2022-05-04, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
650 000kr på 13 rätt är väl i runda slängar 10 st system med alla rätt. Slänger du in tre extra vinnande system dränerar du ju de andra sju vinnarna mycket mer än dig själv. Sjunker från 650k till 500k för 13 rätt så tapper per andel på fyra identiska system blir inte jättestort.

Du dränerar ju ändå den enskilda andelsköparen lika mycket som alla andra. Går ju inte att se på den totala vinsten utan hur stort värde den enskilda andelsköparen får. Köper jag en andel vill iaf jag känna att jag har chansen att bli ensam vinnare. Inte att jag i bästa fall får dela med fyra andra system som från början är inlämnade av samma spelläggare.
Citera
2022-05-04, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blom-Makrill
Du dränerar ju ändå den enskilda andelsköparen lika mycket som alla andra. Går ju inte att se på den totala vinsten utan hur stort värde den enskilda andelsköparen får. Köper jag en andel vill iaf jag känna att jag har chansen att bli ensam vinnare. Inte att jag i bästa fall får dela med fyra andra system som från början är inlämnade av samma spelläggare.

Slås ändå ut mot flera andra så effekten minskar. I exemplet jag citerade dig + Dan sjunker vinstandelen från 13 000 till 10 000 om man pressar in ytterligare tre vinnande system, inte till 3250 som skrevs.

I övrigt håller jag med dig. Hade inte själv köpt andelar med vetskap om att det är flera identiska system inlämnade.
Citera
2022-05-04, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Hörde på omvägar att Syre fick lämna p g a sitt temperament och att han inte kunde ta en seriös och vuxen diskussion. Dessvärre har de ju fått in en ny liknande tjomme vid namn Bobby som nästan är en kopia av Syre.

Bobby, En tjock liten gubbe som ser ut som en ny version av Karlsson på taket. Väldigt spydig och tror han är världsmästare på poker. Han hotar folk och bannar i tid och otid. Jag har även pratat med en väldigt duktig pokerspelare som förövrigt gästat sändningen flertalet ggr och även lagt experttips på stryket som berättat att denna Bobby är en riktig gris. Och man märker att så fort nån i chatten skriver nått som inte tilltalar Bobby så hytter han med näven och blir illröd i sitt blekfeta ansikte.

Syre och Bobby är de mest hatade på TGC, det är konstaterat. Som tur är får bara Bobby vara med på vissa söndagssändningar.

Tror Bobby också hänger på en skör tråd. Man ser att Timman känner sig obekväm i hans sällskap när han börjar veva och gå lös.

Aldrig sett Bobby men det du säger stämmer, Syre var inte gillad. Kände hela tiden att Giganten låtsades vara snäll fast han egentligen inte tyckte om syre när det var Allsvenskan streams
Citera
2022-05-05, 02:44
Medlem
Jag undrar verkligen hur bra Bengan är på sportsbetting

Han tippade PSG mot real madrid - hade fel

Han tippade Chelsea vidare mot real - hade fel

Han tippade City vidare mot real till 1.40 (bomb som han sa) - fel

När han var inloggad på Unibet kom det upp på streamen -300 tusen iår.

Bengt verkar stenskön men tyvärr ingen jag lyssnar på.
Citera
2022-05-05, 21:02
Medlem
Realisten73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biblo163
Jag undrar verkligen hur bra Bengan är på sportsbetting

Han tippade PSG mot real madrid - hade fel

Han tippade Chelsea vidare mot real - hade fel

Han tippade City vidare mot real till 1.40 (bomb som han sa) - fel

När han var inloggad på Unibet kom det upp på streamen -300 tusen iår.

Bengt verkar stenskön men tyvärr ingen jag lyssnar på.

Kan bara hålla med. Han ska hålla sig till poker, vilket han faktiskt är duktig på. Sportbetting är inte hans starkaste gren. Det märks tydligt i hans analyser och tänk. Visst, han lyckas hitta nått guldkorn då och då, men han gör även många tokiga saker. Kan vara roligt att lyssna på dom, men kör aldrig all in på deras tips oavsett spel värde och odds.

Sen vet man ju inte om han gör "dolda" system enbart för han själv och nån i hans närmsta vänkrets för att sen köra falska system publikt för att få upp hans egna odds. Tyvärr vanligt när man byggt upp en större volym av tittare som litar helblint på dessa herrar.

Ett exempel var ju Dun Hurring som var lite av spelexpert på 70-talet. Han delade med sig av sina tips och tankar till ett antal vänner som vann stora pengar. När han sen fått dom alla på kroken och de litande blint på honom så delade han med sig utav halvseriösa tips och oseriösa odds för att höja oddsen till sin egen fördel och sen vinna stort själv medans hans vänner förlorade allt de ägde. Dun Hurring erkände efter mycket om och men då samvetet gav vika. Men girighet och pengar brukar aldrig slå fel.

Så att lita blint på dessa herrars tips och inte syna deras tips är inte att föredra. Lyssna gärna, men bilda er alltid en egen uppfattning innan ni satsar allt ni har.
Citera
2022-05-05, 21:24
Medlem
Är också väldigt skeptisk till dessa herrar. Om jag är ärligt tror jag att de är minus totalt på sportsbettingen men troligen bra på Poker.
Citera
2022-05-05, 21:24
Medlem
Roligt att vi har samma åsikter då.
Kommer ihåg att han bad folk att spela på England i EM finalen eftersom det var en sån "bomb". England var så bra och skulle köra över Italien sa han. Gick inte jättebra och Italien vann. Många var besvikna och han hade inte riktigt någon analys varför England var bättre, de bara var det.

Även Spanien spelade han på mot Italien i Semi finalen. Spanien hade blivit så mycket bättre nu och man kunde inte ta bollen av de. Italien vann...

Är rätt säker på att Bengan gick flera hundra tusen EM 2020, han sa själv att han spelade för extrema summer eftersom EM var så speciellt.

Så ja, sammanfattningen är att jag inte lyssnar på Bengt. Han har haft fel på alla CL matcher från 16-del till final och hade otroligt mycket fel i EM. Adam är lite bättre tycker jag.
Citera
2022-05-06, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Tycker i ärlighetens namn att denna s k spelstuga har tappat det mesta. De var riktigt roliga och bra i början och i mitten, men de senaste månaderna har det gått utför. Bengt Sonnert försöker väl hålla ihop sin lilla grupp så gott han kan, men en rejäl uppgradering på samtliga poster hade behövts. Man märker tydligt att de egentligen pissar på sina medlemmar och användare som skriver i chatten. Tycker nån annan utanför deras grupp annorlunda så är det smäll på fingrarna direkt och man åker på en ban. De svarar knappt på någon av tittarnas frågor utan sitter enbart och analyserar sina egna tankar och tips mellan varandra. Det enda de vill är att medlemmarna ska slänga pengar på deras spel. Det är det medlemmarna är till för.

Sargon "Giganten" Rüya har ju tappat det helt. Bäst före datum har passerat med råge och han sitter och gaggar om samma saker hela tiden. Senil? Dessutom tröttsamt att han i varje sändning pratar om sig själv i både 3:e och 4:e person. Tror seriöst gubben har nån mindre hjärnskada.

Timothy "Timman" Härold har tyvärr också tappat det. Hans NHL analyser och sinne för hockeyn var till en början väldigt kul att lyssna på och han var en av mina favoriter. Numer så har han slöat till. Sitter mest och äter, rapar, pruttar och halvsover samt att han får dela sändningstid med Bobby "Karlsson på taket" som är helt oduglig inom allt som heter sport.

Bobby som jag nämnde ovan är helt novis inom det mesta. Vad gör han ens där? Han tror han är mästare på allt och sitter och analyserar sina pokerhänder i tron om att han är en ny upplaga av Phil Ivey. Dessutom är han så överviktig så man får skruva ner volymen rejält för att inte bli paralyserad av hans tunga andning och flämtande i mikrofonen.

Adam som kom in förra sommaren vid fotbolls EM var i början en frisk och rolig "karaktär", men ganska snabbt så märker man att han är precis som Bobby helt novis och sitter mest och gissar, speciellt när det kommer till fotbollen. Har killen haft ett rätt någon gång? Jag tror inte det. I så fall är det på bekostnad av andra. Vad han tillför har jag svårt att säga, förutom att han verkar påverkad av nått i varje sändning då han sitter och skrattar åt allt och inget. Han gillar även att reta gallfeber på blatten Rüya vilket i och för sig kan vara underhållande.

Jerry Ödeen eller P 12:an som han kallas i folkmun har försvunnit helt. Förmodligen sa hans fru i från och han fick välja mellan pokern och hans nyfödda unge. Seriöst så vet jag inte hur gammal han är, men han ser inte ut att vara en dag över 13 år. Moppefjun på överläppen och kan inte prata rent. Var många som rynkade på ögonbrynen när han efter hans fru fött deras unge fortfarande satt uppe varje natt och live sände pokerturneringar. Vet att en medlem skrev i chatten och frågade lite snällt om inte lille Jerry borde tillbringa mer tid med sin nyfödda och fru istället för att sitta och spela poker. Personen som ställde frågan fick permaban.

Marcus "Syre" Malmsten den värsta av dom alla - hatad av ALLA, fick tillslut sparken och blev utesluten från sekten. När Sonnerts inkorg fylldes varje sändning med arga mail om varför de kan ha en sån som "Syre" bakom spakarna så var Sonnert till slut tvungen att agera. Han förstod väl att agerar han inte snart så kommer han mista följare, då samtliga var emot "Syre". Vad var det då som var problemet med denna karln? Jag tog upp det i mitt första inlägg i denna tråden. Nån drygare och mer osympatisk människa än denna "Syre" är fan svårt att hitta. Han ljög, svamlade, skyllde i från sig och klarade inte av att nån tyckte annorlunda än vad han gjorde. Höll man inte med honom så blev man bannad direkt. Han skulle vara nån bisittare var nog tanken, men han agerade och betedde sig som det var han som ägde och styrde kanalen. Dessutom var han allmänt otrevlig mot allt och alla varje gång han medverkade. Jag kollade upp denna killen lite extra efter han vart på en av mina vänner och jävlats. Vid närmare granskning så visade det sig att han har ett smutsigt förflutet och är lite av en ensamvarg. Tydligen inga vänner, sitter hemma 24/7, går aldrig utanför dörren. Han går inte ens ut för att handla mat, utan köper hem typ "Linas matkasse" en gång i veckan. Förmodligen har han gjort saker som gör att han inte kan vistas ute i allmänheten. Så när Bengt Sonnert meddelande att "Syre" gjort sitt på kanalen så var det många som drog en lättnades suck. Jag skulle säga att beslutet att sparka "Syre" var avgörande för kanalens överlevnad. Så hatad var detta skäggiga missfoster. Jag skiter i om jag använder hårda och halvt kränkande ordval nu, men så mycket oreda och sattyg som denna människa lyckades göra under sin medverkan så är det inte konstigt att folk är upprörda.

Övriga medverkande är för ointressanta för att ens fördjupa sig inom, men vi har nån gammal tant som brukar vara med och lira poker då och då. Nån sa att det var Bengans morsa, men kan fan inte stämma då hon ser ut att härstamma från Iran eller annat u-land.

Sen har vi den klämchecka Simon "Dybban" Lindell som inte heller medverkat på länge. Han kan tyckas vara en "skön snubbe" vid första anblick, men han är bara obehaglig. Sliskig och hal som en ål. Hört att han gör allt för pengar. Han är ihop med nån norrländsk kvinna, men har tydligen svårt att hålla snabeln i styr. När han går ut och spelar poker som han säger till sin fru så är han tydligen på diverse klubbar och äcklar sig med andra, både män och kvinnor. Detta är vad ryktet säger i alla fall. Han var länge Svenska Spels lilla gullegris, men nått skar sig och han fick sparken.

Tyck och tänk vad ni vill, men de har själva skapat sina öden. Vad Bengt fiskat upp alla dessa "experter" hade vart roligt att veta. Blatten är väl tydligen nån barndomsvän från Linköping. Dock bor väl Bengt numer i Stockholm.

Till sist och detta är nog fan det värsta så har vi den stackars användaren som i mitten av mars skrev en helt stilla fråga om kanalen hade tänkt köra nått välgörenhetsevenemang till de behövande i Ukraina. Alltså en rättmätig fråga med tanke på det hemska som sker. För alla som har en hjärna kan ju lista ut att Bengt och hans vänner inte direkt är fattiga då de tjänat mycket pengar. Men denna fråga uppskattades inte av the gambling cabin och personen som ställde frågan blev utskälld efter noter (minns ej om det var av blatten eller Bobby) som menade på att deras kanal inte var nån välgörenhetsorganisation minsann. Girigheten har verkligen ett ansikte i dessa människor.

I ärlighetensnamn så hade de kunnat lägga ner hela verksamheten. Vi tittare är bara till för en sak, köpa deras andelar. Det är det enda de bryr sig om. Våra tankar och funderingar kring spel skiter de fullständigt i. De debatterar enbart med varandra och låtsas om som personerna i chatten ej finns. Och skriver man något, oavsett ämne och sport som inte tilltalar dem så blir man bannad och utslängd.

Ger det ett halvår, max. Efter det finns de ej kvar på twitch eller sociala medier längre. De rövknullar sina tittare å det grövsta.

En rejäl uppgradering av samtliga poster säger du Realisten. Håller med, det är allt kul med nytt blod! Vore det inte kul att spåna lite på vilka nya ansikten vi skulle vilja se i Stugan? Här är några förslag jag har på rak arm:

Hasse Eskilsson vore jädra kul. Gammalt pokerproffs som även levt på sportbetting och aktier. Han lever nog fortfarande på något av det där då det enda han gör är att kuska runt världen å se på fotboll. Jädra drömliv. Han samlar på arenor och jag skulle tro att han varit på flest fotbollsarenor i världen. Nu också pappa till årets komet i allsvenskan Swedberg i Bajen. Han har ju gjort massa mål i år. Eskilsson skulle säkerligen kunna bidra då han är vass på både spel och borde ha otroliga insikter om fotboll. Någon i stugan borde ju ha haft nån kontakt med gubben under alla åren på pokertouren?

Andra kända namn som gillar/levt på spel av olika slag är ju Tomas Brolin, Anders Limpar och Magnus Betnér. Betnér spelade ju massa poker tidigt 00-tal på rätt höga nivåer och verkar gillar betting också.

Ett annat alternativ är ju att lyfta fram mer okända förmågor som ändå är vassa eller underhållande. Har ni några goa gubbar där som skulle passa in? Jag har ett riktigt orignal hemma i spelbutiken i Sundbyberg som heter Sören Olsson men vi kallar honom för Miljon-Sören. Gubben ser inte mycket ut för världen, men är stenhård när det kommer till betting och trav och kan få en tegelsten att börja garva när han öppnar käften på sin breda stockholmska. Jag tror jag ska höra av mig till Stugan och kolla om han kan få köra ett test på nån liten stream. Dom kommer älska gubben.

En annan person jag tänkt mycket på genom åren heter Danny Strandborg, tror jag. Festade med honom för 10-15 år på nåt sunkigt Stadshotell i Nässjö av alla ställen. Jag var där på affärsresa och stötte på honom i baren. Då vi kom in på spel började vi snacka och det visade sig att snubben var en jävel på både poker och sportsbetting. Hade vunnit otroliga summor vid pokerborden men verkade vilja hålla det hemligt. Tyvärr var han hårt hållen av sin 150-kilos sambo som satte sig på honom när han inte gjorde som hon ville. Så just den där kvällen hade han en krosskada på höger hand vilket gjorde att han tvingades spela nätpoker med vänstern. Det innebar att han inte kunde spela lika många bord som brukligt då han var högerhänt. Tyckte så klart synd om stackarn. Hur som helst var han ruskigt underhållande och visade redan då upp miljonvinster på stryket. Jag kan ta gift på att han lever på spel än idag för han verkade ruggigt stabil med fötterna på jorden. Det vore jäkligt kul om man kunde leta upp en sån gubbe som krossar spelen i hemlighet och få med honom i någon stream för att snacka gött.

Har ni några andra förslag på intressanta karaktärer som ni skulle vilja se i stream?
Citera
2022-05-06, 00:26
Medlem
Citat:
Roligt att vi har samma åsikter då.
Kommer ihåg att han bad folk att spela på England i EM finalen eftersom det var en sån "bomb". England var så bra och skulle köra över Italien sa han. Gick inte jättebra och Italien vann. Många var besvikna och han hade inte riktigt någon analys varför England var bättre, de bara var det.

Även Spanien spelade han på mot Italien i Semi finalen. Spanien hade blivit så mycket bättre nu och man kunde inte ta bollen av de. Italien vann...

Är rätt säker på att Bengan gick flera hundra tusen EM 2020, han sa själv att han spelade för extrema summer eftersom EM var så speciellt.

Så ja, sammanfattningen är att jag inte lyssnar på Bengt. Han har haft fel på alla CL matcher från 16-del till final och hade otroligt mycket fel i EM. Adam är lite bättre tycker jag.

"Roligt då har vi samma åsikter" jojagtackarja. Det är tyvärr som att sitta och läsa nära två lobotomerade sälar skriver till varandra när ni yrar. Den som har minsta koll på sportsbetting vet att man kan göra bra spel även när det inte sitter. Alla spelen emot Real i slutspelet i CL har varit bra då de varit det sämre laget i majoriteten av alla halvlekar mot PSG, Chelsea och City. Sportsbetting handlar inte om att sätta enskilda spel utan om få rätt odds och vinna i längden. Det finns mängder av faktorer som beskriver ett bra spel och de kan som sagt vara bra även när det inte sitter. De e såklart ingen ide att gå igenom vilka faktorerna är då ni ändå inte skulle fatta. Att vara resultatorienterad och hänvisa ett spel som bra eller dåligt beroende på om det sitter eller ej är första tecknet på att personen i fråga har nada koll på spel.
Citera
2022-05-06, 00:32
Medlem
Citat:
"Roligt då har vi samma åsikter" jojagtackarja. Det är tyvärr som att sitta och läsa nära två lobotomerade sälar skriver till varandra när ni yrar. Den som har minsta koll på sportsbetting vet att man kan göra bra spel även när det inte sitter. Alla spelen emot Real i slutspelet i CL har varit bra då de varit det sämre laget i majoriteten av alla halvlekar mot PSG, Chelsea och City. Sportsbetting handlar inte om att sätta enskilda spel utan om få rätt odds och vinna i längden. Det finns mängder av faktorer som beskriver ett bra spel och de kan som sagt vara bra även när det inte sitter. De e såklart ingen ide att gå igenom vilka faktorerna är då ni ändå inte skulle fatta. Att vara resultatorienterad och hänvisa ett spel som bra eller dåligt beroende på om det sitter eller ej är första tecknet på att personen i fråga har nada koll på spel.

Hahha, när man inte rört skärmen på unibet på ett tag kan kommer det upp hur mycket minus man är i år. Det gjorde det på Bengts skärm och det stod -300 000kr. Hur kan du säga att han har spelat bra spel om han är minus 300 000kr bara på Unibet?
Citera
2022-05-06, 00:40
Medlem
Citat:
Hahha, när man inte rört skärmen på unibet på ett tag kan kommer det upp hur mycket minus man är i år. Det gjorde det på Bengts skärm och det stod -300 000kr. Hur kan du säga att han har spelat bra spel om han är minus 300 000kr bara på Unibet?

En seriös sportsbettar har väl iaf 5-10 sajter igång som man spelar på. Jag har ingen aning om bengans specifika fall men 300k för honom kan va som 3k för dig. och han kan va plus en mille på en annan sajt. handlar om helhet. 300k behöver inte vara många spel som gått fel då bengan spelar högt.

Återigen är du resultatorienterad och fattar fan inte vad jag skriver. Jag gissar att du är back obg om du försökt dig på att spela själv
Citera
2022-05-06, 00:50
Medlem
Citat:
En seriös sportsbettar har väl iaf 5-10 sajter igång som man spelar på. Jag har ingen aning om bengans specifika fall men 300k för honom kan va som 3k för dig. och han kan va plus en mille på en annan sajt. handlar om helhet. 300k behöver inte vara många spel som gått fel då bengan spelar högt.

Återigen är du resultatorienterad och fattar fan inte vad jag skriver. Jag gissar att du är back obg om du försökt dig på att spela själv

Du är hjärndöd om du tror att folk i The Gambling Cabin är plus på betting. 60% av spelen har de ju fel. Ett bra exempel är ju detta CL och EM som jag tog upp. Bengan var ju bra på poker så han har ju lite pengar tror jag iaf. De spikade West ham idag och förlorade igen. De sätter inte många spel, lovar dig.

Då har jag en fråga till dig, varför bor Adam och Giganten och de andra i 1or i skit områden. Ingen av deras lägenheter kostar mer än 2 miljoner. Varför är de inte framgångsrika om de är så bra på spel enligt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in