• 2
  • 3
2021-06-13, 01:28
Medlem
Min familj är östeuropeer och därav själv ganska invandringskritiska trots att de invandrat. Dock är varken jag eller dem något fan av SD , eller politiker och statsmän i allmänhet.

Invandring är ju dom vilken politisk fråga som helst, och inte en moralisk ståndpunkt, och inte heller en statisk fråga, utom som allt annat måste invandring anpassas efter det ekonomiska och politiska läget. Bara idioter blir upprörda över vilken politisk läggning man besitter, det är klanmentalitet på samma nivå som fotbollshuliganer.
Citera
2021-06-13, 02:40
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av john-henry-eden
Vet inte om det här är rätt avdelning eller inte. Mods får flytta tråden där det passar

Jag undrar litegrann och skulle vara jättegärna vilja höra era erfarenheter och upplevelser gällande det här.

Jag hade en väldigt nära vän som jag gillade väldigt mycket. Han var en av dom väldigt få kompisar som jag kunde säga allting till. Han är vanligen en mycket omtänksam och tolerant person. Jag trodde därför att jag kunde komma ut som en stödjare av Sverigedemokraterna. Men när jag sa till honom att jag stöder SD och varför jag gör det, så kom det fram en helt annan sida av honom som jag aldrig sett förr. Han skrek på mig, sa att jag har tappat vettet och att han inte känner igen mig osv.

Ett par veckor därefter försökte han få mig att avsäga mig ifrån SD. Men när jag inte gjorde det så bröt han kontakten och blockerade mig. Vi hade annars varit nära vänner, nästan som bröder, i 7 år. Förutom våra politiska åsikter så hade vi annars jättemycket gemensamt.

Vad är era upplevelser?

Hade nog backat försiktigt bort från dig med... du får nog ta att folk reagerar på den du säger att du är eller vad du tycker och säger.
Men för att vara litet stöttande: du kan inte gå runt och ljuga och om du inte blivit totalt sektig och kommer i hemlighet sitta och prata om negrer och judarna och fähministerna och bögarna och allt som SD hittat att skylla sina tillkortakommanden på så kommer han nog se att du e samme lallare som vanligt.

Med det sagt... hade en kompis sagt att dom vart med i SD, eller NMR, eller Jehovas Vittnen hade jag blivit rätt skeptisk jag med eftersom man antog att dom var normala.

Lycka till dock
Citera
2021-06-13, 05:41
Medlem
Sugerattvaradigs avatar
Många av mina vänner är redan sd:are eller så är dom blå. Jag umgås inte med vänster. Och gör jag det så är det med vänster som är toleranta. Och de är inte många. De motreaktioner jag har fått har varit mest på facebook. För det är där jag har delat av med mina tankar.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in