2021-06-16, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av filmfreak
OT: Ibland undrar jag om det finns organisationer med anställda som har som enda uppgift att skriva samma spekulation om och om igen i forumet.
Du tänker på EXPO och andra extremvänster gäng... Vetifan, men nu pratade vi om det är en icke simkunnig neger som drunknat så hur du får in dessa vänster apor hänger jag inte med på...

Ser att det verkar vara en olycka med en svensk, kan han ha fått kramp eller något annat sjukdomstillstånd som gjorde att han drunkna? Sorgligt och värre om han även hade småbarn...
Citera
2021-06-16, 21:58
Medlem
YP4XQs avatar
Undra vad fan som hände... Hade han bra fysik, sjukdomar?
Citera
2021-06-17, 07:23
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallsortering
Min största fråga är varför någon ens badar i Fyrisån överhuvudtaget. Den är otroligt ofräsch, har höga föroreningshalter (högsta halterna av läkemedelsrester i Sverige va?), det flyter ofta runt äckligt skum, växtligheten längst stora delar är väldigt dåligt skött, inte sällan ligger det vassa föremål som cyklar på botten (stora högar av rostiga cyklar fiskas av upp av kommunen varje år) och man ser inte ens botten på dom grundaste ställena pga den mörkbrungröna färgen. Storvad där olyckan inträffade ser väl okej ut visserligen, men fortfarande: det är Fyrisån. Usch.
Och var hamnar Fyrisåns vatten menar du? Badar du ute i Sunnersta? Eller i Mälaren öht? Hur många ”Fyrisåar” rinner inte ut i Mälaren ( som är en vattentäkt)? Eller hur tror du vattnet ser ut i en valfri simbassäng?
Fyrisån norr om innerstaden är knappast värre än många andra badvatten.
Citera
2021-06-17, 07:24
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Undra vad fan som hände... Hade han bra fysik, sjukdomar?
Kallt vatten, kramp eller trötthet, några rejäla kallsupar och sen sjönk han.
Citera
2021-06-17, 09:58
Medlem
Hej! Någon som vet namn på den drunknade? Jag kommer från trakten och är i samma ålder. Tänker att jag kanske känner till personen. Pma gärna mig om ni vet namnet...
Citera
2021-06-18, 13:48
Avslutad
Undrar också det
Citera
2021-06-18, 21:57
Medlem
Han hette *d*m *=a

Inlägg på fb om händelsen https://www.facebook.com/674515717/posts/10157988593180718/?d=n
Senast redigerad av MrGordon7 2021-06-18 kl. 21:59.
Citera
2021-06-18, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGordon7
Han hette *d*m *=a

Inlägg på fb om händelsen https://www.facebook.com/674515717/posts/10157988593180718/?d=n

Adam vaddå? Tydligen inte bott på samma adress som bruden enligt ratsit och mrkoll. Snubben ser kriminell ut.
Senast redigerad av ceda60 2021-06-18 kl. 23:41.
Citera
2021-06-19, 08:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ceda60
Adam vaddå? Tydligen inte bott på samma adress som bruden enligt ratsit och mrkoll. Snubben ser kriminell ut.

otrevliga uttryck du har " bruden" och "han ser kriminell ut".

visa lite respekt för de drabbade!!
Citera
2021-06-19, 12:44
Medlem
Han ser överviktig ut. Det i kombination med alkohol (om det var så i detta fallet) är ju en olycklig kombination i samband med bad.
Var det i en å kan jag tänka mig vattnet inte är varmt heller och då är det lätt att drunkna.

Beklagar att en liten tjej förlorat sin pappa.
Citera
2021-06-19, 13:38
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luismi
Jag var på samma badplats när det hände. Kompisgänget hade tappat honom ur sikte och trott att han simmat en bit längs ån så att han doldes av växtligheten. Efter några minuter eller så började de ropa efter honom, ringde räddningstjänsten när han inte dök upp eller svarade. Vi var väl ett tjugotal som försökte hitta honom i väntan på dykarna, men det är förvånansvärt djupt vatten i mitten av Fyrisån. Tror han hade varit försvunnen i uppåt 40 minuter när dykarna hittade honom. Har svårt att tänka mig att de fick igång hjärtat alls efter så lång tid utan syre.

Eftersom etniciteten tydligen är relevant ( ) kan jag ju upplysa om att hela gänget såg typiskt vita och svenska ut.

Hans tjej skriver att endast 1 person letade. Hur var det, stod massa folk och filmade? https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2F67451 5717%2Fposts%2F10157988593180718%2F%3Fd%3Dn
Citera
2021-06-19, 14:06
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceda60

Ja, trashig och kriminell såg han ut. Och vänkretsen, om man läser kommentarerna, skriver dålig svenska... Förklarar brist på simkunnighet, dåligt konsekvenstänk, fylla o.s.v. (om det nu var så).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in