Citat:
Ursprungligen postat av
AfterLight
Har ganska omfattande psykiska problem. Varit inlagd på psyket sedan tonåren, är idag i mitten av 20-års åldern. Har haft en väldigt olycklig uppväxt, aldrig haft några normala relationer med andra människor i form av flickvän, vänner, etc. Har konstant tankar på att skada andra människor, känner ingen empati med andra - är känslomässigt död inombords, ser andra människor som mina fiender. Funderar på att börja tända eld på byggnader för att se hur stor skada jag kan ställa till med innan jag grips - i min värld så skulle ett liv på rättspsyk vara lyckligare än det liv jag lever idag.
Jag vet att jag någonstans borde försöka stoppa mig själv, vet bara inte hur. Känns som att tiden bara tickar ner tills det att jag faktiskt gör något. Har haft en långvarig kontakt med psykiatrin och tar medicin men upplever inte att det hjälper. Så min fråga är: vad för typ av hjälp borde jag söka och om det är någon som haft liknande problematik och hur den hanterat sin situation?

Du är iaf inne på rätt spår att du ska söka hjälp. Att skada andra är fel och ingen lösning!
Du ska vara tydlig med dina tankar och hur illa du mår i kontakt med vården.
Vad gör du om dagarna? Att inte göra något kan få vem som att må dåligt.
Träna, promenera, hitta något du tycker är spännande att göra dvs en hobby
Finns någon öppenvård /aktivitetshus du kan få gå till om dagarna.
Och en sak till: livet går upp och ner - det måendet du har nu är inte hugget i sten för gott - så nej att göra något drastiskt är inte lösningen!