?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in