Citat:
Ursprungligen postat av
Paddan1000
Jag behöver tips på branscher som gått trögt den senaste tiden och som jag inte bör investera i. Min tanke är att tvärt emot råden jag får investera i dessa branscher. Detta eftersom jag alltid är för sent ute när någon bransch börjar gå bra och missar uppgången eftersom jag inte är lika snabb och påläst som proffsen. Jag tänker att mina chanser att lyckas med en investering är större om jag investerar i sådant som ingen annan just nu är intresserad av, så ökar mina chanser till profit i framtiden eftersom jag inte behöver konkurrera med andra investerare på samma sätt som inom lukrativa branscher.
På rak arm kan jag komma på följande branscher som går dåligt:
Banker
Försäkringsbolag
Telecom
Turism
Fyll gärna på med fler exempel och ge gärna tips inom varje kategori på bra eller minst dåliga bolag att investera i.
Telecom - Va? Du behöver bygga 5G, 6G, 7G samt underhålla redan existerande master.
Försäkringsbolag - Du kommer alltid behöva försäkringar och det är en tråkig men säker bransch.
Banker - Hemsk bransch, med dålig tillväxt instämmer, men knappast något man aktivt skulle blanka
Turism - vänta 1-2 år och så får vi se vad som händer, antagligen en uppgång.
Att investera i turism är för övrigt försent, du har ju redan missat det tåget. Fanns ju en massa pengar att tjäna på att köpa dippen under covid.