2024-07-07, 20:17
Medlem
Trollmias avatar
Nu har han köpt en pub där han vill sälja sånt han odlat: https://www.dailymail.co.uk/news/art...lked-door.html

Citat:
Jeremy Clarkson was so intent on taking over a local pub that he offered the owner almost £1 million for it within minutes of meeting her, MailOnline can reveal.

The Windmill is set in five acres of Cotswold countryside with stunning views across the Windrush Valley - and is just ten miles from the TV star’s famous Diddly Squat Farm base.

//
Clarkson bought the freehold to the pub and it isn't tied to a brewery, so he can realise his dream of selling his own beer and produce from his farm at the venue.
Citera
2024-12-16, 16:48
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Kaleb har en enmansföreställning där han berättar om sig själv på Prime Video nu, kallad "The World According to Kaleb".
Citera
2025-02-19, 00:13
Medlem
Clarkson vs BBC del 108, råkade jag hitta när jag tittade efter färskare reportage om protesterna mot arvskatten som arbetarparti regeringen under Sir Starmer vill införa.

Inte direkt ur tv-programmet om gården men BBC tror sig ha funnit ett scoop i en några år äldre intervju där han gick med på skattefördelarna att äga en gård.
Han är dock påläst och påtalar att han som kungahuset och andra förmögna placerar mycket i en fond att utbetala till arvingar efter sju år eller mer.

https://youtu.be/IQGVJ_5CsyM?si=vToLDl0nUHhgx50s

Sverige är ett skatteparadis för alla utom löntagare f ö.
Citera
2025-05-21, 07:08
Medlem
Kolwezi-Nisses avatar
Nu börjar det dra ihop sig inför nästa säsong, är det nån som är lika taggad som jag?

Denna serie har i mina ögon gått från klarhet till klarhet och är helt klart den bästa "reality" serien som finns där ute.
Citera
2025-05-21, 07:51
Medlem
Taufatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolwezi-Nisse
Nu börjar det dra ihop sig inför nästa säsong, är det nån som är lika taggad som jag?

Denna serie har i mina ögon gått från klarhet till klarhet och är helt klart den bästa "reality" serien som finns där ute.
Riktigt bra serie. Undra vilka projekt som ska prövas denna gång? Finns det fler djur som inte prövats? Kanske alpacka eller fiskodling 🤔
Citera
2025-05-21, 12:59
Medlem
Fiskodling har provats, jag har för mig att han sålde fisken för £2/styck till en lokal pub.

Season 4 släpps 23:e Maj. (Amazon)
Citera
2025-05-24, 00:20
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Underhållande men viktig TV-serie som belyser problemen en lantbrukare kan erfara.

Ofattbart att kommunpolitikerna i Storbritannien har en sådan makt att de kan hindra någon från att återöppna en pub i en byggnad som tidigare har inhyst en pub enbart för att de inte sympatiserar med ägaren. Jag förstår att lagen finns där för att bevara landsbygden men det är inte så att han hade tänkt riva stället och bygga nytt.

En till säsong efter detta är vi lovade, men jag hoppas att det kommer många fler efter det. Jeremy Clarkson är ett självspelande piano.
Citera
2025-05-24, 07:58
Medlem
Taufatts avatar
Såg S4E1 igår. Trevligt att den är tillbaka.
England verkar vara ett riktigt skitland för lantbrukare och företagare. Så extremt mycket regler att följa och sedan småpåvar till kommunpolitiker som har makt att förstöra verksamhet med regleringar.
Trevligt med en kvinnlig hjälpreda men man saknar Kaleb.
Citera
2025-05-24, 11:35
Medlem
GB fick ta en stor fet smäll iom Brexit - Lantbruksstödet inom EU var omfattande, som nu brittiska regeringen måste kompensera på något sätt. Samtidigt som marknaden krympte till det egna landet endast. Kris med stort K som i konkurs för alla lantmän som inte har egen TV kanal.
Citera
2025-05-25, 22:12
Medlem
Taufatts avatar
Undra hur mycket som är bara för tv och vilket som är lantbruksvardag? Driver han runt gården på sina gamla tv-pengar eller är det nuvarande tv produktion som betalar. Alla investering med affären, restaurang, puben mm kräver mer kapital än vad gården kan uppbringa.
Alltså varför skaffa en 8-skärig plog när 5-6 skär hade varit mer passande och varför inte slänga på sin frontvikt när han ska plöja? Är det bara för att göra rolig tv med misslyckande?
Citera
2025-05-26, 13:07
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Undra hur mycket som är bara för tv och vilket som är lantbruksvardag? Driver han runt gården på sina gamla tv-pengar eller är det nuvarande tv produktion som betalar. Alla investering med affären, restaurang, puben mm kräver mer kapital än vad gården kan uppbringa.
Alltså varför skaffa en 8-skärig plog när 5-6 skär hade varit mer passande och varför inte slänga på sin frontvikt när han ska plöja? Är det bara för att göra rolig tv med misslyckande?

Den var väl på lån? Han säger ju själv flera gånger att han är helt inkompetent, han gör ju pengar på både puben och farmshopen för han vet att det kommer vara många som besöker de just pga serien och och att det är just han som äger det. Sen vad jag har förstått utifrån andra youtubers som varit på farmshopen är att det är väldigt dyrt att handla där.

Själva gården verkar ju gå minus men han trivs ju med livet och vad jag har förstått så har han haft gården redan innan programmet. Serien belyser problematiken med att driva en gård, alla regler och hur krångligt det är. Sen betalar säkerligen Amazon en bra summa med till Clarkson och de andra som är med.
Citera
2025-05-26, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
och vad jag har förstått så har han haft gården redan innan programmet. Serien belyser problematiken med att driva en gård, alla regler och hur krångligt det är. Sen betalar säkerligen Amazon en bra summa med till Clarkson och de andra som är med.
Sen 2008. Kaleb var traktorförare redan hos den förre "driftaren".
Utan Amazonpengarna hade det varit ett rejält minus. Det går inte ihop sig med så mycket fuck-ups...
De flesta fuck-ups verkar inte vara skriptade. Eventuellt omtagna efter de gjorts för, du vet , TV.
Det är underhållning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in