Inte helt fel tänkt.
Områden där jag menar att det finns en del bolag som är lågt värderade i förhållande till intjäningsförmågan i normalkonjunktur:
* Konsulter i allmänhet, fordonskonsulter, IT-kunsulter
* Bemanningsbolag
Citat:
Ursprungligen postat av
backwardation
Det ultimata måste vara flygbolagen med Norwegian och SAS. Kolla kursgrafen men sen måste du komma ihåg att historisk avkastning inte är en garanti för framtidens avkastning...

Korrigerar du för att de 20-dubblat antalet aktier mm kommer du finna att kursgrafen inte längre ser lika rolig ut.
Citat:
Ursprungligen postat av
Paddan1000
Jag vill undvika branscher som förlitar sig på gammal teknologi. Därför vill jag inte investera i saker som olja, kontanthantering, fysiska butiker som konkurrerar med internethandeln och annat obsolet.
Du kommer alltid kunna hitta lågt värderade vinnare i kalla branscher.
Peal-oil ligger kanske 10 år bort i tiden. Användningen av olja kommer alltså öka i ett antal år till och det kommer finnas stor efterfrågan under resten av vår livstid, samtidigt som det inte görs tillräckliga investeringar i nyproduktion.
Kontantanvändning har minskat snabbt hos oss men kommer finnas kvar i stora delar av världen under överskådlig framtid. Några bolag kommer komma att hantera dessa. De få bolag som blir kvar kommer vara de bästa och kommer tjäna stora pengar under lång tid framöver.