2021-08-15, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Jerry deen r vl den mest verskattade spelaren de plockat in i deras stream. En extremt dlig pokerspelare i.m.o
Hans resonemang kring olika hnder som han ibland gr igenom fr mig att ligga dubbelvikt av skratt.
Dock har han en jvla massa tur i mnga turneringar. Men ngot pokerproffs r han inte p lnga vgar.

Frutom Bengt Sonnert s spelar resten av ligan micro, det stmmer. De har oftast inte mer n ngra tusenlappar p sina pokerkonton. Sett nr de fyller p och kper in ibland och d har man sett deras saldo, och det r sllan mer n 2000-3000 p deras konton.

Bengt Sonnert r i en helt annan liga n alla de andra. Vet dock att Bengt drar in mer pengar p sportbetting n vad han gr p poker i dagslget. Pokern r mer en sidohobby fr honom idag. Det han lever p r sportsbetting.

Roade mig med att g igenom deras frmgenheter via skatteverket och taxeringskalendern 2020/2021. Resultatet av det kan ni se nedanfr:

https://ibb.co/5Y8t4S6

Haha hur fan ska du f en aning om hur mycket pengar dom har via skatteverket? Spelvinster r skattefria. Pokerspelare kan ha hur mycket pengar som helst och det str 0 verallt hos skatteverket.
Citera
2021-08-16, 18:50
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratKanin
Reklam, procent p andelsspel, intkter frn livestreams, etc.

Du har ju ett community fullt av s̶p̶e̶l̶t̶o̶r̶s̶k̶a̶r̶ spelentusiaster vilket r en vldigt lukrativ grupp att vilja n ut till.

Korrekt.

Titta bara nr de lmnar in.

Frst kper du en andel och bolaget blir fullt via affiliate. Drefter klickar dom p sin egen lnk och lmnar in spelet. Dubbel intkt

Lt oss sga att Bengan gr ett Stryktips fr ja, 265 kr per andel, det blir allts 265x50x2=26.500:-.

Rkna d p att han ocks gr kanske lite TT under en mnad, plus att de andra lgger andelar. De drar in en 800 tusen i mnaden och 90% av detta r andelar som vi kper utav dom. Nr de kr live p lrdagar och sljer andelar, 50 andelar frsvinner som smr i solen. Det gr p ett par sekunder s r det slutslt. Nr de kr kr live p lrdagar s har dom mellan 1500-2000 tittare.

Har hrt att det r en jvla sekt det dr att Bengan styr allt med jrnhand. Sger han "hoppa" s hoppar de andra.

Sedan r dom ocks vldigt duktiga. Sargon, Dybban och Bengt. De stter ofta 13 rtt men ibland kan de gra helt t helvete tokiga tecken och spikar.

Bengt fr exempel. Europatipset under EM. Belgien-Ryssland och Bengt stter X2 och Belgien vann med 3-0 tror jag.
Senast redigerad av Mittpunkt 2021-08-16 kl. 18:52.
Citera
2021-08-17, 11:30
Medlem
SpiceDiamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Korrekt.

Titta bara nr de lmnar in.

Frst kper du en andel och bolaget blir fullt via affiliate. Drefter klickar dom p sin egen lnk och lmnar in spelet. Dubbel intkt

Lt oss sga att Bengan gr ett Stryktips fr ja, 265 kr per andel, det blir allts 265x50x2=26.500:-.

Rkna d p att han ocks gr kanske lite TT under en mnad, plus att de andra lgger andelar. De drar in en 800 tusen i mnaden och 90% av detta r andelar som vi kper utav dom. Nr de kr live p lrdagar och sljer andelar, 50 andelar frsvinner som smr i solen. Det gr p ett par sekunder s r det slutslt. Nr de kr kr live p lrdagar s har dom mellan 1500-2000 tittare.

Har hrt att det r en jvla sekt det dr att Bengan styr allt med jrnhand. Sger han "hoppa" s hoppar de andra.

Sedan r dom ocks vldigt duktiga. Sargon, Dybban och Bengt. De stter ofta 13 rtt men ibland kan de gra helt t helvete tokiga tecken och spikar.

Bengt fr exempel. Europatipset under EM. Belgien-Ryssland och Bengt stter X2 och Belgien vann med 3-0 tror jag.
Du tnker helt fel, dem behller inget av andelspengarna och affliate kan dem inte tjna s mycket p d det r svs det handlar om. Det lilla som dem tjnar tycker jag dem e vrda d de oftast ger ut bra spel.
Citera
2021-08-17, 15:43
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiceDiamond
Du tnker helt fel, dem behller inget av andelspengarna och affliate kan dem inte tjna s mycket p d det r svs det handlar om. Det lilla som dem tjnar tycker jag dem e vrda d de oftast ger ut bra spel.

Deras provisionsstege ser ut enligt nedan (per mnad):
> 200.000:- 3%
201.000-500.000 3.5%
501.000-1.000.000 4%
1.000.001-2.000.000 5%
2.000.001-5.000.000 6%
5.000.000 -> 8%
Citera
2021-08-25, 14:27
Medlem
Juristchefens avatar
Artikel om Sonnert:

https://poker.se/nyhet/77968100/beng...tel-och-71-239
Citera
2021-08-28, 13:54
Medlem
Haha kul att jag inte r ensam om att ogilla den dr Syre. Har dock inte alls haft uppfattningen om att han p nt stt skulle vara frmlingsfientlig. Men frstr inte vad han bidrar med till streamen. Trkigt med alla dessa tjommar som stugan tagit in, det var bttre frr nr bengan spelade massa midstakes-highstakes och Giganten hejade p.

Nya killen Adam knns ju iaf vettigare n Syre, men han r ju totalfisk p betting. Inte en chans att han r vinnande. S banala analyser, han fattar ju inte att allt snt r inprisat i oddset. "Arsenal dliga, city sjuka. City -1.5 mste va bomb" som om det inte redan var inprisat i oddset. Mrks p bengan att han ocks r trtt p honom, tweetat mot honom flera ggr som pikar om hur fiskigt hans tankestt r. Frstr ej varfr man tar in folk som ska reka nr de r spass fiskiga
Citera
2021-09-07, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpiceDiamond
Det lilla de tjnar?

Det r ett aktiebolag som heter SwedishSantas, med fyra anstllda.
Frra ret omsatte de nstan tio mille. De gick med vinst 5 000 000:-!
https://www.allabolag.se/5591673503/swedishsantas-ab

I april i r s slde dom The Gambling Cabin fr 47 miljoner.
https://www.avanza.se/placera/telegr...v-tillagg.html

De drar allts in miljoner p The Gambling Cabin.
Citera
2021-09-09, 02:42
Medlem
SpiceDiamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotYetNotYet
Det lilla de tjnar?

Det r ett aktiebolag som heter SwedishSantas, med fyra anstllda.
Frra ret omsatte de nstan tio mille. De gick med vinst 5 000 000:-!
https://www.allabolag.se/5591673503/swedishsantas-ab

I april i r s slde dom The Gambling Cabin fr 47 miljoner.
https://www.avanza.se/placera/telegr...v-tillagg.html

De drar allts in miljoner p The Gambling Cabin.
Ok, jag har inte slsat en enda krona hos dom iaf, gillar bara att titta nr dem streamar sina rader, ibland kopierar jag och ibland inte :P
Citera
2021-11-12, 09:29
Medlem
Ngon som har lnk till deras discord grupp ?!
Citera
2021-11-12, 23:12
Medlem
Citat:
Jag upprepar det jag sa skrev tidigare. Din vn, Jerry m vara en helylle grabb, men ngot vidare rent professionellt r han d rakt inte p poker. Han r dock bttre p turneringsspel n cashgame, det mste jag ge honom. Men jag har mtt honom live flertalet ggr och hans analyser r som sagt inte de skarpaste. Likadant i stream, d tittarna verkligen ser hur dlig han r. 9 av 10 vunna hnder r ren tur. Han spelar efter de dr 33% som innefattar tur.

Angende vinnande spel s spelar inte Jerry i min liga. Jag har omsatt tskilliga miljoner genom ren p gambling och poker. Mer pengar n Jerry nnsin kommer att vara i nrheten av.
Dock var det mnga r sen jag spelade poker nu. Idag r det endast krypto och obligationer som inbringar miljonomsttningar.

S ska vi tala ekonomi rent krasst s kan jag vl utan att behva ta till fiskarnas mtt sga att den lille snorvalpen, Jerry inte skulle ha rd med det som str p menyn till min groggbord en casual sndag.

Dessutom r Jerry alldeles fr omogen och barnslig (bde utseendemssigt och viralt) fr att kunna tas p allvar. Han ser ut som lite som Hkan Brkan fast i en moppekilles lder. Kepsen bak och fram, sm moppefjun p verlppen och pratar som han precis hamnat i mlbrottet.
Hrde nnstans att han r runt 20 r och hans flickvn? r typ s dr 60 r gammal? De som sett dem tillsammans beskriver honom som en sonen och hans flickvn fr farmor
Stackars jvel!

Jerry r en bra pokerspelare. Om du inte ser det d r det nog i dina analyser som det brister. Sen sttet du snackar om omsttning p r ju lite fascinerande. Nettovinster br vl vara mer meningsfullt att snacka om?
Citera
2022-01-04, 02:32
Medlem
Realisten73s avatar
Allts jag har s otroligt svrt fr denna finniga lilla pojke med moppefjun p verlppen.
O dmjukare mnniska fr man leta efter. Hans ckliga hnflin och fula moppefjun p verlppen. Frstr att ingen kvinna vill ha honom. Nu r han ju dock tillsammans med en kvinna som r 50 r ldre n honom och ser ut som en transa. P rga p detta har de knullat till sig en unge som han skiter fullstndigt i.
Det enda han gr r och spelar poker och hnger p twitch.
Frgan r berttigad: Vet han ens hur hans unge ser ut? Senaste twitch s sitter han och spelar och smattrar med markerna, det tar en stund s blir det tyst. Man hr hans krring gapa p honom att han ska sluta smattra och skrika fr deras barn ska sova.
Vilket kul liv fr den morsan. Mer eller mindre ensamstende med en unge som har en pappa som r spelberoende och inte bryr sig ett skit om ungen.
Kanske man skulle skicka in en orosanmlan till socialen? Visst, ungen r fr liten fr att uppleva hemmet som ett dligt tillhll p g a spel d han r fr liten. Men nrheten till de s k pappan?
Vem vet, kanske inte ens r snorungen som r pappa till ungen.

N, vidrigare mnniska n honom fr man leta efter. Han sitter och skriker glpord och elaka saker till sina motspelare nr han vinner en hand mot dom, hur dliga de r och hur de suger. Men r den nn som kritiserar hans spel (oavsett om det r publiken frn twitch eller spelare vid bordet) s lipar han och tycker att han har vrldens otur.

En dag tar hans tur slut, fr tur r det enda han har i spel.

Tror han r runt 20 r och hans transa till kring r vl runt 55-60 r. Och s denna avkomma de har d med.

Spyr!

Hela konceptet Bengt Sonnert en gng byggde upp har fallerat totalt p g a han tog in en massa fjanterier som sabbade den serisa fasaden som en gng var.

Edit. Det vuxna barnen med skgget (Syre aka Karlsson p taket) verkar ju dock ftt kicken. Med all rtt. Han ensam sabbade ju allt som oftast hela upplevelsen. Klagomlen blev vl fr mnga s Sonnert var tvungen att agera - med all rtt.

Blatten kan de ocks gra sig av med. Han r ju skitzo och pratar om sig sjlv i bde 3:e och 4:e person. Tror han r bst och vackrast p hela jorden, nr han i sjlva fallet ser ut som ett hrigt arsle i facet.

Behll Timman och eventuellt Adam. De rcker.
Senast redigerad av Realisten73 2022-01-04 kl. 02:38.
Citera
2022-01-05, 10:13
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Hela konceptet Bengt Sonnert en gng byggde upp har fallerat totalt p g a han tog in en massa fjanterier som sabbade den serisa fasaden som en gng var.

Edit. Det vuxna barnen med skgget (Syre aka Karlsson p taket) verkar ju dock ftt kicken. Med all rtt. Han ensam sabbade ju allt som oftast hela upplevelsen. Klagomlen blev vl fr mnga s Sonnert var tvungen att agera - med all rtt.

Blatten kan de ocks gra sig av med. Han r ju skitzo och pratar om sig sjlv i bde 3:e och 4:e person. Tror han r bst och vackrast p hela jorden, nr han i sjlva fallet ser ut som ett hrigt arsle i facet.

Behll Timman och eventuellt Adam. De rcker.

Jag har fljt deras streaming varje lrdag till fr ngra veckor sedan d till slut var omjligt att kpa andelar live. Dom tar slut p en hundradels sekund. Nr dom ven slpper andelar p fredagar kl.12.00 s r det omjligt att f en. Jag tittar fortfarande nr dom lgger on stream 175 och reducerat. Tycker det r underhllande men undermligt fr oss andra att dom inte slpper fler andelar live s folk har mjlighet att vara med. Det r ett bolag som har kpt deras gamla bolag och ett bolag vill generera vinst men tydligen vill inte Sargon och Bengt det. Sargon tyckte det var oserist nr frgan uppkom att gra flera likadana on stream.

Syret. Han sitter vl bara med allsvenskan om jag inte minns fel? Sedan har jag sett honom en del p Europatipset ihop med Sargon.

Den dr blatten du talar om, r det Sargon du menar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in