2021-06-22, 10:15
Medlem
Enligt rykten så tros det att han fått ett hjärtstillestånd i vattnet.
Citera
2021-06-22, 19:37
Medlem
DennisOlofs avatar
@BjörnHellberg, aha så det var alltså en riktig badplats. Kollade bilderna nu och det såg ju riktigt bra ut men jag har aldrig varit där. Antar vattnet kanske är riktigt bra där eller ?

Men inte finns det mycket vass där och uppsikten över folk är ju god så det ska mycket till för att drunknar där. Låter som det är mer troligt det andra säger i tråden, att han fick hjärtstopp. Usch vad hemskt, påminner mig om obehagliga sekvenser när folk får epilepsianfall. Det är ju sådant man har noll kontroll över och bara händer.

För att klara sig måste man ju bli räddad nästan direkt eller om man simmar i grupp så andra kan ta in dig till land. Man åker ju under vattnet nästan direkt om man får problem med hjärtat.

Tragiskt, men antar sådant händer ibland. Riktigt otur att det hände just när han var ute och simmade.

R.I.P.
Senast redigerad av DennisOlof 2021-06-22 kl. 19:40.
Citera
2021-06-22, 20:56
Medlem
Han hade varit där med sina kompisar. Sagt att han skulle simmat ut en bit (det är en del träd och annan växtlighet som växer längs med vattnet). Han hade försvunnit utom synhåll, vilket inte är så märkligt för ån kröker sig lite typ. Efter ett tag började dom undra vart han var och börjat leta efter honom. Vad jag har hört så verkar inget missbruk eller liknande förekommit (sorgligt oavsett såklart).
Citera
2021-06-23, 07:39
Medlem
Luismis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filmfreak
Tack för ett initierat inlägg.

På vilket avstånd ungefär från badplatsen hittades han?

Finns det någon anledning till extra försiktighet just där?

Jag var inte kvar när han hittades, var ute och paddlade kajak och vi valde att lämna plats åt räddningstjänstens dykare och båtar när de dök upp. Så jag vet inte riktigt var han hittades till slut.

Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Hans tjej skriver att endast 1 person letade. Hur var det, stod massa folk och filmade? https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2F67451 5717%2Fposts%2F10157988593180718%2F%3Fd%3Dn

Absolut inte. Jag såg ingen filma, men tittade å andra sidan inte efter det. Det var massvis med folk som stod längsmed strandkanten och försökte få syn på honom, dock inte så många i vattnet. Men det verkade vara många som inte ens fattat att någon var försvunnen förrän räddningstjänsten dök upp. Vi som paddlade tog några vändor längs bortre stranden och försökte nå ner i vattnet med paddlarna. Problemet är att vattnet snabbt blir rätt djupt och mörkt, så det är rejält dålig sikt och man når inte botten ens med paddel. Man ser kanske en meter ner, men ligger någon på botten är det nästan omöjligt att få syn på personen. Det tog räddningstjänsten kanske 15-20 minuter att hitta honom trots bästa möjliga förutsättningar...
Citera
2021-06-23, 09:34
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luismi
Det tog räddningstjänsten kanske 15-20 minuter att hitta honom trots bästa möjliga förutsättningar...
Tack igen för ett bra inlägg och bra att du ändå gjorde ett försök. Det som hände visar hur svårt och komplext det kan vara att rädda någon som redan försvunnit i vattnet.
Citera
2021-06-23, 12:55
Medlem
DennisOlofs avatar
@tomkartong, åh gud vad psykiskt jobbigt. Så plötsligt är han borta. Fy vad hemskt.

@Luismi, aha, det låter som riktigt bra förutsättningar för att bli räddad och klara sig oskadd från den olyckan. Tragiskt att det antagligen var hjärtstopp eller något annat knas.

Är det strömt där eller är det bara att man simmar som vanligt och inget märkvärdigt annat än att det finns lite vass och annat. Antar det ska mycket till för att man ska drunkna där, om inget blir knas som i detta fall ?

Har det varit incidenter där tidigare ?
Citera
2021-06-30, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Sett flera inlägg på Facebook av vänner som länkar artiklar och skriver R.I.P och har bara massa White trash som vänner så lär ju stämma.
Du råkar inte ha något namn på den drabbade då det inte nämns av någon?

https://www.facebook.com/malin.*oholm.9 *b
Citera
2021-07-01, 13:44
Medlem
cordelias avatar
Han är dömd för något enligt Mrkoll. Sambon ser väldigt ordentlig ut och han ser kriminell ut. Var skriven hos mamman...
Citera
2021-07-01, 14:25
Medlem
Så fruktansvärt sorgligt. Man inser verkligen att vad som helst kan hända och att livet är oförutsägbart.

Kände igen honom (+dotter och flickvän) när jag såg bilden här i tråden men kunde inte placera (Uppsala är ju extremt litet). Första som kom upp när jag loggade in på Facebook var en närstående till dem som delat dödsannons. Vill ej dela vad jag har för relation till deras närstående men jag kan säga att det här är väldigt fina personer och att jag lider oerhört med dem.

Spekulationer om att han skulle vara kriminell osv känns väldigt irrelevant. Personen har gått bort. Låt det vara.

Alla mina tankar går till hans familj och vänner.
Citera
2021-07-03, 12:23
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Ja det måste ju stämma eftersom han dog.

Det sannolika är att han ätit och sedan simmat utan att vila först, och då fått kramp och drunknat, jag blev varnad som liten för detta, tydligen stor risk .

LL
Citera
2021-07-05, 00:04
Medlem
Lachlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Det sannolika är att han ätit och sedan simmat utan att vila först, och då fått kramp och drunknat, jag blev varnad som liten för detta, tydligen stor risk .

LL
Badkramp är en myt, en seglivad sådan. Du tror väl också att du får i dig kräkmedel om du dricker sprit
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in