• 3
  • 4
2022-08-22, 22:12
Medlem
Måste finnas bättre sätt å lösa detta på.
Citera
2022-08-23, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AfterLight
Har ganska omfattande psykiska problem. Varit inlagd på psyket sedan tonåren, är idag i mitten av 20-års åldern. Har haft en väldigt olycklig uppväxt, aldrig haft några normala relationer med andra människor i form av flickvän, vänner, etc. Har konstant tankar på att skada andra människor, känner ingen empati med andra - är känslomässigt död inombords, ser andra människor som mina fiender. Funderar på att börja tända eld på byggnader för att se hur stor skada jag kan ställa till med innan jag grips - i min värld så skulle ett liv på rättspsyk vara lyckligare än det liv jag lever idag.

Jag vet att jag någonstans borde försöka stoppa mig själv, vet bara inte hur. Känns som att tiden bara tickar ner tills det att jag faktiskt gör något. Har haft en långvarig kontakt med psykiatrin och tar medicin men upplever inte att det hjälper. Så min fråga är: vad för typ av hjälp borde jag söka och om det är någon som haft liknande problematik och hur den hanterat sin situation?

Tänk på att du vinner absolut ingenting på att vara destruktiv. Det kommer endast hälla bensin över elden. Ta ett djupt andetag och försök ta det lugnt. Tänk på att känslor är endast tillfälliga som t.ex ilska, hat och andra känslor. Du är inte dom känslorna, du är mer värd än så!
Senast redigerad av Babyspenat 2022-08-23 kl. 14:38.
Citera
2022-09-02, 05:50
Medlem
Citat:
någon som haft liknande problematik och hur den hanterat sin situation?

Droger och alkohol hjälper, speciellt i samvaro med andra. Det är ingen idé att försöka med psykiatrin på riktigt, de bor i sin egen värld och samarbetar inte. Däremot är det rätt schysst att bara kunna berätta hur det ligger till för tillfället för att få komma dit. God mat, stora portioner, kul sällskap

Brukar du någonsin dagdrömma om och kicka till fantasier om att göra andra illa? Typ, sätta på skön musik och dagdrömma dig bort?

Vad gör du på dagarna sådär annars?
Citera
2022-09-09, 09:29
Medlem
Citat:
Jag vet att jag någonstans borde försöka stoppa mig själv, vet bara inte hur.

Alltså såhär

Det är verkligen jätteroligt att bränna och förstöra saker. Det är väldigt jobbigt att låtsas bry sig.

Du måste hitta bra människor att umgås med så börjar du må mycket bättre. Du kommer inte kunna klicka med mammas pojke eller pappas flicka som jobbar på psyk, gjort och gör rätt hela livet. Ni existerar i helt olika kontexter. Det är som att prata olika språk, det går inte att förstå varandra.

Du kan få haka på mig om du vill, jag söker efter såna som dig hela tiden

Jag gillar droger, kriminalitet, krigföring och politik. Älskar adrenalin och historia
Citera
2022-11-25, 06:55
Medlem
Hur har det gått med dessa tankar sedan ? Är det bättre?
Citera
2022-11-28, 19:46
Medlem
Elda är helt rätt tänd eld på hela Sverige alla ska få känna din smärta
Citera
2022-11-28, 19:58
Medlem
Kan känna igen mig i att inte haft normala relationer. Varit mycket på psyket också. Främst för ångest och oorganiserat ångestfyllt liv. Hade inte fascistiska tankar i början av 20-åren men rasideologiska. Skyllde en del av mitt dåliga mående på vad jag såg som kulturmarxistisk indoktrinering, plus att jag var gränspsykotisk. Vet inte om du känner igen dig i det. Har alltid tyckt det varit viktigt att andra mår bra dock. Och kanske varit lite hårdare vill man kalla det brist på empati fine. Är numera lite flack känslomässigt inte död. Inte mycket som berör och förändrar mitt känslotillstånd. Kanske på grund av ett monotont liv.

Så vi är rätt lika. Men att tända eld på byggnader? Jag tänker inte uppmana till brott men finns smartare sätt att hamna på rättspsyk om du vill det. Men försök lös situationen själv är ändå mitt råd.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in