2021-06-14, 14:33
Medlem
moonclimbers avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/man-befaras-drunknad-i-gamla-uppsala

Vad kan ha hänt? Tydligen har han simmat iväg och sedan inte kommit tillbaks.
Badplatsen i fråga ligger i en å, grund, relativt smal och inte särskilt strömt.
Citera
2021-06-14, 14:39
Medlem
Hamsterbolls avatar
Självmord, kramp, hjärtstopp… kan ju vara vad som helst.
Citera
2021-06-14, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moonclimber
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/man-befaras-drunknad-i-gamla-uppsala

Vad kan ha hänt? Tydligen har han simmat iväg och sedan inte kommit tillbaks.
Badplatsen i fråga ligger i en å, grund, relativt smal och inte särskilt strömt.
Svt kallar 30 åringen för en ung man...
Gissar att det är nån typ av afrikanarab som inte har adekvat simförmåga som plaskat lite för långt ut helt enkelt...
Citera
2021-06-14, 19:35
Medlem
Luismis avatar
Jag var på samma badplats när det hände. Kompisgänget hade tappat honom ur sikte och trott att han simmat en bit längs ån så att han doldes av växtligheten. Efter några minuter eller så började de ropa efter honom, ringde räddningstjänsten när han inte dök upp eller svarade. Vi var väl ett tjugotal som försökte hitta honom i väntan på dykarna, men det är förvånansvärt djupt vatten i mitten av Fyrisån. Tror han hade varit försvunnen i uppåt 40 minuter när dykarna hittade honom. Har svårt att tänka mig att de fick igång hjärtat alls efter så lång tid utan syre.

Eftersom etniciteten tydligen är relevant ( ) kan jag ju upplysa om att hela gänget såg typiskt vita och svenska ut.
Citera
2021-06-14, 20:08
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luismi
Jag var på samma badplats när det hände. Kompisgänget hade tappat honom ur sikte och trott att han simmat en bit längs ån så att han doldes av växtligheten. Efter några minuter eller så började de ropa efter honom, ringde räddningstjänsten när han inte dök upp eller svarade. Vi var väl ett tjugotal som försökte hitta honom i väntan på dykarna, men det är förvånansvärt djupt vatten i mitten av Fyrisån. Tror han hade varit försvunnen i uppåt 40 minuter när dykarna hittade honom. Har svårt att tänka mig att de fick igång hjärtat alls efter så lång tid utan syre.

Eftersom etniciteten tydligen är relevant ( ) kan jag ju upplysa om att hela gänget såg typiskt vita och svenska ut.

Sett flera inlägg på Facebook av vänner som länkar artiklar och skriver R.I.P och har bara massa White trash som vänner så lär ju stämma.
Du råkar inte ha något namn på den drabbade då det inte nämns av någon?
Citera
2021-06-14, 21:50
Medlem
Logan5s avatar
Det är på sätt och vis högre akademisk status på att ha drunknat i fyrisån än att ha avlagt någon tråkexamen vid Uppsala universitet.

Om denna tragiska död har någon tröstpoäng så är det att den skedde på en plats där vems som helst kan bli en legend.
Citera
2021-06-14, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luismi

på dig själv, varför skulle det inte vara intressant? Ålder och kön är ju uppenbarligen det enligt media? Synd att det var en vit som dog..
Citera
2021-06-14, 22:00
Medlem
Att simma när man är berusad är aldrig en bra idé
Citera
2021-06-14, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
på dig själv, varför skulle det inte vara intressant? Ålder och kön är ju uppenbarligen det enligt media? Synd att det var en vit som dog..
Förr hade man väl Forsränning i Fyrisån men vill minnas det var runt Valborg.. så så grund kanske inte ån är och det har väl regnat mycket.. tragiskt i vilket fall
Citera
2021-06-15, 06:44
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filip60
Förr hade man väl Forsränning i Fyrisån men vill minnas det var runt Valborg.. så så grund kanske inte ån är och det har väl regnat mycket.. tragiskt i vilket fall
Alla som deltar i forsränningen måste ha flytväst, och det sitter dykare på sidorna.
Citera
2021-06-15, 07:21
Medlem
Han var svensk, hade familj och barn.
Vet inte varför han drunknade, men det är hemskt.

Tankarna går till familjen. Vila i frid A<3
Citera
2021-06-15, 08:40
Medlem
Bor i Uppsala och kan meddela att Fyrisån faktiskt är väldigt djup på sina ställen. Brukar ibland bada på ett anat ställe med badbrygga och stegar för att komma upp och ner i vattnet. Där är det bortåt sex meters djup.

Det är tyvärr många som har drunknat i Fyrisån, känt två.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in