• 1
  • 2
2021-06-13, 00:14
Medlem
Jag är så trött på den här känslan. det har pågått i två år kanske och senaste tiden väldigt intensivt vet inte riktigt hur man ska förklara på bästa sätt, men när jag är på väg till jobbet kan jag tänka "jaha vem ska jag vara idag?" Ska jag vara feminin eller ska jag vara maskulin och så kommer jag tillexempel på "ja jag ska vara maskulin!" och börjar gå som en kille.(lite typ bredare med benen och mer kraftfull gång)
Sen kan det ändras medans jag går för tankarna snurrar konstant. och när jag kommer till jobbet, blir det värre. Jag tänker hela tiden hur jag ska vara hur jag ska bete mig. det är alltså så sjukt jobbigt vad är det för något?? Det känns även overkligt på jobbet.Jg tänker att "det här kanske inte är på riktigt" och när jag byter stadsdel så tror jag att "här är människorna helt annorlunda t.ex alla är jätte elaka eller jätte konstiga ....alltså känner nån igen sig jag blir snart galen!

JAG HAR ALDRIG haft såna här tankar tidigare i mitt liv, innan det började för två tre år sedan och har sedan blivit värre och värre. När jag pratar med psyk folk(mina kontakter inom psykiatrin ) så säger jag att jag är förvirrad. och då säger dem vad menar du med att du är förvirrad? och då kan jag inte riktigt förklara

Känner nån igen sig?
Citera
2021-06-13, 00:19
Medlem
Det här låter som en psykos, och då jävlar bör man söka vård.
Citera
2021-06-13, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkonkungen
Tror du? varför skulle det vara psykos? Är inte det att man hör röster, ser saker känner dofter som inte finns etc?

Är jätte tacksam för svar
Citera
2021-06-13, 00:22
Medlem
ManOrAnimals avatar
Omgivningen. Det är verkligen inte konstigt att man blir förvirrad i dagens samhälle. Folk lyder staten och förlitar sig blint på media och informationen staten vill att skolverket ska lära ut. Jag hade lätt för att hålla med någon trots att jag inte gör det men nu har jag tränat bort det. Gjorde det mest för att jag inte orkade med drama men nu är jag en vuxen man. Det är skönt att vara sig själv. Det är en bonus när andra tar illa upp. De reflekterar bara från sitt lilla sköldpadda-perspektiv så det handlar inte om mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalkonkungen

Lugna ner dig.
Hen kan komma in på bättre tankar här.

Citat:
Ursprungligen postat av Midnightbloom
Tror du? varför skulle det vara psykos? Är inte det att man hör röster, ser saker känner dofter som inte finns etc?

Är jätte tacksam för svar

Mår du dåligt så kan det vara anledningen.
Citera
2021-06-13, 00:31
Medlem
Grejen är att jag tar inga droger!! Och får injektion av Abilify (antipsykotisk medicin)
Så det borde inte vara psykos men vad fan vet jag.

Men om ni tror att det är nån psykos grej så vill jag gärna läsa varför.
jätte tacksam för era ssvar
Citera
2021-06-13, 00:37
Medlem
Megaforces avatar
Du bör ta kontakt med psykiatriker för det finns en del mediciner som hjälper och det är viktigt att ta dem innan det blir värre och man får riktiga problem. Har sett just detta förut men det berodde på hormonella problem (pga menopausen).
Citera
2021-06-13, 00:37
Medlem
Citat:
Jag är så trött på den här känslan. det har pågått i två år kanske och senaste tiden väldigt intensivt vet inte riktigt hur man ska förklara på bästa sätt, men när jag är på väg till jobbet kan jag tänka "jaha vem ska jag vara idag?" Ska jag vara feminin eller ska jag vara maskulin och så kommer jag tillexempel på "ja jag ska vara maskulin!" och börjar gå som en kille.(lite typ bredare med benen och mer kraftfull gång)
Sen kan det ändras medans jag går för tankarna snurrar konstant. och när jag kommer till jobbet, blir det värre. Jag tänker hela tiden hur jag ska vara hur jag ska bete mig. det är alltså så sjukt jobbigt vad är det för något?? Det känns även overkligt på jobbet.Jg tänker att "det här kanske inte är på riktigt" och när jag byter stadsdel så tror jag att "här är människorna helt annorlunda t.ex alla är jätte elaka eller jätte konstiga ....alltså känner nån igen sig jag blir snart galen!

JAG HAR ALDRIG haft såna här tankar tidigare i mitt liv, innan det började för två tre år sedan och har sedan blivit värre och värre. När jag pratar med psyk folk(mina kontakter inom psykiatrin ) så säger jag att jag är förvirrad. och då säger dem vad menar du med att du är förvirrad? och då kan jag inte riktigt förklara

Känner nån igen sig?

Vem var du innan du vart osäker på vem du var?
Citera
2021-06-13, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bryling
Vem var du innan du vart osäker på vem du var?
Jag var mig själv bara. Utan de här konstiga tankarna.
Citera
2021-06-13, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Du bör ta kontakt med psykiatriker för det finns en del mediciner som hjälper och det är viktigt att ta dem innan det blir värre och man får riktiga problem. Har sett just detta förut men det berodde på hormonella problem (pga menopausen).

Har du sett det här förut? på riktigt?
vill inte snoka men kan du berätta mer?
Citera
2021-06-13, 00:49
Jag känner inte så men sätt på dig kapuschong och solglasögon. Vad andra tycker och tänker om dig har du rätt att ge fan i. Däremot är jag förvirrad i världen och inför mig själv.
Citera
2021-06-13, 00:50
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Har du sett det här förut? på riktigt?
vill inte snoka men kan du berätta mer?

En anhörig fick detta problem vilket främst berodde på brist av vissa hormoner i samband med menopaus. Hon upplevde alltså samma typ av identitetsproblem som dig. Har ordinerats två olika mediciner, varav den ena främst skall användas vid ångestattacker.
Citera
2021-06-13, 00:51
Medlem
Citat:
Jag var mig själv bara. Utan de här konstiga tankarna.

Hitta tillbaka till den person. Då finner du stabilitet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in