• 1
  • 2
2006-05-31, 02:10
Medlem
likeithards avatar
Pet Sematary.

jag och en vän har delade meningar om hurvida 1:an eller 2:an är bäst, så nu undrar jag vad ni tycker.

eller ni kanske bara disskuterar bio-aktuella & trendriktiga filmer här?

anyway, jag tycker det är kultfilmer, & uppföljaren är en lite vassare film i mitt tycke.

vad säger ni?
Citera
2006-05-31, 02:11
Bannlyst
Första är bäst utan tvekan. Den ahr den riktiga Stephen King känslan över sig, men den andra är mer en vanlig amerikansk b skräckis från 80 talet.
Citera
2006-05-31, 02:13
Medlem
Ettan är bättre, otäckare, mer seriös. Tvåan har visserligen en storspelande Clancy Brown.
Citera
2006-05-31, 02:15
Medlem
occasuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmy Conway
den andra är mer en vanlig amerikansk b skräckis från 80 talet.
92..
Citera
2006-05-31, 02:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av occasus
92..
Nästan
Citera
2006-05-31, 02:22
Medlem
likeithards avatar
värst vad negativa ni va..

främsta anledningarn till att jag föredrar 2:an är dels att jag har lättare att relatera till karaktärerna, samt att skådisarna är aningen bättre - då främst Edward Furlong & som någon nämde - Clancy Brown, som förövrigt spelar en störtskön styfar.

kanin-scenen - när Gus (Clancy Brown) slaktar & käkar upp sina älskade kaniner är lysande, då börjar man ana att något är riktigt fel.

sen gillar jag när ungarna kör cross, vilket resulterar i att ett ansikte får kyssa backdäck - klassiskt!
Citera
2006-05-31, 04:27
Bannlyst
Två mediokra filmer upplyfta av teens som aldrig sett riktiga skräckfilmer!
Citera
2006-05-31, 04:28
Medlem
blümchens avatar
1:an = Bättre
2:an = Edward Furlong (söt)

Så båda är sevärda.
Citera
2006-05-31, 13:14
Medlem
Första filmen är ju mycket otäckare och mer seriös medans tvåan lite mer lättsam och mer underhållande. Men det är tvåan som jag gillar bäst och faktiskt ser om-
Så jag svarar tvåan helt klart i alla dagar. Jurtjyrkogården må vara en riktigt bra film men uppföljaren är faktiskt mycket bättre och det är den jag kan se om flera gånger om året utan att tröttna.
Citera
2006-05-31, 13:24
Medlem
Truxas avatar
Ettan är enligt mig en av dom bästa skräckfilmer som har gjorts, emedan tvåan suger älgsperma!

Clancy Brown i all ära, men inte ens han kunde lyfta upp den där taffliga b-rullen...
Citera
2006-05-31, 15:54
Medlem
Da3DaLuZs avatar
1an för atmosfär, 2an för gore, helt klart. Det finns så grymt mycket mer atmosfär i ettan så det är nästan skrämmande i sig

Tvåan är ju på gränsen till slasher, ser man den för sig så går det bra, men man ska inte jämföra den med ettan.
Citera
2006-05-31, 19:33
Medlem
Liten_smurfs avatar
Jag tycker 2:an var en ok uppföljare. Kanske något mer underhållande.
Men håller med de flestas åsikter om 2:an i denna tråden. Den är inte
skrämmande som 1:an iaf. Den är en av få filmer som skrämmer mig
i vuxen ålder. Tycker det är synd de inte gjorde en 3:a. Visserligen blir
uppföljarna dåligare ju fler det blir men tycker Jurtjyrkogården är något
extra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto