• 2
  • 3
2021-06-13, 10:44
Medlem
Snoppdoggydogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnightbloom
Jag är så trött på den här känslan. det har pågått i två år kanske och senaste tiden väldigt intensivt vet inte riktigt hur man ska förklara på bästa sätt, men när jag är på väg till jobbet kan jag tänka "jaha vem ska jag vara idag?" Ska jag vara feminin eller ska jag vara maskulin och så kommer jag tillexempel på "ja jag ska vara maskulin!" och börjar gå som en kille.(lite typ bredare med benen och mer kraftfull gång)
Sen kan det ändras medans jag går för tankarna snurrar konstant. och när jag kommer till jobbet, blir det värre. Jag tänker hela tiden hur jag ska vara hur jag ska bete mig. det är alltså så sjukt jobbigt vad är det för något?? Det känns även overkligt på jobbet.Jg tänker att "det här kanske inte är på riktigt" och när jag byter stadsdel så tror jag att "här är människorna helt annorlunda t.ex alla är jätte elaka eller jätte konstiga ....alltså känner nån igen sig jag blir snart galen!

JAG HAR ALDRIG haft såna här tankar tidigare i mitt liv, innan det började för två tre år sedan och har sedan blivit värre och värre. När jag pratar med psyk folk(mina kontakter inom psykiatrin ) så säger jag att jag är förvirrad. och då säger dem vad menar du med att du är förvirrad? och då kan jag inte riktigt förklara

Känner nån igen sig?

Citat:
Grejen är att jag tar inga droger!! Och får injektion av Abilify (antipsykotisk medicin)
Så det borde inte vara psykos men vad fan vet jag.

Men om ni tror att det är nån psykos grej så vill jag gärna läsa varför.
jätte tacksam för era ssvar

Varför går du på ability? Är inte det antipsykotika?
Citera
2021-06-13, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppdoggydog
Varför går du på ability? Är inte det antipsykotika?
Jo visst det är det, men jag menar jag tar ju medicinen så borde inte ha psykotiska symptom
Citera
2021-06-13, 12:43
Medlem
madeinflens avatar
Osäker på dig själv i kombination med ångest. Stark ångest vänder upp och ner på hela livet.
Känner igen lite av det du beskriver på något plan från förr. På senare år har jag dessutom fått derealisation. Typ som att jag inte fattar vart och vem jag är. Som att jag inte är - men är.
Hur ser ditt liv ut för övrigt - en relation som genererar mycket stress tex?
Hur som. Någon nämnde hormoner/ Pms det påverkar definitivt måendet. Min ångest är ofattbart svårare vissa dagar. Märker du något sådant mönster?
Stå på dig och be om hjälp. Tyvärr måste man kämpa för att bli hjälpt men gör det så länge du har ork.
Citera
2021-06-13, 13:02
Medlem
Citat:
Jag är så trött på den här känslan. det har pågått i två år kanske och senaste tiden väldigt intensivt vet inte riktigt hur man ska förklara på bästa sätt, men när jag är på väg till jobbet kan jag tänka "jaha vem ska jag vara idag?" Ska jag vara feminin eller ska jag vara maskulin och så kommer jag tillexempel på "ja jag ska vara maskulin!" och börjar gå som en kille.(lite typ bredare med benen och mer kraftfull gång)
Sen kan det ändras medans jag går för tankarna snurrar konstant. och när jag kommer till jobbet, blir det värre. Jag tänker hela tiden hur jag ska vara hur jag ska bete mig. det är alltså så sjukt jobbigt vad är det för något?? Det känns även overkligt på jobbet.Jg tänker att "det här kanske inte är på riktigt" och när jag byter stadsdel så tror jag att "här är människorna helt annorlunda t.ex alla är jätte elaka eller jätte konstiga ....alltså känner nån igen sig jag blir snart galen!

JAG HAR ALDRIG haft såna här tankar tidigare i mitt liv, innan det började för två tre år sedan och har sedan blivit värre och värre. När jag pratar med psyk folk(mina kontakter inom psykiatrin ) så säger jag att jag är förvirrad. och då säger dem vad menar du med att du är förvirrad? och då kan jag inte riktigt förklara

Känner nån igen sig?
Låter typiskt av psykiatrin att inte vilja komma med några förklaringar själva på vad som kan vara problemet. De vill inte ge några råd eftersom de kanske anser att det vore oetiskt.

Men mitt perspektiv på detta är att vi lever i ett progressivt samhälle där vi hela tiden styrs av olika ledord och blir aldrig uppmuntrade att studera individuella handlingars värde och betydelse för att bli självmedvetna. Men det finns ett uttryck som lyder "Du är det du gör" och som det låter, det du gör just nu är att låta dig vallas omkring i olika värdesystem som alla begär att du ska bete dig på olika sätt på olika platser för att passa in. Men man blir inte självmedveten på det sättet. Så förvirringen kommer troligtvis från detta.

Om du vill veta vem du är, se på dina handlingar, vilka val du gör. Utifrån dem kan du enklare göra en bedömning eftersom du har något objektivt och konkret framför dig. Tar du beslut som ökar eller förhindrar självmedvetenhet?
Citera
2021-06-13, 21:58
Medlem
Ta det lugnt, det låter inte som någon större fara. Är rätt coolt med tjejer som inte är så där superfeminina och lite åt andra hållet. Döm inte dig själv alls för sådana här grejer.

Satsa på att må bra utan medicin och skit, och istället på kärlek och bra mänskor som går att lita på. Dom flesta mänskor noterar förmodligen knappast alls hur man är eller vilken stil man har, så oroa dig inte för eller tänk på vad andra tycker, kör på det som du tycker känns bra(även flera dagar senare) eller stiimulerande/spännande.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in