2021-06-15, 15:33
Medlem
Pensionärer är inte så måna om att framstå som balla, så dessa ser man inte göra detta, men många andra. Ni som inte bor i storstan, är det vanligt på era bussar, spårvagnar etc? När utvecklas ett grundläggande konsekvenstänkande? Vill inte dessa människor hålla sina märkeskläder rena? Man är rätt sugen att säga till, men inser att man måste bli en sätes-polis eller diskussions-farbror på heltid. Konstigt att inte SL har nån kampanj om detta. Vill de kanske inte tappa sina ballaste resenärer? Vad skulle du göra om du såg detta? Och du som ägnar dig åt detta, förklara för mig vad som är ballt med det, så jag kan överväga om jag ska börja. Och varför är du inte rädd om dina kläder? Många frågor som kräver seriösa svar!
Citera
2021-06-15, 15:40
Medlem
Ensundmans avatar
Handlar väl bara om att göra det så skönt för sig själv som möjligt. Jag tror inte direkt någon smutsar ner säten bara för att det är häftigt eller roligt, eller tja kanske blattar gör sånt men inte hederliga svenskar.

En del tar ju av sig skorna om de ska sätta upp fötterna men är inte det lite jobbigt?
Citera
2021-06-15, 16:14
Medlem
SittFints avatar
Kom ihåg någon film jag såg där någon drog ner en tjej i golvet för att hon satt med fötterna på sätet. Hittade bara en tråd om den och länken är död tyvärr.

(FB) Man drar ner tjej på golvet i buss pga fötterna på sätet
Citera
2021-06-15, 16:37
Medlem
Om man är så korkad att man frivilligt sätter sig i dessa djurtransporter som är kollektivtrafik så får man dras med all denna skiten.

Ingen som tycker det är tufft att smutsa ner. Jag tror det handlar om hur folk sitter bekvämast möjligt.
Citera
2021-06-15, 16:40
Medlem
Man vill sitta bekvämt och bryr sig inte om någon annan än sig själv. För att markera att ”jag minsann gör som jag vill”.
Citera
2021-06-15, 17:39
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Tycker man 15-åringar är balla så… Väldigt sällan jag sett någon i övre tonåren som sätter upp fötterna på sätet framför.
Citera
2021-06-16, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Kom ihåg någon film jag såg där någon drog ner en tjej i golvet för att hon satt med fötterna på sätet. Hittade bara en tråd om den och länken är död tyvärr.

(FB) Man drar ner tjej på golvet i buss pga fötterna på sätet

Super! Den tråden omfattade det mesta som folk kan tycka i frågan. Jäklar vilka olika vändningar det kunde ta

Jag kan bara sorgligt konstatera att inget har förändrats till det bättre sedan detta aktualiserades för 6 år sen.

Om alla ska få göra som de vill för att det är bekvämt för dem, utan hänsyn till hygien i allmänna utrymmen, kan väl hundägare få låta hundar skita på trottoaren utan att plocka upp, folk borde väl få pissa var de vill om ingen toa finns i deras omedelbara närhet (det är ju bara lite vätska, vem far illa av den?) Osv.
Citera
2023-08-21, 06:15
Bannlyst
Jag skäms som svensk. Vad ska turisterna tänka om det här? Det är ett fullständigt efterblivet beteende som endast unga människor håller på med, blattar och svenskar i sin gemenskap som löskefolk och patrask. Jag skäms när jag ser det för nu är det vida spritt, iallafall på pendeltågen i Stockholm. Det har förekommit att unga har hela benen uppe på borden på regionaltågen.

När jag var i den där åldern på 90-talet gjorde jag ingenting liknande. På 80-talet gjorde jag något dumt någon gång men fick mig en utskällning och så gjorde jag inte om det någonsin mer (busschauffören frågade varför jag tog med mig in hamburgaren med in på bussen, som jag smaskade på. Svarade med fingret som om jag vore en häftig kille men kördes ut ur bussen och togs ned på jorden illa kvickt )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in